• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Line79
    Wilmis07 skrev 2013-08-23 21:42:22 följande:
    Jag hade en väldigt bra förlossning med dottern,aktiv tid tog den 7 timmar. Lustgas och bad använde jag mig av i smärtstillande syfte. Ville absolut inte hade eda,inte denna gången heller om det går att undvika. Gick och la mig vid 1 tiden på natten den 10 oktober,inte en tillstymmelse till aning om att vad som skulle hända om ca 4 timmar. Vattnet gick när jag sov vid 4.45 på morgonen,var som ett nyp i ljumsken och sen knipa som attan så att inte hela sängen skulle bli förstörd. In till förlossningen på morgonen,sen kom värkarna igång på riktigt vid 22 tiden på kvälllen,sen föds hon lite över 5 på morgonen den 12 oktober,nästan exakt ett dygn efter vattenavgången hemma. Hoppas på en lika bra upplevelse denna gången
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥

Va!!! Min dotter är född 071011😄
  • SB2011

Jag upplevde aldrig dom där krystvärkarna riktigt! Alltså jag kände ingen skillnad på dom och de vanliga värkarna! Undrar om de va för de gick så fort?

18.45 undersökte bm mig och sa att jag va fullt öppen men hade kanter kvar, hon tryckte bort dom när hon undersökte! Sen gick hon och hämta läkaren! Han kom 5min senare och de la bedövningen förberedde för klockan och efter lite meck va den inne 19.11 och jag fick börja krysta! 19.13 var sonen ute!

• Mademoiselle

Jag hade inte heller några krystvärkar trots en lång förlossning så det hänger nog inte bara på hur lång tid förlossningen tar.

• M Hedell

Förlossningen och tiden efter med andra barnet tycker jag var MYCKET lättare. Födde 16:40 på em och började genast prata om hemgång men dom ville inte släppa iväg oss eftersom sonen hade bajsat i fostervattnet och ev hade dragit i sig det så 24 timmar skulle vi minst stanna iaf. Kl 7 nästa morgon var jag hur alert som helst, sminkad och nyduschad Ringde dit maken så han skulle hinna vara med på läkarronden vid 10, och för att jag ville ha frukostsällskap. det var ekande tomt på BB då. Sen när läkaren gett oss klartecken att åka hem då det gått 24 timmar OM inte sonen visat några tecken på att ha fått i sig det nerbajsade fostervattnet så hängde vi praktiskt taget på låset, räknade varje minut som gick. Fick komma hem och jag minns hur jag med sonen i famnen hur lätt som helst skuttade över trappgrindarna vi hade här hemma då för att gå upp och lägga liten i spjälsängen. Helt galet vilken skillnad egentligen, jämfört med första förlossningen då jag hade galet ont i underlivet och knappt kunde sitta. Då var jag visserligen förlöst med sugklocka men ändå, det gick så otroligt mkt lättare allting andra gången

• dosed
    Kramardig skrev 2013-08-23 21:42:55 följande:
    Dosed: Vi ska tillbaka i v.32 eftersom "moderkakan ligger för" som hon sa. Oftast flyttar den på sig men ibland slutar det väl med snitt. Jag känner faktiskt ingen större oro över att snittas. Däremot läste jag att man snittas i v.38 för att inte riskera att förlossningen startar = 24 december... inte den bästa dagen, enligt mig.

Ok. Vad jag läst mig till är det ovanligare att den flyttas uppåt om den sitter i bakvägg men jag hoppas! Kan inte tänka mig att de lägger ett planerat snitt den 24 det vore ju galet. Mindre personal o allt.
  • c4trin
    dosed skrev 2013-08-24 08:15:18 följande:

Ok. Vad jag läst mig till är det ovanligare att den flyttas uppåt om den sitter i bakvägg men jag hoppas! Kan inte tänka mig att de lägger ett planerat snitt den 24 det vore ju galet. Mindre personal o allt.

Nej julafton e nog ingen dag de lägger planerade, kanske dagarna innan (e ju inte röda dagar förrän in på julafton) eller efter antagligen. Hoppas den flyttar sig rätt så du slipper planerat snitt!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • 84Johanna
    Kramardig skrev 2013-08-23 21:42:55 följande:
    Dosed:

Vi ska tillbaka i v.32 eftersom "moderkakan ligger för" som hon sa. Oftast flyttar den på sig men ibland slutar det väl med snitt. Jag känner faktiskt ingen större oro över att snittas. Däremot läste jag att man snittas i v.38 för att inte riskera att förlossningen startar = 24 december... inte den bästa dagen, enligt mig.

Jag tror inte du får inbokat snitt på julafton. Dom har nog bara helgbemanning då och tar de akuta fallen.
    Elin 101016
  • angie91

min vännina fick igångsättning på julafton.. men tror inte de lägger planerade snitt då.. om de inte e ett måste

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • angie91

min vännina fick igångsättning på julafton.. men tror inte de lägger planerade snitt då.. om de inte e ett måste

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
Svar på tråden BF januari 2014