• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vartjagängår
    bananiss skrev 2013-09-13 08:29:52 följande:
    Vartjagängår jag bor också i Västerås ju haha ;) kollade också på de där, en kompis/bekant från öppna förskolan var med :) lite roligt :)!

ooh då kanske vi ses på bb ;)
  • Mymemlan

Har någon av er som har barn sen innan provat medela Camla flaskan som ska vara den flaska som mest efterliknar bröstet och tekniken att suga där? 
    Jag vill amma till allt pris denna gång då det gick dåligt sist men ibland kan man ju behöva åka iväg, och kanske pappan behöver vara nån timme själv och jag har därför köpt en amningspump medela och medelas flaska calma av den orsaken.

• M Hedell
    Mymemlan skrev 2013-09-13 12:06:18 följande:
    Har någon av er som har barn sen innan provat medela Camla flaskan som ska vara den flaska som mest efterliknar bröstet och tekniken att suga där? 
    Jag vill amma till allt pris denna gång då det gick dåligt sist men ibland kan man ju behöva åka iväg, och kanske pappan behöver vara nån timme själv och jag har därför köpt en amningspump medela och medelas flaska calma av den orsaken.

Med första barnet hade jag galet mkt besvär med amningen. Dottern ville inte och mina bröstvårtor var helt blodiga redan från BB-tiden. Dessutom hade hon besvär med att hon svalde luft när hon åt från flaska. Har ingen erfarenhet av flaskan du nämner men kan dock rekommendera att välja en flaska som är antikolik. Vi använde Tommee Tippee´s flaska, den är både anti kolik samt efterliknar bröstet och rek för att varva med amning.

Andra barnet ammade jag helt problemfritt i 9 månader då vi själva valde att avsluta amningen Började smörja bröstvårtorna med Purelan bröstvårtskräm direkt när han var född och det funkade toppen, så det kan jag oxå rekommendera
  • SB2011
    englasmamma86 skrev 2013-09-13 10:13:01 följande:

Fy så hemskt, stackare du får försöka ta det lungt.inte bra att trilla ju .har du ringt bm ?
    Ja hon sa typ att jag skulle vila så mycket jag kunde och åka in om jag fick förmycket sd!
  • vilja89
    M Hedell skrev 2013-09-13 09:16:42 följande:

Ang apotekköp. Vi hade mycket användning av koksaltlösning, inotyol, babyolja, nagelsax för barn, bindor, babypuder, nässug bla smile1.gif

Får man förresten fråga vart man får tag i rabattkupong dit? Skulle oxå behöva göra en beställning smile1.gif

Jag har fått min rabattcheck i en goodiebag :)
  • Siiran
    englasmamma86 skrev 2013-09-12 22:13:56 följande:
    förresten är sjukt bebissugen så börja kolla på en unge i minuten =) sänds hela avsnitt på youtube om man vill titta..

jag länkar första avsnittet här : 

Åh så blödig man är! Bara bölar hela tiden. Vill också ha min bebis!! :)
  • Me2

Tack för alla biltips !
    Blev den svindyra VW Sharan ändå handpenning betald, hatar verkligen att köpa ny bil, sist var när förra barnet kom och nu ska vi inte ha några fler så jag hoppas att det dröjer mååååååånga år till nästa. 

SB2011 skrev 2013-09-13 09:48:34 följande:
    Fy fan för denna natt! Trilla igår kväll å fogarna fick stryck så ja kunde knappt röra mig utan att lipa (trots citodon) och ovan på de har jag fått trotsa smärtan och springa på toa var 30min mellan kl22-04 typ! Vet inte hur många onda sd jag haft i natt heller pga allt detta!! 1 v kvar tills min rullstol kommer!
    Låter verkligen inte bra, Kramar !
  • englasmamma86
    Siiran skrev 2013-09-13 14:10:36 följande:
    Åh så blödig man är! Bara bölar hela tiden. Vill också ha min bebis!! :)

Ja jag gråter oxå till det glädjetårar
  • vilja89
    englasmamma86 skrev 2013-09-12 22:13:56 följande:

förresten är sjukt bebissugen så börja kolla på en unge i minuten =) sänds hela avsnitt på youtube om man vill titta..
    jag länkar första avsnittet här : 
    ">

Åh nej! Varför la du upp det där? ;) Sitter man här och bölar och de håller bara på med EDAn. Haha.
Svar på tråden BF januari 2014