• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Josefine02

Usch, jag känner panik när ni nämner förlossningen och att jag inte vet hur den kommer gå till oroar mig. Allas förlossningar är ju olika. Har pratat med en doula som jag ev. ska ha med. Sambon är tveksam dock! Är det bara jag som är livrädd och ev ska ha doula? Vill känna mig trygg och kunna ha kontroll! Är även livrädd för otrevliga barnmorskor som jag hört talas om där vi bor. Funderar på att föda på näl istället men det är ca 1 h bort!

• vilja89
    Josefine02 skrev 2013-08-23 14:27:04 följande:
    Usch, jag känner panik när ni nämner förlossningen och att jag inte vet hur den kommer gå till oroar mig. Allas förlossningar är ju olika. Har pratat med en doula som jag ev. ska ha med. Sambon är tveksam dock! Är det bara jag som är livrädd och ev ska ha doula? Vill känna mig trygg och kunna ha kontroll! Är även livrädd för otrevliga barnmorskor som jag hört talas om där vi bor. Funderar på att föda på näl istället men det är ca 1 h bort!
    Jag har två sjukhus att välja på, båda ligger ca 1 h bort! :b
  • SB2011

Jag börjar med fundera på förlossningen! Vet att jag absolut vägrar föda på samma sjukhus som sist! Föder hellre hemma än där! Men nu tillhör jag ett annat sjukhus så risken för att hamna på samma som sist är liten!

Känner att jag skulle vilja få föda spontant denna gången, men sen samtidigt känner jag att jag har redan jätte ont av fogarna och nog inte kommer klara gå hela graviditeten denna gången heller så de kommer nog bli att jag kommer kräva igångsättning i v37 igen!

• Jennifer90

Jag har följt den här tråden från början utan att skriva något. Igår va vi på RUL och det var de mest fantastiska vi någonsin har varit med om! 20e januari är en liten pojke beräknad <3

• angie91
    SB2011 skrev 2013-08-23 14:44:34 följande:
    Jag börjar med fundera på förlossningen! Vet att jag absolut vägrar föda på samma sjukhus som sist! Föder hellre hemma än där! Men nu tillhör jag ett annat sjukhus så risken för att hamna på samma som sist är liten!
    Känner att jag skulle vilja få föda spontant denna gången, men sen samtidigt känner jag att jag har redan jätte ont av fogarna och nog inte kommer klara gå hela graviditeten denna gången heller så de kommer nog bli att jag kommer kräva igångsättning i v37 igen!
    ja ska föda hemma me min bm.. vägrar östersunds sjukhus
    Josefine02 skrev 2013-08-23 14:27:04 följande:
    här kostade doula drygt 3000 kr... kommer föda hemma med min barnmorska

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • SB2011
    angie91 skrev 2013-08-23 15:23:35 följande:
    ja ska föda hemma me min bm.. vägrar östersunds sjukhus
    Josefine02 skrev 2013-08-23 14:27:04 följande:Usch, jag känner panik när ni nämner förlossningen och att jag inte vet hur den kommer gå till oroar mig. Allas förlossningar är ju olika. Har pratat med en doula som jag ev. ska ha med. Sambon är tveksam dock! Är det bara jag som är livrädd och ev ska ha doula? Vill känna mig trygg och kunna ha kontroll! Är även livrädd för otrevliga barnmorskor som jag hört talas om där vi bor. Funderar på att föda på näl istället men det är ca 1 h bort!
    här kostade doula drygt 3000 kr... kommer föda hemma med min barnmorska

??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Spännande! När jag vänta sonen va de en i fl gruppen som oxå valde att föda hemma! Antar att du går his en privat bm?

Hur kommer de sig att du inte vill föda på de sjukhuset? Jag tokvägrar Malmö sjukhus men som sagt tillhör Lund nu så jag hoppas de går bättre där! Har dock ingen bra erfarenhet av vården överhuvudtaget i Malmö medans dom i Lund är mycket bättre och trevligare!
  • c4trin
    vilja89 skrev 2013-08-23 14:26:23 följande:
    Någon som bloggar? :) Vore kul att följas via blogg också :) Min blogg: www.apollonia.blogg.se 

Ja jag bloggar, länken e nere i sidfoten :D

Och på tal om bola så ÄLSKAR jag min från silvermama. Har svart band på den så de e starkt (va snål nog att inte köpa till något annat men tycker de e snyggt med min svarta kula).

Usch ja förlossningen startar många tankar, både skrämmande och bra sådana... Men de e en stor sak så de e ju inte konstigt!!   

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • LeaveMeAlone

Jasså förlossningssnack här. Har inte hunnit börja fundera allt för mycket på det än. Är ju svårt att veta om det kommer likna den senaste med sonen eller ej. Då var det en enkel förlossning som var över på 5 timmar totalt. Inbillar mig att det går fortare denna gång och att man måste skynda sig in för å slippa föda hemma. Är väldigt nöjd med personalen jag hade där men nu bor jag på andra sidan stan och närmre till ett annat sjukhus så vet inte alls hur det är där. Hoppas bra. 

Svar på tråden BF januari 2014