• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig
    englasmamma86 skrev 2013-09-11 23:11:56 följande:
    Ja och saltlösning,såna näsdroppar och näsfrida .(fyllde på vad ni andra skrev vad som bör köpas på apoteket) sen behöver man ju såklart inte ha hemma aktivt kol till en nyfödd men vi köpte det iaf för det är lätt att glömma köpa sen,ett måste att ha .

Aktivt kol, vad är det och vad har man det till? Har en son på 2,5 och har aldrig hört talas om det. Lite nyfiken :)
  • popcornplaya
    Me2 skrev 2013-09-12 06:56:50 följande:

Tydligen finns det ingen annan hjälp att få än att bli sjukskriven ? Deprimerande....
    Alla prover ser bra ut, men jag är helt slut, helt urlakad och han där inne tar allt.

Ni som redan har två barn och väntar tredje eller uppåt, vad har ni för bil ?
    Vi måste köpa en större då vi kommer ha två som sitter i bältesstol och bebisen. Vi vill ha tre riktiga säten i bak för att få plats, men det begränsar verkligen valmöjligheterna.....

Vi hade en liten Opel Astra kombi innan som verkligen inte hade funkat med tre barn men köpte nyss "ny" bil. En Renault Grand espace. Den har tre riktiga säten bak. Och är huuuuuur rymlig som helst. Bagaget är också enormt. Du kan ställa in en vagn utan att fälla ihop den.
  • Kramardig

Gud så skönt! Idag har jag tagit på mig ett par vanliga leggings och gud så snygg jag känner mig haha! Jag har bara haft mammabyxor som varit pösiga.

Är det bara jag som redan är less på att vara gravid? Vilken besvikelse! Jag har längtat efter att få gravidmage och vara gravid men nu tycker jag mest att den äri vägen och är less på att kroppen inte fungerar som den ska..

• K87

Bör jag vara orolig om jag inte känner hon i magen? Det kurrar jättemycket å typ vibrerar i magen... Är det hon?? Blir lite nojig bara :)

• vilja89
    Kramardig skrev 2013-09-12 09:22:44 följande:

Gud så skönt! Idag har jag tagit på mig ett par vanliga leggings och gud så snygg jag känner mig haha! Jag har bara haft mammabyxor som varit pösiga.

Är det bara jag som redan är less på att vara gravid? Vilken besvikelse! Jag har längtat efter att få gravidmage och vara gravid men nu tycker jag mest att den äri vägen och är less på att kroppen inte fungerar som den ska..

Jag älskar att vara gravid och min fina kula. Men jag förstår också er som tycker det är märkligt när kroppen förändras som den gör eller för de som mår väldigt dåligt.
  • LeaveMeAlone
    Kramardig skrev 2013-09-12 09:22:44 följande:

Nepp inte bara du. Visst finns det härliga stunder med att vara gravid men nu när magen verkligen börjar komma så tycker jag kroppen är rätt besvärlig. Att då tänka att jag ska växa i 17 veckor till :O Kommer ju inte bli smidigare med tiden om man säger så. Sen är jag inte så stabil i humöret längre. Känner mig jäkligt ynklig!
  • LeaveMeAlone
    K87 skrev 2013-09-12 09:23:14 följande:
    Bör jag vara orolig om jag inte känner hon i magen? Det kurrar jättemycket å typ vibrerar i magen... Är det hon?? Blir lite nojig bara :)
    Tror jag inte. Det beror ju alldeles på hur man bär barnet och hur moderkakan är placerad. Jag var också orolig innan jag började känna av rörelser. Gick då och köpte en doppler på teknikmagasinet. Kanske kan vara något? Så kan du iaf höra att bebis mår bra.
  • englasmamma86
    Kramardig skrev 2013-09-12 09:19:37 följande:
    Aktivt kol, vad är det och vad har man det till? Har en son på 2,5 och har aldrig hört talas om det. Lite nyfiken :)

Aktivt kol ska man alltid ha hemma även för vuxna,det är om barnet skulle stoppa i sig nått olämpligt .kemikalier,druckit schampo eller nått annat som kam orsaka en förgiftning. Då ska man ge aktivt kol för att neutralisera förgiftningen innan barnet kommer in till sjukhus .den gör så att gifterna i kroppen blir mindre och inte lika farligt.
  • SB2011
    Me2 skrev 2013-09-12 06:56:50 följande:

Tydligen finns det ingen annan hjälp att få än att bli sjukskriven ? Deprimerande....
    Alla prover ser bra ut, men jag är helt slut, helt urlakad och han där inne tar allt.

Ni som redan har två barn och väntar tredje eller uppåt, vad har ni för bil ?
    Vi måste köpa en större då vi kommer ha två som sitter i bältesstol och bebisen. Vi vill ha tre riktiga säten i bak för att få plats, men det begränsar verkligen valmöjligheterna.....

Vet de e trist att ligga hemma hela dagarna! Men vila är nog vad din kropp vill ha! Du får försöka hitta saker att sysselsätta dig med! Själv plöjer jag serier!

Har du folk som kan komma och hålla dig sällskap då å då? Så de inte blir så ensamt?
  • Jennifer90

Är det någon av er som har funderat över när ni ska gå på mammaledighet? Jag jobbar i butik och står upp hela dagarna. Vet inte riktigt hur länge min kropp kommer orka det..

Svar på tråden BF januari 2014