• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sagalo
    Kramardig skrev 2013-08-23 16:58:41 följande:

Jag är inte så orolig för förlossningen i sig, utan mer efteråt. Kommer jag ha lika ont som sist? (Kunde inte sitta på fleeera dagar) Kommer jag få framfall?

Jag har läst och sett så mycket om promblem som uppstår för kvinnor efter förlossningen. Det är hemskt.

Jag känner precis som du! Och framfall är verkligen min stora skräck :o Kunde inte heller sitta långt efteråt, och första dygnet var ena benet bortdomnat så jag inte kunde gå. Men är ändå positivt inställd och förutsätter att det kommer gå bra.. Även om man såklart kommer vara väldigt öm efteråt :)
  • popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-08-23 16:58:41 följande:

Jag är inte så orolig för förlossningen i sig, utan mer efteråt. Kommer jag ha lika ont som sist? (Kunde inte sitta på fleeera dagar) Kommer jag få framfall?

Jag har läst och sett så mycket om promblem som uppstår för kvinnor efter förlossningen. Det är hemskt.

Av erfarenhet så var det såååååå skillnad efter andra barnet. Knappt öm efteråt. Kändes jättebra :)
  • LinaThulin

Åååå.... Förlossningen. Jag ser också bar fram emot den då mina tidigare gått bra.

Men en annan fråga. Hur bäddar ni liggdelen på vagnen ? Åkpåse första tiden, men bär det blir varmare ? Täcke och kudde ? Undrar om jag bör köpa täcke och kudde eller om pläd och filt duger bra ?

• angie91
    SB2011 skrev 2013-08-23 15:52:11 följande:
    Spännande! När jag vänta sonen va de en i fl gruppen som oxå valde att föda hemma! Antar att du går his en privat bm?

Hur kommer de sig att du inte vill föda på de sjukhuset? Jag tokvägrar Malmö sjukhus men som sagt tillhör Lund nu så jag hoppas de går bättre där! Har dock ingen bra erfarenhet av vården överhuvudtaget i Malmö medans dom i Lund är mycket bättre och trevligare!

ja går inte hos privat bm.. går på vanliga mvc..

nääh ja gick i terapi inför förlossningen o ändå gjorde personalen där alla fel dom kunde.. kan länka sen t min förlossningsberättelse om du vill.. såå ja vägrar föda där o direkt prata ja o min bm om hemförlossning.. hon e underbar!!

hört att lund ska va jättebra.. hoppas de inte e fullt då !
    ♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • vartjagängår

Ja usch förlossningen ja. Den förra gick ganska fort men edan tog inte & det gjorde så jääääävla ont. Skulle få en ny men då kom krystvärkarna. Denna gång ska jag iallafall få komma in direkt, inte ha värkar en halv natt innan de tar mig på allvar. Men tror jag ska försöka kräva igångsättning, iaf om foglossningen fortsätter.

Jag använder aldrig täcke, bara filt. Även i sängen. :)

• popcornplaya

Ni som fött barn innan. Hur upplevde ni förlossningen? Vad hade ni för smärtstillande?

Själv älskar jag att föda barn! Hade gärna gjort det varje månad ;) har använt lustgas båda mina förlossningar och den är underbar ;)

• angie91
    Josefine02 skrev 2013-08-23 16:13:31 följande:
    Tror inte min doula kommer kosta 3000 kr för hon har inte doulat så mycket ännu. Men hon är väldigt erfaren, duktig och peppande! :) Så det skulle kännas väldigt tryggt! Coolt att föda hemma, hur får man igenom sånt? Jag menar, att få en barnmorska hem till sig? :)

ahh men dåsåå .. ja har en väldigt underbar barnmorska hon o en kollega till henne som båda e erfarna ska komma hem t mig.. hon vill att ja ska ha en bättre förlossning denna gången.. ta upp med din bm att du e intresserad o fråga va de finns för möjligheter ..
  • angie91
    popcornplaya skrev 2013-08-23 18:34:20 följande:
    Ni som fött barn innan. Hur upplevde ni förlossningen? Vad hade ni för smärtstillande?

Själv älskar jag att föda barn! Hade gärna gjort det varje månad ;) har använt lustgas båda mina förlossningar och den är underbar ;)

ja hade ingen smärtstillande.. eda sattes men hann inte ens börja verka..

ja skulle kunna ta ert värkarbete utan problem om ja sluppit krystvärkarna.. fick panikångest o kunde inte andas alls..
    LinaThulin skrev 2013-08-23 17:57:14 följande:
    Åååå.... Förlossningen. Jag ser också bar fram emot den då mina tidigare gått bra.

Men en annan fråga. Hur bäddar ni liggdelen på vagnen ? Åkpåse första tiden, men bär det blir varmare ? Täcke och kudde ? Undrar om jag bör köpa täcke och kudde eller om pläd och filt duger bra ?

ja kör på en fårulls åkpåse på vintern o sen blir de fleeceoverall o filt.. o sen svalare kläder o filt.. osv..

inget täcke asså
  • dosed

Nån mer som ska tillbaka på ultraljud i v 32? Tydligen sitter min moderkaka i bakvägg och lite långt ner. Har läst en del på nätet nu och man blir ju inte lugnare direkt! Vill verkligen föda vaginalt denna gången också

• LeaveMeAlone

Jag hade en rätt lätt förlossning så har mest positiva minnen från förlossningen. Men att säga att jag älskade skulle nog vara för mycket. Tyckte ändå det gjorde ont ju. Speciellt innan krystvärkarna satte igång så satt jag och lustgasen ihop och ylade. Men jag andades igenom övriga tiden!

Svar på tråden BF januari 2014