• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vartjagängår

Ikea Västerås har saldofel! Fanns hur många vita Sundvik som helst där idag så en fick följa med hem. Skönt!

Förövrigt v.23 idag & sf-mått på 26cm. Hah. Låg alltid i överkurva med sonen också.

• vilja89
    vilja89 skrev 2013-10-01 13:15:02 följande:
    Oj! Tycker vi alla har fört en vuxen dialog, fast ditt svar var verkligen inte trevligt?

Det jag skrev var att det blir kämpigt om man inte kan med att andra har andra åsikter (fast med andra ord) och det är ju alltså precis samma som du skriver? :/ Att man tycker olika.

Du får gärna använda mitt namn när du skriver att vissa har lätt att se saker svartvitt om du nu tycker att jag gör det istället för att baka in det sådär.

Jag tycker jag tänker till extra bakom mina val, men jag skrev inte att jag tänker mer extra än någon annan, utan menar att jag tänker till extra när det gäller mitt kommande barn.

Det finna väl ingen sanning i hur man ska klä sina barn? Var står det?

Om man skriver något i en sådan här tråd kan man ju bara inte förvänta sig hurra-rop och medhållning? Man måste väl få skriva om man tycker tvärtom?

Äsch. Blir så trött på sånt här. Vi är vuxna.
    Med det sagt kommer jag inte lägga mer energi på det du skrivit.
  • vilja89
    popcornplaya skrev 2013-10-01 08:31:00 följande:

Idag längtar jag ihjäl mig efter bebis!!!!

Tur att det är jul och sånt sen så man kan fördriva tiden med julförberedelser.

Angående sparkar igen så är min pojk inte så mkt för att sparka. Han rör sig mest runt i magen. Får se hur det blir framöver. Men mina barn har alla vart rätt lugna i magen.

Har också sånna dagar då jag är extra "kär" i bebisen och längtar sönder efter den :)

Jag tänker mig också att alla julförberedelser distraherar en :)
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-10-01 13:33:06 följande:
    Har också sånna dagar då jag är extra "kär" i bebisen och längtar sönder efter den :)

Jag tänker mig också att alla julförberedelser distraherar en :)
    Ja jag är väldigt jultokig också så jag grejar gärna mkt inför jul. Hoppas bara man ska orka med jul som vanligt, kommer ju va ganska höggravid.
  • popcornplaya
    vartjagängår skrev 2013-10-01 13:18:58 följande:

Ikea Västerås har saldofel! Fanns hur många vita Sundvik som helst där idag så en fick följa med hem. Skönt!

Förövrigt v.23 idag & sf-mått på 26cm. Hah. Låg alltid i överkurva med sonen också.

Det gjorde jag med min pojk också. Nu ligger den på medel ungefär. 25 i v.26
  • SB2011
    vartjagängår skrev 2013-10-01 13:18:58 följande:

Jag va hos bm igår då va jag i v23+1 å hade sf mått på 23! Mitten kurvan! Minns inte va ja hade med sonen men min mage va ganska liten då! Alla sa hur liten den va! Samma sak denna gång! Får höra hela tiden att de knappt syns att ja e gravid!:/ lite trist
  • vilja89

Konstig fråga kanske.. Men jag jobbar ju på förskola och idag har det varit extra mycket plocka upp på golvet samt att jag hjälpte 14 barn själv att klä på sig och gå ut. Dock barn mellan 3-4 år, men det blir trots allt mycket skor som ska fixas osv osv.

Vi flera tillfällen kändes det som att jag bokstavligt talat mosade min bebis i magen. Att jag böjde mig hastigt och djupt liksom. Det borde väl inte vara möjligt? Har dock inte känt bebisen alls på hela dagen. Och den är riktigt vild i tid och otid annars. :(

• vilja89
    popcornplaya skrev 2013-10-01 13:50:22 följande:
    Ja jag är väldigt jultokig också så jag grejar gärna mkt inför jul. Hoppas bara man ska orka med jul som vanligt, kommer ju va ganska höggravid.
    Ja, precis! Kommer inte dra på mig någon julfrukost eller jullunch i år i alla fall ;)
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-10-01 14:09:10 följande:

Konstig fråga kanske.. Men jag jobbar ju på förskola och idag har det varit extra mycket plocka upp på golvet samt att jag hjälpte 14 barn själv att klä på sig och gå ut. Dock barn mellan 3-4 år, men det blir trots allt mycket skor som ska fixas osv osv.

Vi flera tillfällen kändes det som att jag bokstavligt talat mosade min bebis i magen. Att jag böjde mig hastigt och djupt liksom. Det borde väl inte vara möjligt? Har dock inte känt bebisen alls på hela dagen. Och den är riktigt vild i tid och otid annars. :(

Nä du kan inte klämma bebisen så den skadas. Däremot kan det ju bli obekvämt för en själv.

Om några veckor kommer du inte kunna böja dig så för då kommer magen va för mkt i vägen.

I slutet på mina graviditeter har mannen fått klippa tånaglarna åt mig ;)
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-10-01 14:11:38 följande:
    Ja, precis! Kommer inte dra på mig någon julfrukost eller jullunch i år i alla fall ;)
    Förr hade jag alltid folk över på julfrukost men slutade med det förra året. Blir för stressigt. Dock har vi firandet hemma hos oss på eftermiddagen.
Svar på tråden BF januari 2014