• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vilja89
    popcornplaya skrev 2013-09-30 12:42:30 följande:

Har sett bilder på massa kläder ni köpt till bebis. Känns som dom flesta gillar mkt färger och mönster? Eller har jag fel?

Jag tycker det är viktigt att mitt barn har möjlighet att klä sig i alla världens färger! Det är ju barn :)

Jag relaterar barn med mycket färger och lekfullhet i alla fall :)

Har också extremt svårt för "reklamtryck" som jag kallar de. Tex "Disney-prinsessor", Nalle Puh, Blixten McQueen osv osv. Mest avskyr jag prinsessfärger/tryck och tyll och sånt krimskrams. Men vill min son/dotter ha det när den är så stor så den får välja kommer den att få möjligheten.

Gillar Molo, POP osv, men det är nog för att jag syr själv och är väldigt intresserad av sånna färgglada kläder. :)
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-09-30 13:34:20 följande:
    Jag tycker det är viktigt att mitt barn har möjlighet att klä sig i alla världens färger! Det är ju barn :)
    Har också extremt svårt för "reklamtryck" som jag kallar de. Tex "Disney-prinsessor", Nalle Puh, Blixten McQueen osv osv. Mest avskyr jag prinsessfärger/tryck och tyll och sånt krimskrams. Men vill min son/dotter ha det när den är så stor så den får välja kommer den att få möjligheten.

Gillar Molo, POP osv, men det är nog för att jag syr själv och är väldigt intresserad av sånna färgglada kläder. :)
    Jag gillar inte heller tryck, och många gånger är dom dåliga och går sönder i tvätt. Men min son som snart är 4 ÄLSKAR blixten mqueen, så fick ge mig och låta han få lite såna tröjor, dock med noga koll på att det var bra tryck som inte gick sönder på en gång, och jag tror alla dom tröjorna var loppisfynd för lägga ut fullpris för dom kände jag inte för ;) 
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-09-30 13:34:20 följande:

Nu när pojken är äldre har han ju lite mer att säga till om men han vill helst ha tröjor med "läskiga" grejer på typ döskallar och sånt.

Lekfulla är barnen vad dom än har på sig ;p
  • popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-09-30 13:40:36 följande:
    Jag gillar inte heller tryck, och många gånger är dom dåliga och går sönder i tvätt. Men min son som snart är 4 ÄLSKAR blixten mqueen, så fick ge mig och låta han få lite såna tröjor, dock med noga koll på att det var bra tryck som inte gick sönder på en gång, och jag tror alla dom tröjorna var loppisfynd för lägga ut fullpris för dom kände jag inte för ;) 
    Haha sonen hade också en blixten period och visst fick det bli lite sånna kläder. Ibland får man bita ihop som förälder ;p det är dock inga kläder jag sparat utan gjort mig av med snabbt efter dom blivit urväxta.
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-09-30 12:42:30 följande:

Har sett bilder på massa kläder ni köpt till bebis. Känns som dom flesta gillar mkt färger och mönster? Eller har jag fel?

Jag e nog trist för jag hatar de flesta bebis kläder för alla mönster! Tycker de e så fult me moln mönster å svampar å grejer! Tycker inte heller om en massa tryck med bilar eller hello Kitty etc!

Tycker man ska riktiga kläder inget putenutte!

Men jag e konstig jag vet!

Men nån måste ju va de;)
  • Mymemlan

Vilja89, vad kostar det att beställa en body och matchande byxa samt kanske en matchande tröja till det för storebror? :) 

• sunnydays

nu har svärmor varit söt och sytt babynest och amninskudde :) så ska hon göra amningsponcho till mig. Och bebisfiltar och sånt.
    Får väl se det hon hunnit med när de kommer ner och hjälper oss måla lillens rum om 2 veckor :) Känns kul att min lilla tjej får en farmor och farfar som längtar, engagerar sig och kommer få en fin bra relation med henne fast de bor långt bort när hon blir utan mormor och morfar.

• Burberry
    SB2011 skrev 2013-09-30 15:45:14 följande:
    Jag e nog trist för jag hatar de flesta bebis kläder för alla mönster! Tycker de e så fult me moln mönster å svampar å grejer! Tycker inte heller om en massa tryck med bilar eller hello Kitty etc!

Tycker man ska riktiga kläder inget putenutte!

Men jag e konstig jag vet!

Men nån måste ju va de;)
    Då är vi två iallafall
  • c4trin

E nog ensam om att älska nalle puh o musse. Inte sånt med massa små tryck utan enfärgat med en dtor bild på. Annars gillar jag lite fräckare kläder, jeans, sweatshirt o sånt på pojkar (ska ju ha en pojke). Men e VÄLDIGT bestämd i vad jag gillar o inte gillar o jag gillar inte de mesta bebiskläderna jag sett i affärerna. Men de e tur de finns så mycket olika så alla kan hitta något de gillar! :D

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    Tokfrans skrev 2013-09-30 09:50:50 följande:
    haha ne, tidigt är de väl inte, men har än den nojan att nått kan gå fel så sitter vi där med ett bebisrum utan bebis. Så har valt att vänta liiiite till xD

Jag var också nojig innan. Nu har allt gått så bra o ser så bra ut att jag börjat slappna av. Har en bra magkänsla o de känns som att allting kommer gå bra, alltså håller jag fast vid den och räknar ner (o shoppar) till januari :D
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014