• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vilja89
    sunnydays skrev 2013-08-23 12:58:48 följande:
    Jag har en sån, men den gick sönder igår för andra gången. Kedjan jag köpte till är verkligen jättedålig, går av hur lätt som helst.

Josefine02 En sånhär  www.silvermama.se/
    Var köpte du din? Vad tråkigt :(
  • angie91

härligt med lyckat rul flikkan.

angående blödningsfrågan... ja har blödit.. fick en störtblödning i v 12 ( typisk sån missfallsblödning på film där de bara forsar blod) o en i v 14.. o efter de blödde ja konstant t v 16.. inget fel på bebben men kan lova att man blir livrädd .. dom visste inte heller varför (fick ett vul båda gångerna) o tippade på att de va pga lågt placerad moderkaka..

hemskast va första gången i v 12 då vi va på semester o ja blödde 3 o trodde de va kört i 3 dagar innan ja fick komma in på vul..

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-08-23 12:35:21 följande:

Nu har jag köpt en gravidbola :) 
    Hittade nya på tradera för 188:- inkl. kedja och frakt! Hoppas det funkar nu ;) 

Har en bola :) köpte direkt efter kub ul för att fira att vi sett bebisen.
  • vilja89
    angie91 skrev 2013-08-23 13:21:10 följande:
    härligt med lyckat rul flikkan.

angående blödningsfrågan... ja har blödit.. fick en störtblödning i v 12 ( typisk sån missfallsblödning på film där de bara forsar blod) o en i v 14.. o efter de blödde ja konstant t v 16.. inget fel på bebben men kan lova att man blir livrädd .. dom visste inte heller varför (fick ett vul båda gångerna) o tippade på att de va pga lågt placerad moderkaka..

hemskast va första gången i v 12 då vi va på semester o ja blödde 3 o trodde de va kört i 3 dagar innan ja fick komma in på vul..
    Men fy så hemskt!! :(
  • sunnydays
    vilja89 skrev 2013-08-23 13:13:20 följande:
    Var köpte du din? Vad tråkigt :(
    Från silvermamma.se
    Bolan är som den ska, men kedjan som går av jättelätt. Jätte trist.
  • Malimari
    Tokfrans skrev 2013-08-23 11:40:33 följande:
    Då välkomnar jag in v.18

Ingen direkt mage än, bara på kvällarna. känner bebis dagligen, massa puffar och kullerbytter hit och dit.

Är de bara jag som har cp ont i brösten när man är ute och de är lite kyligt?  De känns som någon gör nippletwist på mig gånger 100 xD 

Jag är iaf extremkänslig på hela brösten och såfort det blir kallt styvnar ju nipplarna av bara helsike. Aj :D
  • M Hedell

Med första barnet läste jag på som en galning inför förlossningen. Skrev ett långt förlossningsbrev om hur jag ville ha det, men typ ingenting blev som jag hade tänkt. Ville bla hem så fort jag bara fick men blev kvar i tre dygn för att dottern var dat-positiv. Ville absolut inte föda i gynställning, klart jag fick göra det. Ville att maken skulle klippa navelsträngen, nä det hanns inte med eftersom hon fastnade och var medtagen. En epidural kunde jag tänka mig en bit in i förlossningsskedet, den blev lagd då jag var öppen 2-3 cm Bara för att nämna några.

Med andra barnet var jag mer avslappnad inför vad som skulle . Även om inte han heller föddes utan svårigheter så kändes hela förlossningen som lättare Sitter just och kollar igenom förlossningsjournalerna, vissa delar glömmer man så lätt.

• angie91

ja viljah.. de va hemskt.. vart dessutom idiotförklarad på akuten andra gången..

men lilla spektaklet mår bra o de e de viktigaste..

min förlossning gick hur bra som helst tills krystvärkarna kom o ja fick panikångest o inte kunde andas.. hoppas de går bättre denna gången..

ni som har två barn.. har andra kännt lättare för er?

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • Siiran

Haha usch vad nervös jag blir när ni snackar förlossning :) har liksom tänkt bort att man måste igenom det också, men det är väl bara att vänja sig vid tanken. Mitt första barn och har bara hört massa hemska historier och en vän med barn fattar inte att jag ger mig in på det. Men det får ju vara värt det!!! :)

Svar på tråden BF januari 2014