• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Siiran
    Tokfrans skrev 2013-09-12 19:36:46 följande:
    näe, slemhinnorna är ju känsliga så de är rätt vanligt att små blöda lite. Läste även i en bok min mamma köpte till mig att man kan få små sammandragningar med tack vare sperman. Tydligen så dom satte igång kvinnor förr i tiden.

Men är du allt för orolig så får du ju åka in på undersökning, men tror de inte är nån fara.  Brukar få lite små ont i magen efter sex med men de är om sambon tagit i lite för hårt. 

Tack för lugnande ord :) har inte oroat mig så mycket eftersom bebben sparkar på, men tycker det kan sluta blöda nu ;)
  • Siiran
    SB2011 skrev 2013-09-12 19:38:01 följande:
    De e säkert ingen fara! Slemhinnorna blir ju skörare och man kan blöda lite vid sex! Har jag hört iaf! Blir ju inget sex här :( så har ingen erfarenhet om de blödningar efter de! Men prata annars med din bm!

På tal om sex! Nån mer som har de lika tragiskt på den fronten som jag? Har inte fått mig ett nyp sen vi plusa:(

Ja tack, det är säkert ingen fara då :)

Har blivit lite sämre på sexfronten här med på sistone, men det beror nog mycket på att jag inte har lust alls, plus att killen har varit sjuk när han lyckats vara hemma och ledig. Känns dock lite tråkigt eftersom detta blir "sista tiden" vi får för oss själva då detta är första barnet.
  • syskonlängtan14

sexfronten är väl lite sådär här med. Nu de sista gångerna har de verkligen varit sådär. Har lite torra slemhinnor verkar de som. Förra grav så var de uppehåll i 9 månader plus de månaderna efter och nån månad efter... Ingen lust från nån av oss. Sambon tycker de är lite smålustigt med magen haha

• englasmamma86

det är ingen fara att blöda lite efter sex ,precis som många skrivit så är slemhinnorna super sköra.
    i början av grav fick jag svinsvår smärta när jag fått orgasm (kändes som mensvärk) jag får rejäla sammandragningar efter orgasm fortfarande men det gör inte ont mer.
    vi har sex som vanligt här ,samma som icke gravid eller gravid.

jag har träffat en läkare idag pga av min foglossning och hon sjukskrev mig 50% till att börja med och det kommer jag få vara tills jag går på GP som blir 14 november om det godkänns med jag ser inget annat hinder mer än att det ska godkännas.
    gick det ej arbeta alls skulle jag bara ringa så blev det fullt sjukskriven.
    jag arbetar mest 5 timmars pass sedan innan vilket kommer resultera att jag ska arbeta 2,5 tim istället och det känns verkligen okej, får man lite social kontakt oxå =) börjar bli less på att vara instängd i lgh. 

• tessanior

Har varit lite dåligt med sex för oss också tyvärr. Jag är sjuk hela tiden känns det som och sex är det sista jag tänker på då. Jag är så trött så jag somnar mitt i allt pill när vi väl håller på hehe..

• englasmamma86

förresten är sjukt bebissugen så börja kolla på en unge i minuten =) sänds hela avsnitt på youtube om man vill titta..
    jag länkar första avsnittet här : 
    ">

• Belgien

Jag sa när jag blev gravid att jag ska bannemej inte klä mig i tråkiga mammakläder. In i sista dagen ska jag hitta kläder som jag kan ha på mig. Sen lurade min kära mor i mig att jag "kunde ju iaf testa" ett par mammabyxor eftersom de blir höst/vinter snart. Och Gud så sköna dem är! Nu går jag i mina mammabyxor varje dag, toppar köper jag iaf fortfarande "vanliga" .. än :)

• vartjagängår
    englasmamma86 skrev 2013-09-12 22:13:56 följande:
    förresten är sjukt bebissugen så börja kolla på en unge i minuten =) sänds hela avsnitt på youtube om man vill titta..

jag länkar första avsnittet här : 

Haha kollade på alla förra året när jag väntade sonen. Så jävla gullig invandrarpappan i ett av avsnitten är! :) Senast igår var en av mammorna in & handlade av mig och jag blir lika star strucked varje gång. ;)
  • englasmamma86
    vartjagängår skrev 2013-09-12 23:22:58 följande:
    Haha kollade på alla förra året när jag väntade sonen. Så jävla gullig invandrarpappan i ett av avsnitten är! :) Senast igår var en av mammorna in & handlade av mig och jag blir lika star strucked varje gång. ;)

Ja jag såg det avsnittet nu ,verkligen gullig kille ..vad roligt att du träffar på dem ibland,antar att du bor i Västerås då ?
  • vartjagängår
    englasmamma86 skrev 2013-09-13 00:09:38 följande:
    Ja jag såg det avsnittet nu ,verkligen gullig kille ..vad roligt att du träffar på dem ibland,antar att du bor i Västerås då ?

Ja så glad & snäll haha. Precis, Västerås, världsmetropolen ;)
Svar på tråden BF januari 2014