• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • M Hedell

Bröstvårtssalva!! Purelan räddade hela min amning med sonen. När dottern föddes sög hon enligt konstens alla regler men redan innan vi kom hem från BB var bröstvårtorna alldeles blodiga Rynkar på näsan Den amningsperioden blev inte långvarig! När sonen föddes började jag smörja in bröstvårtorna direkt efter fl och fick inte ett enda sår, kunde amma precis så länge vi ville Glad

Sonen fick hemska blöjeksem som vi smorde med inotyol, toppensalva! Men den är rätt kletig så vill man kan man blanda den med lite babyolja.

Blöjorna har vi alltid kört med pampers precis i början och sen gått över till libero. Har använt våtservetter till bägge barnen och det har funkat bra, men det är verkligen skillnad på olika märken.

Sköna trosor är skönt, men inte för slappa heller. Iaf jag vill gärna att bindan sitter där den ska och inte åker omkring då man rör sig Dom där otroligt sexiga nättrosorna som dom bjussar på på sjukhuset är faktiskt riktigt sköna!

Någon skön amningstop att sova i och som håller amningsinläggen på plats.

• popcornplaya
    M Hedell skrev 2013-08-24 16:31:46 följande:

Bröstvårtssalva!! Purelan räddade hela min amning med sonen. När dottern föddes sög hon enligt konstens alla regler men redan innan vi kom hem från BB var bröstvårtorna alldeles blodiga Rynkar på näsan Den amningsperioden blev inte långvarig! När sonen föddes började jag smörja in bröstvårtorna direkt efter fl och fick inte ett enda sår, kunde amma precis så länge vi ville Glad

Sonen fick hemska blöjeksem som vi smorde med inotyol, toppensalva! Men den är rätt kletig så vill man kan man blanda den med lite babyolja.

Blöjorna har vi alltid kört med pampers precis i början och sen gått över till libero. Har använt våtservetter till bägge barnen och det har funkat bra, men det är verkligen skillnad på olika märken.

Sköna trosor är skönt, men inte för slappa heller. Iaf jag vill gärna att bindan sitter där den ska och inte åker omkring då man rör sig smile5.gif Dom där otroligt sexiga nättrosorna som dom bjussar på på sjukhuset är faktiskt riktigt sköna!

Någon skön amningstop att sova i och som håller amningsinläggen på plats.

Ja nättrosorna från bb är bäst! Har alltid plockat med mig ett gäng hem. Även deras stoooora bindor.
  • 84Johanna
    c4trin skrev 2013-08-24 09:48:58 följande:
    Har börjat skriva lite på en inköpslista till Ullared (och/eller någonannanstans om de inte har vad jag vill ha såklart). Jag tycker de e svårt att veta vad jag ska ha med.. Ni som redan har barn kanske skulle kunna hjälpa mig? Svårt att inte köpa för mycket/lite när de e första barnet! Är något rentav onödigt?
    Detta e med änsålänge:

Nappar
    Flaskor
    Babynest  
    Sängkläder
    Spjälskydd
    Dinglisar 
    Filt
    Åkpåse/ fleeceoverall
    Nagelvårdssett
    Termometer till att ha i vagnen
    "Fårskinn" att ligga på i vagnen
    Babygym
    Våtservetter
    Babytvål
    Amningsskydd
    Hopfällbar babybalja (vet precis vilken sort)
    Nässug
    Blöjhink + refill
    Badstöd    

Vagn, säng, skötbord osv e redan planerat sedan tidigare och vet var vi ska köpa!       

Vore VÄLDIGT tacksam för tips!! 
    Blöjhink är onödigt. Vi hade det i början med det luktade snabbt bajs så vi köpte färgglada bajspåsar på ÖoB istället. När blöjan var bytt så ner i en påse och sen la vi dom vid ytterdörren. Tömdes varje gång vi gick ut.

Badstöd är också onödigt då bebisen ligger mycket bättre på din arm 

Fast det är ju min åsikt 
    Elin 101016
  • popcornplaya
    84Johanna skrev 2013-08-24 16:58:39 följande:
    Blöjhink är onödigt. Vi hade det i början med det luktade snabbt bajs så vi köpte färgglada bajspåsar på ÖoB istället. När blöjan var bytt så ner i en påse och sen la vi dom vid ytterdörren. Tömdes varje gång vi gick ut.

Badstöd är också onödigt då bebisen ligger mycket bättre på din arm 

Fast det är ju min åsikt 
    Elin 101016
    Själv tyckte jag det va jättejobbigt att bada bebis när man höll själv. Sån badstol va kanon!!!
  • angie91

hoho !! nättrosor!! 
    jag har G utaan amning/grav o vägrar köpa skitdyra amningsbhar... såå här användes dom även som bh :P toppen!! specieelt innan man vet vilken storlek man vill ha på amningsbh

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • Kramardig

Har gått in i v.21 nu och det känns redan som att jag har varit gravid i en evighet! Jag mår fortfarande illa och är fruktansvärt less på det.. sen känner jag att kroppen inte är som den ska (såklart!) på ett jobbigt sätt. Jag blir slut av att stå och gå en längre stund och svimfärdig ganska ofta.

I jobbet så böjer jag mig ned en del och det känns som att hela nederdelen av magen väller över och ja, jag vet inte hurjag ska förklara.

När jag ska göra nr 2 eller bara kissa så känns underlivet svullet och det känns som att allt "öppnar sig" där nere.

Det enda jag känner glädje av är när "han" sparkar och lever rövare där inne :)

• Line79

Har gått upp 6 kg under hela graviditeten, v20 nu. Varav 3 kg den senaste 1 1/2 veckan!!! Är inte det väldigt mycket på kort tid?!

• vilja89
    sunnydays skrev 2013-08-24 11:16:27 följande:

Har ni föresten skaffat någon gravidförsäkring? Isf vilken?

Skaffat Trygg Hansas gravidförsäkring extra. Vi har huset försäkrat där, så då blev det så. :)
  • c4trin

Angående vikten så har jag fortfarande inte gått upp mer än lite mer än 1 kg o e i vecka 19, men han mådde ju bra på ultraljudet o de e de som e de viktiga :D

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014