Oh baby skrev 2013-09-27 10:58:37 följande:
Oj, jag är inte säker på at jag förstår allt. Men har ni barnen varannan vecka eller varannan helg? Är det att ni ska hämta barnen från dagis eller från henne? Sen vill jag komma med mina åsikter:
1. Att hon inte hör av sig som avtalat förstår jag är oerhört frustrerande, ni vill såklart planera era dagar med lite bättre framförhållning. Att hon dessutom väljer att hålla dem en dag till gör ju att ni får mindre tid med dem.
2. Är inte det bästa att ni kommer överens om att ni fixar en väg var, hon lämnar hos er och ni lämnar hos henne, eller att ni hämtar hos henne och hon hämtar hos er? Så slipper ni en resväg och ni slipper problemet med diskussioner varje gång ni ska byta.
3. Om ni har barnen varannan vecka, hur gör ni då vid dagis/skollämningar?
4. Bor ni i en stor eller liten stad, kanske det går bussar? En sträcka varannan vecka/helg kan omöjligt förstöra hela månadsbudgeten?
5. Om du har ont, är det då inte bättre att din kille hämtar sina barn, eller har han också ont?
Sammanfattning: Jag tror det bästa är att hon får lösa en sträcka på det sätt hon vill (bil/buss/promenad/cykel/spark) och ni får lösa en sträcka i hämtningen. Och ha fasta sträckor så slipper ni diskutera.
Jag kommer att informera hur de ser ut för oss.
1: Vi ha enligt avtal bestämt att varje onsdagar så ska vi höra av oss från båda hållen om vilken tid vi ska lämna o hämta barnen på fredagar med deras mamma missköter detta.
När vi ha barnen så hör vi alltid av oss på onsdagarna om vilken tid de bli på fredagar.
2: Vi ha barnen varannan vecka då vi ha bestämt att barnen ska hämtas o lämnas varje fredag.
Mamman till barnen ha en kompis som kör henne dom fredagarna hon ska lämna barnen då hon inte orkar gå ända hem till oss eller möta oss på halva vägen.
3: När vi ha barnen så e de våran vecka att lämna o hämta på dagis o när de e hennes tur så e de hennes vecka med dagis.
Sen så ska vi turas om att köpa blöjor till dagis varje månad eftersom att båda barnen e i blöjstadiet.
4: Vi bor i en relativt stor stad men de gå inga stadsbussar.
5: Vi ha bestämt att vi båda ska lämna barnen då dom börjar gråta om inte jag e med.
Sen e de det att barnens mamma försöker köra över min sambo genom att komma med en massa skitsnack så därför ha min sambo valt att inte lämna barnen själv o deras mamma vet att hon inte kan köra över mig eftersom att jag redan ha varit på henne att hon ska sluta med skitsnacket o hålla sig till sanningen.
Jag ha ont i kroppen på grund av inflammation i musklerna i ryggen o höfterna så därför kan jag inte gå långa sträckor.
Min sambo jobbar även till kl 18 på veckorna.
(Sambon o jag kommer att ta upp detta med soc angående hämtning o lämning då de alltid missköts med tiderna för hennes del medans vi håller tiderna)