• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Line79
    vilja89 skrev 2013-08-22 15:06:03 följande:
    Är det någon som har hund och märkt skillnad på hunden sedan ni blev gravida? :) Vi har två hundar. Den stora är min följeslagare och den lilla min sambos. De har valt oss så liksom. Men sedan jag blev gravid så har den lilla bytt och följer nu efter mig också. ??

Förra graviditeten vaktade min hund mig hela tiden. Likaså denna gång. Han är ju alltid med mig & vid min sida eftersom han är mitt arbetsredskap, men här om veckan så vaknade jag på natten av att det åskade & ser då att hunden sitter bredvid sängen i giv akt typ😄
  • Line79
    Baby2014 skrev 2013-08-23 07:39:03 följande:
    *Man såklart inte Fan... Skyller på hormonerna! Stod och klämde ut tandkräm i handen för ett par dar sen i tro om att det var tvål...

Ha ha, vad roligt med tandkrämen😄
  • svalan
    c4trin skrev 2013-08-23 08:18:19 följande:
    Hej tjejer! Jag funderade en del på förlossning och så nu när man vet att allt e som de ska efter RUL. Jag har läst lite o tänkte tipsa er som inte redan har 100 koll på en sida som förklarade fördelarna med de olika förlossningsställningarna bra www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Forlossningen/F.../

Det finns säkert andra bra sidor men denna var bland de första jag hittade! Jag e snart halvvägs och vet att de e lång tid kvar men jag känner att jag gärna vill vara påläst i god tid :) 
    Tack för tipset :) Ja nu börjar de bli dags att läsa på lite!
  • annadenise
    Line79 skrev 2013-08-23 08:37:30 följande:
    i dag ska jag ääääntligen på rul!

stort lycka till:)
  • vilja89
    Line79 skrev 2013-08-23 08:28:51 följande:

Förra graviditeten vaktade min hund mig hela tiden. Likaså denna gång. Han är ju alltid med mig & vid min sida eftersom han är mitt arbetsredskap, men här om veckan så vaknade jag på natten av att det åskade & ser då att hunden sitter bredvid sängen i giv akt typ????
    Haha :) Man kan inte lita på åskan!
  • vilja89
    Siiran skrev 2013-08-22 19:20:40 följande:

Min vovve är lika kelen och närgången som vanligt, så kan inte säga att jag märkt nån skillnad precis på henne mer än att hon möjligtvis är lite lugnare nu. Däremot har min katt blivit mycket mer gosig och vill ligga så nära som möjligt hela tiden. Ligger i soffan och känner bebisen dansa rundor, så mysigt :) känner den varje dag nu sen nån vecka tillbaka :)

Vad mysigt :) Våra katter är det ingen skillnad på alls!
  • c4trin
    vilja89 skrev 2013-08-23 09:39:43 följande:
    Vad mysigt :) Våra katter är det ingen skillnad på alls!

Inte våra heller, mer än att hon som brukar ligga på magen inte gör de längre för hon kasar av :P
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • vilja89

Går in i vecka 22 på Söndag :) Läste att man då har cirka 6 dl fostervatten! Blev överraskad att det var så mycket.

• popcornplaya
    c4trin skrev 2013-08-23 08:18:19 följande:

Hej tjejer! Jag funderade en del på förlossning och så nu när man vet att allt e som de ska efter RUL. Jag har läst lite o tänkte tipsa er som inte redan har 100 koll på en sida som förklarade fördelarna med de olika förlossningsställningarna bra http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Forlossningen/Forlossningsstallningar/

Det finns säkert andra bra sidor men denna var bland de första jag hittade! Jag e snart halvvägs och vet att de e lång tid kvar men jag känner att jag gärna vill vara påläst i god tid :) 

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Mitt tips är att läsa på och veta lite vad som finns men att ha öppet sinne och känna efter vad som känns rätt när det väl är igång.

Inför första barnet skulle jag absolut inte föda i gynställning. Men det blev så med båda barnen. Kändes skönast att ligga i sängen på rygg lite halvsittandes.
Svar på tråden BF januari 2014