• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-09-30 12:45:50 följande:
    Jag älskar färg och mönster, men även newbies kollektion där det inte är så mkt mönster :)  
    Jag älskar newbies kollektion. Är ganska allergisk mot för mkt färger om mönster. Gillar lite mer stilrent.
  • englasmamma86

Vi kan välja 2 sjukhus men kommer välja hbg som vi hade med dottern,vi var nöjda och dels för vi lämnar dottern hos svärmor på vägen. Det som är synd är att dem tagit bort egenvården. Om min man inte får stanna kommer jag ta bebis och gå på stående fot ! Det är oacceptabelt för mig..är man 2 om att skaffa bebis och man är tillsammans osv ser jag det som en självklarhet att båda ska få vara kvar.

• M Hedell
    popcornplaya skrev 2013-09-30 12:41:12 följande:
    Har du ingen aning om när du köpt korvarna? Var det nån annan sort än ni brukar ha?
    Köpte förpackningen förra veckan någon gång. Har inte köpt just den sorten tidigare men barnen har ätit av dom då vi öppnade förpackningen och sa då ingenting om smaken. Dom luktade inte något speciellt heller tycker jag men smakade desto sämre. Urk! Men matförgiftning brukar visa sig rätt snabbt har jag för mig?
    popcornplaya skrev 2013-09-30 12:42:30 följande:
    Har sett bilder på massa kläder ni köpt till bebis. Känns som dom flesta gillar mkt färger och mönster? Eller har jag fel?

Jag älskar starka färger och mönster, men med måtta Gillar även svart, vitt och grått så det är verkligen blandad kompott här hemma. Just till bebisen har det blivit mycket färger i kläder mest för att vi ju vet (eller ja, vet och vet, inget är ju 100% än) att det är en flicka och då är det så galet kul att frossa i flickfärger och mönster tycker jag
  • englasmamma86
    popcornplaya skrev 2013-09-30 12:51:26 följande:
    Jag älskar newbies kollektion. Är ganska allergisk mot för mkt färger om mönster. Gillar lite mer stilrent.

Jag kräker på såna kläder dem säljer på hm till pojkar med bilar/ nallepuh tryck osv ,newbie är super sött men Älskar typ molo och sånt med rejält med färg oxå .
  • popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-09-30 13:02:22 följande:

Jag kräker på såna kläder dem säljer på hm till pojkar med bilar/ nallepuh tryck osv ,newbie är super sött men Älskar typ molo och sånt med rejält med färg oxå . smile1.gif
    Åh fy vad jag hatat såna tryck...... Även lindex bamsekollektion. Svärmor köper alltid massa såna bamseset till dottern.

Molo är jag inte superförtjust i. Inte heller typ meandi och pop. Men det är ju tur att inte alla har samma smak på kläder.
  • Malimari

Och jag skiter fullständigt i vad det är för kläder egentligen, blir jätteglad om någon vill köpa till mitt barn haha. Här är det allt från "tråkigt grått" till pastelliga tryck med bamse/nalle puh. Vad jag INTE tycker om är dyra märkeskläder som kostar skjortan, men det är jag :D  

• Wilmis07

Jag älskar lindex bamse kollektion,haft mycket till dottern därifrån mest deras velourtunikor.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • LeaveMeAlone

Apropå färger så skulle det bli väldigt intressant om det visade sig vi får en flicka. Har alltid själv varit lite av en pojkflicka och superflickigt och rosa är inte riktigt min grej. Men misstänker att svärmor(som själv har 3 grabbar och gillar att ösa rosa över mig)kommer vilja klä upp bebisen som en prinsessa. Men kan väl låta henne :P Tror dock mer på att det är en pojke i magen nu.

• Malimari

Jag är så sjukt anti prinsessa, men skulle jag få en tös nästa gång (väntar andra pojken) så tror jag fasen att det hade blivit en del rysch pysch och kanske tillochmed ROSA! (big no no för mig annars), haha! :P Lite kul med kläder är det väl ändå.. :)

• Patricia1984
    Burberry skrev 2013-09-30 12:10:05 följande:
    Åh, nu blev jag ju nojig. Kom just hem från läkarbesöket, fått fixat ett intyg över graviditetsvecka till flygbolagen i USA. Läkaren verkade riktigt orolig över risken för blodpropp under flygningarna.

Naturligtvis vet jag om risken, har köpt stödstrumpor färdigt, och vet jag bör röra på mig ofta under flygturen. Men har nu inte riktigt tyckt jag ska flyga så länge ändå (räknar Australienresor som långa flygresor, inte USA) så inte oroat mig desto mer.

Men nu smittade oron av sig lite äsch då!

Men säkert går det bra, och med två fyraåringar med på resan blir det ju en hel del spring i gången för toabesök.. Och sen lite gymnastik för fötterna när man sitter.

Någon annan som har inplanerat flyga lite längre än några timmar? Oroar ni er alls?
    Jag flög i år denna år i januari när jag väntade min son, flög tll sydamerika ca 30 timmars flyg via USA. Var i vecka 33 och flög hem i vecka 36. Det gick jätte bra. Fick dock ta sprutor för att förhindra blodpropp. 
Svar på tråden BF januari 2014