• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    sunnydays skrev 2013-08-24 11:16:27 följande:

Har ni föresten skaffat någon gravidförsäkring? Isf vilken?

Tänkte göra det denna veckan. Funderar på if då dom verkar ha bäst ersättningar. Och till er alla, ta INTE gratisförsäkringarna bara! Dom täcker typ inget!!!!
  • popcornplaya
    sunnydays skrev 2013-08-24 11:12:07 följande:

Lite djungel med allt vad man behöver. Ska ta och hitta någon bra shoppinglista och bocka av de vi köpt.

Idag går jag in i v 21 och jag tror jag känt min första riktiga puff (modrerkakan i framvägg). Har varit osäker om jag känt någon gång för det har lika gärna kunnat vara ren inbillning. Men nu imorse var den en tydlig puff en bit under naveln så de måste väl ha varit lillen? 

Jag är i v.21 och det är först denna vecka jag börjat känna bebisen också. Har också moderkakan i framvägg.
  • sunnydays
    popcornplaya skrev 2013-08-24 11:19:24 följande:
    Tänkte göra det denna veckan. Funderar på if då dom verkar ha bäst ersättningar. Och till er alla, ta INTE gratisförsäkringarna bara! Dom täcker typ inget!!!!
    Skönt att jag inte är ensam om att känna senare, om det nu var det jag kände. Men det tror jag :) känner du varje dag nu?

Bra då ska jag inte ta en gratis. Är det sån som går över på barnet sen eller har du tänkt teckna annan då? 
  • popcornplaya
    sunnydays skrev 2013-08-24 11:24:25 följande:
    Skönt att jag inte är ensam om att känna senare, om det nu var det jag kände. Men det tror jag :) känner du varje dag nu?

Bra då ska jag inte ta en gratis. Är det sån som går över på barnet sen eller har du tänkt teckna annan då? 
    Dom brukar gälla i ett halvår efter barnet fötts men det bästa är att teckna barnförsäkring så fort som möjligt,

Jag känner mer för varje dag nu men fortfarande inte några starka rörelser utan mest sprattel. Kännt senare nu än med båda andra barnen.
  • angie91

min bm tror ja kan ha moderkakan i framvägg för de va svårt att hitta hjärtljuden o de va hördes lågt.. på vul i 13+0 sa läkarn att den vart lågt placerad.. noll koll på va de innebär..

angående bebissaker..

egentligen behövs inte så mycke i början..

ska barnet sova i egen säng e de ju bra om man monterat upp den..

vagn e bra o babyskydd o skötbord..

men köp inte på er massa blöjor förrän ni testat vilka som funkar för just er..

jag fixade allt innan bebisen kom.. kläder upp t 86.. hade lekmatta o babygym.. babyvakt, bärsele..

men måsten e egentligeb inte många..

babyolja, febertermometer, bindor till mamman, rumpsalva (typ idomin eller liknande) ,våtservetter/tvättlappar, kläder för första tiden (kan verkligen tipsa om fleeceoveraller), plastad froté, o blöjor; babyfilt.. skulle ja säga behövs.. annars inget.. du ska ju t.ex inte använda tvål osv första tiden..

sen självklart om man vill införa napp , snutte, o flaska då (bröstpump kan va toppen om man ska ge flaska)

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-08-24 11:05:38 följande:
    Med blöjor håller jag med dig! Pampers är bäst i början men sen är libero helt klart bäst!
    Hehe va kul de e verkligen olika!! Vi tyckte bara om libro första året! Pampers har vi aldrig gillat bara läcker! Och nu är det ICAs som fungerar bäst!
  • Line79

Hade inte så mkt till lilltjejen när jag fick henne utan köpte vartefter jag tyckte jag behövde. Hon tog varken napp eller flaska, amningsbh köpte jag efter ca 2 v, hade dock skydd & bröstvärmare hemma från minimundus då jag avskyr engångsskydden. Körde med inytiol & mandelolja till bebisrumpan. De ska ju inte smörjas in såvida de inte är röda eller torra. Så kan jag varmt rekommendera xylokain i BB-väskan. Hade ont efter förlossningen när jag skulle kissa & då var det perfekt👍

• SB2011

Amningsbh tror jag man ska vänta med att köpa för iaf min erfarenhet att när mjölken väl rinner till så kan tuttarna växa regällt! Hade H bh innan sonen föddes och när jag skulle köpa bh sen för mina tuttar växt så fick jag ha K! Och så stora Tuttar kunde jag aldrig föreställa mig att de skulle bli

• sagalo

Åh, idag såg och kände sambon bebbens sparkar för första gången :) Så mysigt när pappan också kan börja märka av den lille.

Svar på tråden BF januari 2014