• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • debbie85

Fan, idag har jag en dålig dag. Känner för att supa ner mig eller liknande. Synd att man inte kan det när man är gravid. Är trött på att vara "präktigt skenheligt gravid och en duktig blivande moder"... Hur gör gravida när dom vill vara lite destruktiva, galna och revolterande? Har redan provat att dricka alkoholfri öl och vara allmänt irriterad på folk men det hjälper inte... :-P Jag kanske ska starta en lustgas-bar eller nåt annat skoj för gravida? Anledningen till mitt kassa humör är antagligen sexuell frustration (min sambo bygger garage hela dagarna och är helt slut på kvällarna) plus att jag aldrig får vara ifred på min semester (är hela tiden folk här och hälsar på som bl.a. ska hjälpa till att bygga garage)... Så, nu har jag fått klaga lite på mina löjliga problem.

28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • Line79
    Sprallis88 skrev 2013-08-24 21:17:35 följande:
    Jag blev nyfiken på min egen viktuppgång och hittade denna sidan. www.blimamma.se/viktkalkylator-for-gravida

Har hållet mig inom det rekommenderade hela tiden, men nu med den här plötsliga viktippgången ligger jag 1,3 kg över😱
  • Sprallis88
    Line79 skrev 2013-08-24 22:12:16 följande:

Har hållet mig inom det rekommenderade hela tiden, men nu med den här plötsliga viktippgången ligger jag 1,3 kg över😱
    Tror inte du behöver oroa dig. Måste nog ha lite längre perspektiv på viktuppgången. Kan tänka mig att det inte är lika bra om man ökar hela tiden från det "normala".
  • popcornplaya
    debbie85 skrev 2013-08-24 22:03:59 följande:

Fan, idag har jag en dålig dag. smile4.gif Känner för att supa ner mig eller liknande. Synd att man inte kan det när man är gravid. Är trött på att vara "präktigt skenheligt gravid och en duktig blivande moder"... Hur gör gravida när dom vill vara lite destruktiva, galna och revolterande? Har redan provat att dricka alkoholfri öl och vara allmänt irriterad på folk men det hjälper inte... :-P Jag kanske ska starta en lustgas-bar eller nåt annat skoj för gravida? Anledningen till mitt kassa humör är antagligen sexuell frustration (min sambo bygger garage hela dagarna och är helt slut på kvällarna) plus att jag aldrig får vara ifred på min semester (är hela tiden folk här och hälsar på som bl.a. ska hjälpa till att bygga garage)... Så, nu har jag fått klaga lite på mina löjliga problem.

28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
    Tyvärr så får du nog fortsätta att va "präktig" även efter bebisen kommer.
  • popcornplaya
    Line79 skrev 2013-08-24 22:12:16 följande:

Har hållet mig inom det rekommenderade hela tiden, men nu med den här plötsliga viktippgången ligger jag 1,3 kg över????
    Bry dig inte så mkt om vikten. Ät bra mat bara. Vissa går upp mer och andra mindre. Ibland samlar man på sig lite extra med vatten.
  • vilja89

Tredje morgonen jag vaknar 7.55. Kroppen är bra märklig :)

Sträckläste boken Vänta barn, som vi fick på inskrivningen. Läst den förut, men fick en annan förståelse nu lite senare i graviditeten.

Drömde nu i natt att vattnet gick. Men det var söndag, så ingen kunde hjälpa mig.

Välkommen vecka 22!! :D

Och imorgon börjar jag ett nytt jobb, så spännande!!

• debbie85
    popcornplaya skrev 2013-08-24 23:01:13 följande:
    Tyvärr så får du nog fortsätta att va "präktig" även efter bebisen kommer.
    Det beror nog på vad man menar med präktig. Vet egentligen inte vad jag ville säga med mitt inlägg, kanske att det kan få vara tillåtet att ha kvar en längtan efter att hitta på sånt som egentligen inte passar sig för gravida.
  • Siiran

Jag vet inte var jag ska bli av med min trötthet! Hoppades på att sömn i helgen skulle göra susen, men efter 14 h igår natt och 14h inatt är jag fortfarande som en zombie :( hade utan problem kunnat sova hela dagarna, men det går ju inte. Kan det vara järnvärdet som spökar?

• sunnydays
    Siiran skrev 2013-08-25 11:02:04 följande:
    Jag vet inte var jag ska bli av med min trötthet! Hoppades på att sömn i helgen skulle göra susen, men efter 14 h igår natt och 14h inatt är jag fortfarande som en zombie :( hade utan problem kunnat sova hela dagarna, men det går ju inte. Kan det vara järnvärdet som spökar?
    Jobbigt, det kan säkert vara järnvärdet så ring din bm så ni kan kolla.
  • Line79

Inte så orolig eftersom jag var underviktig innan, men fick en chock när jag ställde mig på vågen & såg att det var +3 kg på 1 1/2 vecka! 😄 Jag äter bra & springer 5 dagar i veckan så det måste ju va magen med allt som vuxit.. 1,3 kg över "rekommenderade" i viktkalkylatorn.

Sprallis88 skrev 2013-08-24 21:17:35 följande:
    Jag blev nyfiken på min egen viktuppgång och hittade denna sidan. www.blimamma.se/viktkalkylator-for-gravida

popcornplaya skrev 2013-08-24 23:02:31 följande:
    Bry dig inte så mkt om vikten. Ät bra mat bara. Vissa går upp mer och andra mindre. Ibland samlar man på sig lite extra med vatten.

Svar på tråden BF januari 2014