• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Madfih072

Hej! Väntar mitt första barn i februari och har bara en liten fråga till er kunniga människor. Imorse när jag vaknade var det lite rosa blod på pappret. Är detta något jag behöver oroa mig för? Är det någon annan som har haft så? Är i vecka 14.

• popcornplaya
    Madfih072 skrev 2013-08-23 07:25:40 följande:

Hej! Väntar mitt första barn i februari och har bara en liten fråga till er kunniga människor. Imorse när jag vaknade var det lite rosa blod på pappret. Är detta något jag behöver oroa mig för? Är det någon annan som har haft så? Är i vecka 14.

Det är vanligt att blöda utan att det behöver va nån fara.
  • Sante

Gaaah jag har blivit förkyld och rejält också. Tycker de är på tok för tidigt att bli förkyld nu ;) men nya barn på jobbet betyder väl nya baciller. Tycker bara de är så obehagligt med alla nysningar...

• Baby2014
    Baby2014 skrev 2013-08-23 07:20:11 följande:
    Fan får väldigt sköra slemhinnor under grav samt att blodmängden ökas som pumpas runt i kroppen. Näsblod är inget att oroa sig för om det inte händer hela tiden.

*Man såklart inte Fan... Skyller på hormonerna! Stod och klämde ut tandkräm i handen för ett par dar sen i tro om att det var tvål...
  • c4trin
    Madfih072 skrev 2013-08-23 07:25:40 följande:

Hej! Jag fick en blödning i vecka 7 och en till kring vecka 13-14 nåt. Så länge det bara e lite och/eller inte gör ont ska det nog inte va någon fara, speciellt om du gått så pass långt! Min lille mår hur bra som helst och allt e som de ska trots dessa blödningar. Du har ju extra känsliga slemhinnor och livmodertappen får större genomblödning under graviditet, så vid sex, ansträngning eller tunga lyft är det vanligt med små blödningar.

Mina 2 blödningar har varit helt utan anledning och jag vet hur nervös man blir! Jag åkte till barnmorskan och lyssnade på hjärtljuden precis innan blödning 2 men ringde henne direkt iaf, så om du e orolig ring din BM och prata om de e mitt tips!

Lycka till! 
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    Sante skrev 2013-08-23 07:36:23 följande:
    Gaaah jag har blivit förkyld och rejält också. Tycker de är på tok för tidigt att bli förkyld nu ;) men nya barn på jobbet betyder väl nya baciller. Tycker bara de är så obehagligt med alla nysningar...

Jag har haft allergiproblem nu när de tröskat på åkrarna omkring och jag håller verkligen med om att nysningar inte e nåt skönt! Får krypa ihop så mycket jag hinner och hålla på magen för att de inte ska göra skitont. :S

Men nu e de färdiga så nu behöver jag förhoppningsvis inte nysa på ett tag *peppar peppar*  
  • M Hedell
    Flikkan skrev 2013-08-23 03:11:19 följande:
    Jag har RUL 09.30!
    Lyckades somna till förut och vaknar förskräckt helt blöt i ansiktet ber sambon tända lampan och hela jag är täck med blod.
    Har aldrig i hela mitt liv blött näsblod! sedan jag vart gravid har det droppat en gång men nu såg det ut som ett mord.
    Vad utlöser detta?
    Nu kan jag inte somna om i oro att det ska börja igen och jag som behöver sova :(
    Måste upp 07.30 blä...
    Va obehagligt!! Tur i oturen att det var just näsblod och inget annat iaf! Som andra redan har nämnt så är det väldigt vanligt med näsblod under graviditeten, större blodgenomströmning och skörare slemhinnor. Hoppas du fick sova lite till iaf och att RUL går bra idag
  • M Hedell

Undrar just om jag börjat samla på mig vätska.. Har så förbannat ont i fötterna! Skrikandes Vi har klinkers på golven i större delen av undervåningen här hemma och det känns som att fötterna håller på att brinna upp efter halva dagen, går just nu med foppaskor inne som hjälper lite grann iaf, bara det inte blir värre så funkar det.

Ikväll går jag på min arbetshelg och jobbar till på mån em, är inte taggad för fem öre...

• c4trin

Hej tjejer! Jag funderade en del på förlossning och så nu när man vet att allt e som de ska efter RUL. Jag har läst lite o tänkte tipsa er som inte redan har 100 koll på en sida som förklarade fördelarna med de olika förlossningsställningarna bra http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Forlossningen/Forlossningsstallningar/

Det finns säkert andra bra sidor men denna var bland de första jag hittade! Jag e snart halvvägs och vet att de e lång tid kvar men jag känner att jag gärna vill vara påläst i god tid :) 

• vilja89
    Sante skrev 2013-08-23 07:36:23 följande:

Jag med, sedan i måndags. Halsont, huvudvärken från helvetet, snorig som tusan och sen det här nysandet. Blir tokig snart!

Krya på dig!
Svar på tråden BF januari 2014