• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Me2
    Burberry skrev 2013-09-30 18:58:32 följande:
    Sparkar.. Alltså tycker alla andra faktiskt det är mysigt när bebisen sparkar? För överallt läser man om hur mysigt det är.. Jag avskyr nämligen det, tycker det är otroligt irriterande, så fort man försöker ta det lugnt så börjar det. Får liksom myrkrypningar av det, ser inget mysigt alls med det..
    Jag har också svårt för sparkarna, eller rättare sagt en viss typ av sparkar/buffar. Lite små gruff känns helt ok, men när det känns som en fot ska komma ut genom magen blir jag nästan spy och svimmfärdig av känslan. Har ännu svårare för alla dessa volter när man känner hur ryggen liksom sveper över insidan av magen.

v24 och äntligen +1kg !! 
  • SB2011

Ang sparkar så tycker jag oftast de e mysigt! Men inte alltid! Som när jag måste ha byxor på mig för jag ska i väg eller de kommer besök! Och lillebror ska sparka heeela tiden på byxkanten! Får nästan ont för han sparkar om och om på samma ställe! Och jag inte kan ta av mig byxorna!

Annars e sparkarna de ända som överhuvudtaget känns som positivt med att vars gravid! Tycker de e en plåga och inte alls mysigt!:( men längtar och älskar de lilla livet i magen massor!

• popcornplaya

Idag längtar jag ihjäl mig efter bebis!!!!

Tur att det är jul och sånt sen så man kan fördriva tiden med julförberedelser.

Angående sparkar igen så är min pojk inte så mkt för att sparka. Han rör sig mest runt i magen. Får se hur det blir framöver. Men mina barn har alla vart rätt lugna i magen.

• englasmamma86

Sparkarna tycker jag är mysiga men ibland har han fotbollstävling på urinblåsan och set mindre kul he he..jag har kommit fram till att min lilla pojk ligger mes huvudet på höger sida av magen och sen tvärs över magen ,han har legat så i stort sett hela tiden. Han rör sig mkt men så fort han ska sova osv blir det det läget igen .. ni som blir sparkad på revbenen måste ju ha en bebis som ligger med huvudet ner då ,jag har inte varit med om det än men vet att det kommer..min lille satsar mest på urinblåsan ha ha..min dotter på sig till rätta runt v 31 ner i bäckenet sen stanna hon där till 40 +5 ..ni som har barn innan när la era bebisar sig till rätta?

• popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-10-01 10:29:09 följande:

Sparkarna tycker jag är mysiga men ibland har han fotbollstävling på urinblåsan och set mindre kul he he..jag har kommit fram till att min lilla pojk ligger mes huvudet på höger sida av magen och sen tvärs över magen ,han har legat så i stort sett hela tiden. Han rör sig mkt men så fort han ska sova osv blir det det läget igen smile1.gif .. ni som blir sparkad på revbenen måste ju ha en bebis som ligger med huvudet ner då smile1.gif ,jag har inte varit med om det än men vet att det kommer..min lille satsar mest på urinblåsan ha ha..min dotter på sig till rätta runt v 31 ner i bäckenet sen stanna hon där till 40 +5 ..ni som har barn innan när la era bebisar sig till rätta?

Oj det kommer jag inte ihåg. Ganska tidigt har jag för mig. Dock fixerade dom sig aldrig.
  • SB2011

Sparkarna tycker jag är mysiga men ibland har han fotbollstävling på urinblåsan och set mindre kul he he..jag har kommit fram till att min lilla pojk ligger mes huvudet på höger sida av magen och sen tvärs över magen ,han har legat så i stort sett hela tiden. Han rör sig mkt men så fort han ska sova osv blir det det läget igen smile1.gif .. ni som blir sparkad på revbenen måste ju ha en bebis som ligger med huvudet ner då smile1.gif ,jag har inte varit med om det än men vet att det kommer..min lille satsar mest på urinblåsan ha ha..min dotter på sig till rätta runt v 31 ner i bäckenet sen stanna hon där till 40 +5 ..ni som har barn innan när la era bebisar sig till rätta?

Theo va en snurrare! Han bökade runder och vände sig flera gånger fram tills igångsättningen! Även om bm sa att de va typ omöjligt men de gjorde han! Låg olika på ul och dom på sjukhuset konstaterade att han flyttade på sig med!
  • LeaveMeAlone
    Sparkarna tycker jag är mysiga men ibland har han fotbollstävling på urinblåsan och set mindre kul he he..jag har kommit fram till att min lilla pojk ligger mes huvudet på höger sida av magen och sen tvärs över magen ,han har legat så i stort sett hela tiden. Han rör sig mkt men så fort han ska sova osv blir det det läget igen .. ni som blir sparkad på revbenen måste ju ha en bebis som ligger med huvudet ner då ,jag har inte varit med om det än men vet att det kommer..min lille satsar mest på urinblåsan ha ha..min dotter på sig till rätta runt v 31 ner i bäckenet sen stanna hon där till 40 +5 ..ni som har barn innan när la era bebisar sig till rätta?
    Minns inte exakta veckan men skulle gissa att han fixerade sig någonstans runt v 33. Minns veckorna innan det vart fixerat som ganska obehagliga. Ilade något så in i h-e när själva fixerandet började. 
  • Mademoiselle

Popcornplaya: skönt att höra att det inte bara är min bebis som inte sparkar så mycket. Nästan så att jag blir lite orolig över att jag känner av henne så sällan. Storasyster var mycket vildare i magen.

• vilja89
    Burberry skrev 2013-10-01 07:26:00 följande:
    Det är inte fråga om att stryka medhårs, det är fråga om att respektera att andra tycker annorlunda. Och att alla faktiskt inte måste tycka lika.

Eftersom det finns en del i tråden som lätt ser allt i svartvitt, och anser sig besitta den enda sanningen så är det bäst att stanna av just dessa diskussioner innan stämningen i tråden blir dålig. Det vinner vi alla på.

Vi har alla olika smak, och olika saker vi vill förmedla och uppnå, att då påstå att det ligger mera tänk bakom ens eget val känns lite fel.

Det om det!

Skönt att jag nu inte var helt ensam om att inte vara så förtjust i sparkarna, man känner sig lätt som ett ufo när alla talar om hur mysigt det är o man inte alls känner så.
    Oj! Tycker vi alla har fört en vuxen dialog, fast ditt svar var verkligen inte trevligt?

Det jag skrev var att det blir kämpigt om man inte kan med att andra har andra åsikter (fast med andra ord) och det är ju alltså precis samma som du skriver? :/ Att man tycker olika.

Du får gärna använda mitt namn när du skriver att vissa har lätt att se saker svartvitt om du nu tycker att jag gör det istället för att baka in det sådär.

Jag tycker jag tänker till extra bakom mina val, men jag skrev inte att jag tänker mer extra än någon annan, utan menar att jag tänker till extra när det gäller mitt kommande barn.

Det finna väl ingen sanning i hur man ska klä sina barn? Var står det?

Om man skriver något i en sådan här tråd kan man ju bara inte förvänta sig hurra-rop och medhållning? Man måste väl få skriva om man tycker tvärtom?

Äsch. Blir så trött på sånt här. Vi är vuxna.
Svar på tråden BF januari 2014