• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    angie91 skrev 2013-08-23 18:44:42 följande:

ja hade ingen smärtstillande.. eda sattes men hann inte ens börja verka..

ja skulle kunna ta ert värkarbete utan problem om ja sluppit krystvärkarna.. fick panikångest o kunde inte andas alls..
    LinaThulin skrev 2013-08-23 17:57:14 följande:Åååå.... Förlossningen. Jag ser också bar fram emot den då mina tidigare gått bra.

Men en annan fråga. Hur bäddar ni liggdelen på vagnen ? Åkpåse första tiden, men bär det blir varmare ? Täcke och kudde ? Undrar om jag bör köpa täcke och kudde eller om pläd och filt duger bra ?

ja kör på en fårulls åkpåse på vintern o sen blir de fleeceoverall o filt.. o sen svalare kläder o filt.. osv..

inget täcke asså
    ??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Själv tyckte jag det va såååå skönt med krystvärkarna. Att få jobba aktivt istället för att bara andas igenom värkar. Och sån häftig kraft som kroppen har inom sig! Däremot älskar jag inte känslan när huvudet precis står och spänner men det är ju en så kort stund.
  • angie91
    popcornplaya skrev 2013-08-23 19:16:57 följande:
    Själv tyckte jag det va såååå skönt med krystvärkarna. Att få jobba aktivt istället för att bara andas igenom värkar. Och sån häftig kraft som kroppen har inom sig! Däremot älskar jag inte känslan när huvudet precis står och spänner men det är ju en så kort stund.
    asså de va pga panikångest o att ja inrte kunde andas de va jobbigt,. annars hade ja kunnat göra om de 100 gånger t ^^ 
    ♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • 30maj

Jag hade också en fantastisk förlossning! Första värken 7 på morgonen och vid 5 på eftermiddagen va han ute. Där mellan låg ja tyst och mådde givetvis jävligt dåligt av smärtan, men allt som allt så minns ja den bara positivt! :) tog lustgas och eda:)

• popcornplaya

Min första startade hemma halv ett på natten med att vattnet gick sen va han ute kvart över fem på morgonen. Andra tog ca en timme från att vattnet gick också.

Är lite nervös för hur det blir denna gång men vi har som tur är väldigt nära till förlossningen. Ca 1 min med bil.

• SB2011
    angie91 skrev 2013-08-23 18:27:39 följande:

ja går inte hos privat bm.. går på vanliga mvc..

nääh ja gick i terapi inför förlossningen o ändå gjorde personalen där alla fel dom kunde.. kan länka sen t min förlossningsberättelse om du vill.. såå ja vägrar föda där o direkt prata ja o min bm om hemförlossning.. hon e underbar!!

hört att lund ska va jättebra.. hoppas de inte e fullt då !
    ??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Jag läser den gärna!

Coolt jag trodde inte dom gjorde sånt på vanliga mvc! Men de e ju jätte bra då!
  • SB2011
    vilja89 skrev 2013-08-23 19:40:36 följande:

Ni som vill bli igångsatta för tidigt, hur resonerar ni då? Nyfiken. :)

Jag har redan så ont av Mina fogar att jag får ha kryckor! I v18! Kommer nog hamna i rullstol om någon vecka om de fortsätter i denna takt!

Sist blev de så illa att jag inte kunde lämna hemmet så jag kunde inte gå på kontroller på mvc så jag blev inlagd i v35 då och igångsatt i v37+0 för jag hade då legt i sängen på sjukhuset i 2v och fick ha hjälp att äns kunna ta mig till toa!

Och de verkar bli samma denna gången då de kom ännu tidigare och gått snabbare! Hade inte stått ut i 3-5v till!
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-08-23 18:34:20 följande:

Ni som fött barn innan. Hur upplevde ni förlossningen? Vad hade ni för smärtstillande?

Själv älskar jag att föda barn! Hade gärna gjort det varje månad ;) har använt lustgas båda mina förlossningar och den är underbar ;)

Jag blev igångsatt och de tog 3 dagar! Fick petidin 4ggr, lustgas, Eda som inte tog mer än på högersida trots dom stack om 3ggr, och bäckenbottensbedövning under krystningarna!

Kan inte säga att jag tycker de e spec underbart att föda! Hade en hemsk förlossning även om allt gick bra i slutändan!
  • sunnydays

Förlossningen har jag knappt tänkt på, känns så långt bort och svårt att föreställa sig när det är fördta barnet. Men det är ju klart att det kommer :)

• LeaveMeAlone
    popcornplaya skrev 2013-08-23 20:26:37 följande:
    Min första startade hemma halv ett på natten med att vattnet gick sen va han ute kvart över fem på morgonen. Andra tog ca en timme från att vattnet gick också.

Är lite nervös för hur det blir denna gång men vi har som tur är väldigt nära till förlossningen. Ca 1 min med bil.
    Min första förlossning gick också rätt så snabbt. Denna gång åker jag in på en gång för säkerhets skull. Får se om det blir vattenavgång som det startar med eller ej. 
Svar på tråden BF januari 2014