• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • majpan
    Jennifer90 skrev 2013-09-12 10:10:46 följande:
    Är det någon av er som har funderat över när ni ska gå på mammaledighet? Jag jobbar i butik och står upp hela dagarna. Vet inte riktigt hur länge min kropp kommer orka det..
    Ska söka gravpenning från november då jag jobbar som personlig assistent. Kanske vore något för dig om du har en tungt arbete. Jag mår dock oftast ganska bra än så länge. Så vet inte till 100% om jag faktiskt kommer behöva ta ut min. Fast blir jag lika stor som med sonen kommer jag inte rymmas att jobba ändå haha. Om jag blir nekad eller inte tar ut gravpenningen så kommer jag nog ta föräldraledigt från december så jag blir ledig över ju och nyår så jag riktigt kan slappna av och ta det så lugnt som möjligt då den tiden brukar vara nog stressig för oss ändå. Har bf 16/1 =) 
  • vartjagängår
    Jennifer90 skrev 2013-09-12 10:10:46 följande:
    Är det någon av er som har funderat över när ni ska gå på mammaledighet? Jag jobbar i butik och står upp hela dagarna. Vet inte riktigt hur länge min kropp kommer orka det..

Jobbar också i butik! Leksaksbutik för att vara exakt. Och efter att ha jobbat höggravid förra julen (hade bf 17/2 då) så är det inget jag kommer göra om. 1 november går jag hem, om inte tidigare. Nu har ju jag problem med foglossning och sånt men känns inte som att julhandeln är en plats för en tjockis. :)
  • Mymemlan
    Flikkan skrev 2013-09-11 22:40:39 följande:

Ja jag brukar ha 29 i midjan. Men nu är jagkluven vad jag har 38 eller 40... Men tror 40 för alla mina jeans nu börjar bli väääldigt trånga så 40 ska jag pröva!
    Inboxa mig om du är intresserad, har ju ett par i 40 du kan få köpa billigt då dom bara ligger och skäpar !:) 
  • Mymemlan

Köpt mig en amningskudde med tummen för 50 kr, nypris 500 och den är knappt använd. Fyndade även en medela mini elektric bröstpump med en extra calmaflaska till för 130 kr också :D 

• Me2
    SB2011 skrev 2013-09-12 09:45:33 följande:
    Vet de e trist att ligga hemma hela dagarna! Men vila är nog vad din kropp vill ha! Du får försöka hitta saker att sysselsätta dig med! Själv plöjer jag serier!
    Har du folk som kan komma och hålla dig sällskap då å då? Så de inte blir så ensamt?
    Än så länge testar jag med bara 25%, får se hur länge det fungerar...... Hade en väldigt bra läkare som sa att hon sjukskrev  mig så mycket som jag ville och kände att jag orkade, men jag vill juh verkligen jobba.
    Med de andra har jag pysslat en heldel, men nu skulle jag inte ens orka det.

Nu är det en timmes sov inte hämtning på dagis och skola
    popcornplaya skrev 2013-09-12 09:19:52 följande:
    Vi hade en liten Opel Astra kombi innan som verkligen inte hade funkat med tre barn men köpte nyss "ny" bil. En Renault Grand espace. Den har tre riktiga säten bak. Och är huuuuuur rymlig som helst. Bagaget är också enormt. Du kan ställa in en vagn utan att fälla ihop den.
    Vi har en Scenic som "andra" bil nu och så som den betett sig blir det tyvärr inga fler Renault i den här familjen (enligt maken). Däremot tycker jag väldigt bra om den, bara Scenicen i sig är väldigt rymlig och kommer vara min hämt och lämnings bil. Tror faktiskt inte jag heller behöver fälla ihop vagnen för att få in den....
    Vi har tittat på VW Sharan, den är så grymt dyr men underbart bagageutrymme och rymligt baksäte, men som sagt, hemskt dyr....
  • kallemaja
    K87 skrev 2013-09-12 09:23:14 följande:
    Bör jag vara orolig om jag inte känner hon i magen? Det kurrar jättemycket å typ vibrerar i magen... Är det hon?? Blir lite nojig bara :)

Tror inte det..vilken v är du i?

Jag går in i v 23 idag och känner bara små vibrationer från bebisen..

Har känt svag spark vid 2-3 tillfällen men vissa dagar känner jag inget alls..

Jag har moderkakan i framvägg det är nog därför det dröjer..men visst önska man att man kände hela tiden..

När man läser vissa appar så står det att man ska kunna känna hur bebisen ligger i magen..finns inte en chans att jag skulle kunna känna...

Bebisen ligger förmodligen och sparkar mot ryggen...men snart kommer nog ordentliga kickar både för dig och mig :)
  • Me2
    Me2 skrev 2013-09-12 14:39:06 följande:
    Nu är det en timmes sov inte hämtning på dagis och skola

Inte inte utan innan så klart....
  • vilja89

Min bebis är alldeles vild i magen! Har moderkakan i framvägg så de flesta sparkar är i sidorna eller långt ner i mitten. Nyss när jag halvsatt i soffan sparkade den strax under revbenet på höger sida.

Känner ibland hur den vänder sig. Hur den trycker, vad jag tror är, ryggen mot nedre delen av min mage så det blir stenhårt och trycker galet mycket där. :)

Så mysigt och börjar verkligen längta efter att träffa den här lilla personen som är hälften mig och hälften världens finaste människa, min sambo.

• K87
    kallemaja skrev 2013-09-12 14:43:38 följande:

Tror inte det..vilken v är du i?

Jag går in i v 23 idag och känner bara små vibrationer från bebisen..

Har känt svag spark vid 2-3 tillfällen men vissa dagar känner jag inget alls..

Jag har moderkakan i framvägg det är nog därför det dröjer..men visst önska man att man kände hela tiden..

När man läser vissa appar så står det att man ska kunna känna hur bebisen ligger i magen..finns inte en chans att jag skulle kunna känna...

Bebisen ligger förmodligen och sparkar mot ryggen...men snart kommer nog ordentliga kickar både för dig och mig :)
    Jag är i v.20(19+4) idag :) var hos bm nyss å hjärtat slog på hur bra som helst :)

Moderkakan är typ uppe sa bm :)
Svar på tråden BF januari 2014