• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone
    c4trin skrev 2013-09-09 13:26:26 följande:

Jag gråter mycket lättare nu, har ganska svårt att göra de i vanliga fall. Häromdagen storbölade jag när mannen kom hem för att jag inte klarade av att skära kycklingen o jag ville ju ha startat maten när han kom från jobb. Jag har tur som har en så bra man som skar kycklingen o höll om mig ; )
    Önskar min gubbe kunde vara lite mer sådan. Han är inte speciellt bra på att hantera mig när jag går av banan från det "normala" känns det som. Han blir själv sur eller tycker jag är knasig som är ledsen. 
    SB2011 skrev 2013-09-09 13:48:19 följande:
    Jag gråter för inget känns de som! Här dock de tuft me smärtan men jag tror dock att hormonerna spelar stor roll

Ja det onda gör det ju inte lättare. När kroppen strejkar är jag extra känslig.
  • kallemaja
    varmland skrev 2013-09-08 20:02:09 följande:
    undrar en sak ......Jag är nu i mitten av vecka 23 och har gått upp 2 kg och vet man inte jag är gravid så skulle man inte gissa.  Hur mycket har ni gått upp?  Har ni börjat få riktiga gravid magar nu?

Oj det är nog väääldigt olika!

Jag väntar första barnet och man har sett att jag varit gravid sen v 10 då fik jag mage..nu är magen riktigt stor! Ser nog ut att vara i 7:e månaden i vissa kläder..men bara mysigt att det syns tidigt och mycket! Man vill ju att alla ska se att man bär på ett litet liv!

Får mycket komplimanger för magen..:)

Din växer nog ikapp snart :)
  • englasmamma86
    Flikkan skrev 2013-09-09 11:30:06 följande:
    Alla här på jobbet förstår mig ju och säger att det kanske är bra att jag jobbar upp mammapenningen lite till.

Men menar du att det jag jobbar nu som timvikarie inte höjer mammapenningen?
    om man är timanställd kan vara annan sak,dem räknar olika men precis som när skatteverket räknar ut din årsinkomst så blir det året efter och gäller hela det året om man tex går till banken mm och vill ha lån då baseras det på din årsinkomst och då är det från året innan.
    dem kommer inte räkna din föräldrapenning på det du jobbar detta sista halvåret vad jag förstått det som,iaf inte det första halvåret som ledig 2014..jag får min penning baserad på det jag jobba och tjänade 2012,men jag är fast anställd så vet ej om det blir olika? 
    men du kan fråga fk antingen ringa dem eller fråga på försäkringskassan på fb. 
  • c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-09 13:56:02 följande:
    Önskar min gubbe kunde vara lite mer sådan. Han är inte speciellt bra på att hantera mig när jag går av banan från det "normala" känns det som. Han blir själv sur eller tycker jag är knasig som är ledsen. 
    SB2011 skrev 2013-09-09 13:48:19 följande:
    Jag gråter för inget känns de som! Här dock de tuft me smärtan men jag tror dock att hormonerna spelar stor roll

Fast jag kan nog tänka mig att han tycker jag e knäpp, han var dock varnad innan att de kunde bli så ;)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • englasmamma86
    Flikkan skrev 2013-09-09 11:39:35 följande:
    Skulle prata med chefen nu idag när jag slutar om att jag gärna bara vill vara på demens nu och så har det varit hela tiden men om jag skulle valt så innan skulle jag intr haft något jobb alls.

Nu får jag höra på demens att den stora avdelningen har dom sagt att dom inte vill att bemanningen skickat ut förfrågningar till mig från dom. Detta var skvaller och ja det är att höra men känns rent för jävligt för att jag sjukskrivit mig i tid och otid som dom kallade det. Det dom inte vet är att jag varit gravid dom senaste 16 veckorna!!
    Nu ligger jag och vilar min onda rygg och vill inte ens gå förbi dom. Så fort jag går förbi sitter alla tysta och när jag gått någon meter som nu inte går så fort för mig dom tror alltså jag hunnit långt, hör man hur dom börjar viska om mig.

Jag håller på blir tokig på dessa ursäkta förbannade
    Människor jag har varit den dom gett ut sin ilska för hela sommaren gör att chefen gjort fel. Nu vet dom flesta att jag är gravid och dom verkar skämmas men inte stoppar det skitsnacket som går bakom min rygg.

50-60 åringar som snackar skit om en enda vikarie på 22 år.
    Resten av vikarierna snackar också skit.

Vet inte vad jag ska göra, nu är 4 i princip borta från demens så jag har nog stor chans att få jobba väldigt myclet där, men kan ite kräva för mycket heller känns det som då det är som det är nu i snacket.
    Jag vill vara på demens men också gärna jobba kortare pass på 4-5 timmar.

Jobbigt :(
    fy vilka hemska kärringar, blöö på såna ! stå på dig .
  • englasmamma86
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-09 13:56:02 följande:

känner igen det där,min klarar inte hantera när man visar känslor så öppet och hur som helst haha.
    han säger bara skärp dig nu,det hjälper inte att gnälla eller gråta. men när han är förskyld, ja då ska man putte nutta med han som ett barn. riktigt döende är han då.
  • vilja89
    sunnydays skrev 2013-09-09 13:10:44 följande:

Är det någon som har provat newborn set till Stokke stolarna? Funderar på om den är bra som babysitter

Gick inte att citera det andra du skrev pga en stor annons mitt i allt så gör såhär ;)

Jag skulle inte använda min som babysitter då den lutar mycket bakåt och inte har samma gung. Skulle nog inte låta bebisen sitta i den så länge heller. :) Men du gör ju givetvis som du vill! :D
  • Flikkan
    englasmamma86 skrev 2013-09-09 14:45:39 följande:
    om man är timanställd kan vara annan sak,dem räknar olika men precis som när skatteverket räknar ut din årsinkomst så blir det året efter och gäller hela det året om man tex går till banken mm och vill ha lån då baseras det på din årsinkomst och då är det från året innan. dem kommer inte räkna din föräldrapenning på det du jobbar detta sista halvåret vad jag förstått det som,iaf inte det första halvåret som ledig 2014..jag får min penning baserad på det jag jobba och tjänade 2012,men jag är fast anställd så vet ej om det blir olika?  men du kan fråga fk antingen ringa dem eller fråga på försäkringskassan på fb. 

Om dom räknar från förra året jobbade jag bara Max 1-2 veckor jag pluggade då och fick 9 tusen i månaden av bidrag och lån från CSN, räknas det?
  • c4trin

Jag väntar på att få veta min löneförhöjning som egentligen gäller från april, sen ska jag försöka mig på att räkna efter den där föräldrapenningen. Löneökningen kommer ju retoraktivt i november-december så den hinner med innan mammaledigheten *jej* Men de e segt att inte veta vad man har fått/ska få. Har försökt räkna lite på en ungefärlig men de e himla svårt att veta vad man ska räkna med tycker jag!

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011

Jävla fogar!! Räcker med att jag går några få meter utan kryckor (kan ju inte bära nåt när jag går med dom så ibland måste man ju de) å då kommer onda sammandragningar som ett brev på posten :/

Svar på tråden BF januari 2014