• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • angie91
    SB2011 skrev 2013-08-23 20:30:54 följande:
    Jag läser den gärna!
    Coolt jag trodde inte dom gjorde sånt på vanliga mvc! Men de e ju jätte bra då!
    http://www.familjeliv.se/Forlossningsberattelser/lykkes-forlossning-1800?id=1800&image=1

skulle inte rekommendera hemförlossning med första barnet! :P om man inte bor väldigt nära sjukhuset ^^ 

ja vet inte om de hör till de normala.. men möjligheten ska ju finnas för de som vill föda hemma!
    man ska ju iallafall få låna grejer på mvc vet ja ( t navelsträngen o så)
    min bm o ja har en rätt tight o speciell relation ( hade henne me dottern på mvc plus som lärare i medicin/vård i nästan ett år)   så kanske därför! men kan inte dom eller vill ska ju dom kunna hitta nån som kan va me en ! 

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • Line79
    dosed skrev 2013-08-23 18:50:28 följande:
    Nån mer som ska tillbaka på ultraljud i v 32? Tydligen sitter min moderkaka i bakvägg och lite långt ner. Har läst en del på nätet nu och man blir ju inte lugnare direkt! Vill verkligen föda vaginalt denna gången också

Hade min långt ner i framlägg förra graviditeten, oftast så flyttar den på sig så du ska inte oroa dig i onödan.
  • Line79

Vilken underbar dag! Jag kan inte sluta le😄 Va på rul idag & fick se en frisk, vild liten pojke. Även om jag kännt bebis röra sig & sparka så har jag vart sjukt rädd att den ska va död. Jag har ju redan en underbar flicka & ska jag då kunna kräva att få två välmående barn. Jag är lite knäpp, men sån är jag😄 Nu är jag lycklig & lugn❤ Angående förlossning så var det nog bland det roligaste & mest minnesfulla jag gjort. Varje gång jag & min man pratar om det så skrattar vi som tokar. Hade en normal lång förlossning, ca 7 timmar, med lätta värkar först & lite kraftigare värkar de sista 3 timmarna. Jag envisades med att gå på toa för jag var så ... kissnödig & där fick jag min första krystvärk, 5 minuter senare höll jag mitt kladdiga lilla barn i famnen. Kärlek❤

• Line79

Blev förresten flyttad från 19/1 till 13/1. Mamma skrämde upp mig & sa "då kommer han ju i år, eftersom Cornelia är född för tidigt". Ha ha😄

• Wilmis07

Jag hade en väldigt bra förlossning med dottern,aktiv tid tog den 7 timmar. Lustgas och bad använde jag mig av i smärtstillande syfte. Ville absolut inte hade eda,inte denna gången heller om det går att undvika.
    Gick och la mig vid 1 tiden på natten den 10 oktober,inte en tillstymmelse till aning om att vad som skulle hända om ca 4 timmar. Vattnet gick när jag sov vid 4.45 på morgonen,var som ett nyp i ljumsken och sen knipa som attan så att inte hela sängen skulle bli förstörd.
    In till förlossningen på morgonen,sen kom värkarna igång på riktigt vid 22 tiden på kvälllen,sen föds hon lite över 5 på morgonen den 12 oktober,nästan exakt ett dygn efter vattenavgången hemma.
    Hoppas på en lika bra upplevelse denna gången

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Kramardig

Dosed:

Vi ska tillbaka i v.32 eftersom "moderkakan ligger för" som hon sa. Oftast flyttar den på sig men ibland slutar det väl med snitt. Jag känner faktiskt ingen större oro över att snittas. Däremot läste jag att man snittas i v.38 för att inte riskera att förlossningen startar = 24 december... inte den bästa dagen, enligt mig.

• Wilmis07
    Kramardig skrev 2013-08-23 21:42:55 följande:
    Dosed:

Vi ska tillbaka i v.32 eftersom "moderkakan ligger för" som hon sa. Oftast flyttar den på sig men ibland slutar det väl med snitt. Jag känner faktiskt ingen större oro över att snittas. Däremot läste jag att man snittas i v.38 för att inte riskera att förlossningen startar = 24 december... inte den bästa dagen, enligt mig.
    Om det skulle bli snitt så kanske det blir en annan dag än den 24 dec,jag vet inte hur det är på ert sjukhus men på mitt har dom vissa dagar i veckan som dom lägger planerade snitt på tex tis och torsdag.
    Tex min svägerska hade sonen i säte henne snittade dom 17 dagar innan för det passade dom bättre på sjukhuset. Men det är ju på mitt sjukhus,är kanske inte så på alla
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Kramardig
    Wilmis07 skrev 2013-08-23 21:47:05 följande:
    Om det skulle bli snitt så kanske det blir en annan dag än den 24 dec,jag vet inte hur det är på ert sjukhus men på mitt har dom vissa dagar i veckan som dom lägger planerade snitt på tex tis och torsdag.

Tex min svägerska hade sonen i säte henne snittade dom 17 dagar innan för det passade dom bättre på sjukhuset. Men det är ju på mitt sjukhus,är kanske inte så på alla

Det låter ju logiskt! Hoppas att det inte blir julafton OM det nu blir snitt :)
  • Wilmis07
    Kramardig skrev 2013-08-23 22:00:24 följande:

Det låter ju logiskt! Hoppas att det inte blir julafton OM det nu blir snitt :)
    Hoppas att det ser bra ut på nästa ul
  • syskonlängtan14

Min förlossning sattes igång pga av vattenavgång. dock 3 dagar efter för att vi hade olika läkare som såg olika. Den första hade rätt och då hade jag redan sipprat i 2 dagar innan jag fattade att de kunde varit vattnet. Så den läkaren var inte glad när han jobbade på lördagen. Han kom in och frågade vad jag gjorde där och borde fött redan. Han var lite rolig :) Men förutom de och väntan så är allt positivt. När väl förlossningen kom igång så gick de väääldigt fort. Hade inga pauser mellan värkarna och jag hann inte in ifrån BB till förlossningen innan krysvärkarna satte igång så här blev de bara lustgas vilket jag är glad för. Dock gick de lite för fort så sonen hann inte rotera klart men allt gick fint och så fort han var ute sa jag de här kan jag göra igen. Sambon bara tittade och skakade på huvudet för han var nog mer skärrad och tagen över detta för jag var ju självklart hysterisk genom hela alltet eftersom jag fick krystvärka på krystvärka :)

Svar på tråden BF januari 2014