• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • S1982

Själv hade jag hb på 153 innan denna grav och nu på inskrivningen 145, ska äta vitaminer. Hade lågt blodtryck 100/65 kanske kan det ha och göra med den huvudvärk som jag får då och då?! Längtar till RUL, här får man dock tiden ganska tätt inpå besöket och jag tror att jag var i v19+ förra gången så än dröjer det nog innan ngn kallelse dimper ner i brevlådan :)

• SB2011

Vi har tjej namn klart sen förra gången! Men killnamn har vi svårt att komma på! Men jag tror de e en tjej i magen! Förra gången va ja säker på att de va en pojk i magen å då hade ja rätt så vi får se!!

Vill me få min tid till RUL som ni andra fått!! Min bm ska ha skick en remis på de sa hon även om jag inte haft min inskrivning än! Har inskrivning på torsdag å då e ja i 14+4 enligt ul men 16+5 enligt sista mens!! Känns jätte sent men men de e semester tider!

• SaraKarla

S1982 sa de varför du skulle äta vitaminer? Hade du kanske lågt järnvärde? Tycker själv att just detta med vitaminer är intressant eftersom jag jobbat med det, men menar givetvis inte att skrämma någon

• S1982
    SaraKarla skrev 2013-07-19 17:26:25 följande:

S1982 sa de varför du skulle äta vitaminer? Hade du kanske lågt järnvärde? Tycker själv att just detta med vitaminer är intressant eftersom jag jobbat med det, men menar givetvis inte att skrämma någon smile1.gif

Hade ett järnvärde på 145 så inte lågt. Vitaminerna är för gravida och det är folsyran som var den viktiga :) När jag väntade vår dotter hade jag också bra järnvärde genom hela graviditeten och skulle då också äta folsyran.
  • Barcelona86

Tänkte kolla med er, jag har hört att brösten kan bli större tidigt i graviditeten. Men NU (v15+5) har mina vuxit en hel del. Det borde ju vara hormonellt men hormonhalten sjunker vad jag hört i andra trimestern. Fattar ingenting? Någon annan som har bättre koll?

• Stranden
    SaraKarla skrev 2013-07-19 17:26:25 följande:
    S1982 sa de varför du skulle äta vitaminer? Hade du kanske lågt järnvärde? Tycker själv att just detta med vitaminer är intressant eftersom jag jobbat med det, men menar givetvis inte att skrämma någon

Äsch, jag upplever inte att du försöker skrämma någon :)
  • Stranden

Namn är svårt. Sist var vi överens om tjejnamn men inte pojknamn. Det här gången är vi liiiite överens om ett pojknamn, men inte tjejnamn. Det är så svårt med namn, tycker att det är ett stort beslut när man väljer...

Vill att det ska vara klart innan v 37, så det är färdigt när man åker in till förlossningen. Det var lite av min ångest sist, bebisen på väg ut o vad skulle den heta om det var en pojke?! :)

• Kramardig

Vi har inte börjat prata namn än men med sonen hade vi två pojknamn och det blev inget av dom :)

Flicknamn hade vi rätt många men nu fastnar jag inte för nått av dom hehe

• S1982
    Stranden skrev 2013-07-19 21:06:26 följande:
    Äsch, jag upplever inte att du försöker skrämma någon :)
    Inte jag heller :)
  • S1982

Vi var överens om ett tjejnamn när dottern föddes och det namnet blev det. Vi är överens även denna gång om tjejnamn och killnamn håller vi på att spåna på för fullt :)

Svar på tråden BF januari 2014