• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • angie91

flaska o napp vet man inte om barnet tar just den modellen såå köp inte på för mycke.. sen e de bara ni som kan säga va ni behöver..

en febertermometer , e annars bra o ha hemma..

sen beror de på er.. bor ni så ni behöver babyvakt? eller kanske e i behov av bärsele /sjal ?

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • c4trin
    popcornplaya skrev 2013-08-24 10:03:36 följande:
    Och skötbädd till skötbordet om det inte följer med i det bordet du ska köpa. Även lite småhanddukar är bra att lägga under rumpan på skötbordet ifall det händer olyckor är det lätt att tvätta.
    SB2011 skrev 2013-08-24 10:05:25 följande:
    Fast sånna handdukar är de bättre att ta på Ikea! Dom är billigare där! :) ett litet tips bara

Vi har en massa små Ikea-handdukar redan som vi aldrig använder, de blir nog bra. Annars om de e för små så får vi köpa nya då :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • sagalo

Vi hade både såna där små tvättlappar från Ikea att torka rent med osv och sen använde vi deras handdukar som kostar ett par kronor st som vi la under rumpan! Tvättade bort bajs med icas tvättlappar (papper) som vi blötte.. Funkade super :) tyckte inte alls om våtservetter, brukade bara ha ett paket såna skötväskan om det skulle bli kris ute typ.

• SB2011
    c4trin skrev 2013-08-24 10:14:21 följande:
    SB2011 skrev 2013-08-24 10:05:25 följande:Fast sånna handdukar är de bättre att ta på Ikea! Dom är billigare där! :) ett litet tips bara

Vi har en massa små Ikea-handdukar redan som vi aldrig använder, de blir nog bra. Annars om de e för små så får vi köpa nya då :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Ja dom kommer nog komma väl till användning även senare! Vi använder våra dagligen ff till sonen som snart är 2! Super bra att torka rent ungen me när dom e super kladdiga efter en middag tex!
  • sagalo
    SB2011 skrev 2013-08-24 10:31:35 följande:
    Ja dom kommer nog komma väl till användning även senare! Vi använder våra dagligen ff till sonen som snart är 2! Super bra att torka rent ungen me när dom e super kladdiga efter en middag tex!
    Håller med! Vår 4åring använder våra än idag bland annat då vi ska skölja schampo ur håret, då vill hon ha en sån för ögonen haha :p
  • popcornplaya
    sagalo skrev 2013-08-24 10:23:16 följande:

Vi hade både såna där små tvättlappar från Ikea att torka rent med osv och sen använde vi deras handdukar som kostar ett par kronor st som vi la under rumpan! Tvättade bort bajs med icas tvättlappar (papper) som vi blötte.. Funkade super :) tyckte inte alls om våtservetter, brukade bara ha ett paket såna skötväskan om det skulle bli kris ute typ.

Älskar våtservetter! Mina barn har alltid blitt så röda av såna tvättlappar man blöter men aldrig av våtservetter.
  • sagalo
    popcornplaya skrev 2013-08-24 10:54:18 följande:
    Älskar våtservetter! Mina barn har alltid blitt så röda av såna tvättlappar man blöter men aldrig av våtservetter.
    Oj vad lustigt! För oss var det helt tvärtom :) Det bästa är väl att vara öppen och prova sig fram för att se vad som passar bäst för sig själv och sitt barn. Likadant med blöjor ju, för oss funkade pampers eller Ica bäst första tiden, men sedan var det bara libero som höll riktigt tätt när hon blev större, och libero tyckte vi inte alls satt bra när hon var bebis. Säkert många som tycker olika även där och inte alls håller med mig :)
  • popcornplaya
    sagalo skrev 2013-08-24 11:04:07 följande:
    Oj vad lustigt! För oss var det helt tvärtom :) Det bästa är väl att vara öppen och prova sig fram för att se vad som passar bäst för sig själv och sitt barn. Likadant med blöjor ju, för oss funkade pampers eller Ica bäst första tiden, men sedan var det bara libero som höll riktigt tätt när hon blev större, och libero tyckte vi inte alls satt bra när hon var bebis. Säkert många som tycker olika även där och inte alls håller med mig :)
    Med blöjor håller jag med dig! Pampers är bäst i början men sen är libero helt klart bäst!
  • sunnydays

Lite djungel med allt vad man behöver. Ska ta och hitta någon bra shoppinglista och bocka av de vi köpt.

Idag går jag in i v 21 och jag tror jag känt min första riktiga puff (modrerkakan i framvägg). Har varit osäker om jag känt någon gång för det har lika gärna kunnat vara ren inbillning. Men nu imorse var den en tydlig puff en bit under naveln så de måste väl ha varit lillen? 

Svar på tråden BF januari 2014