• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-09-30 19:56:03 följande:
    Mymemlan, en långärmad body med halsknäppning kostar 199:- , muddbyxor 199 från strl 50-92. Hur gammal är storebror? Långärmad tröja kostar 169:- strl 56-92 och 199:- upp till 122. :)

Får hem massor av mysig velour, förhoppningsvis denna vecka!

Sydde de här muddisarna till vår Ärta idag i strl 56. :)

phpjfPD1K92440.jpg
    Storebror använder 110 nu, kanske man skulle ta 116 då.. Undrar om jag ska beställa matchande body och tröja bara.. Hmm. Syr du omlott till bebis? :) hade nämligen tänkt ta nån fin syskonbild på barnen när han behagar sig ploppa ut ;)
  • vilja89
    Burberry skrev 2013-09-30 18:58:32 följande:

Sparkar.. Alltså tycker alla andra faktiskt det är mysigt när bebisen sparkar? För överallt läser man om hur mysigt det är.. Jag avskyr nämligen det, tycker det är otroligt irriterande, så fort man försöker ta det lugnt så börjar det. Får liksom myrkrypningar av det, ser inget mysigt alls med det..

Jag tycker det är supermysigt! :) Det är ju ett tecken på att bebisen mår bra och jag blir påmind om den hela tiden, vilket jag gillar.

Sen är det kanske inte så skönt alla gånger, som nu har bebisen sparkat på mitt högra revben i tre dagar. Så kan knappt sitta, men känner fortfarande att det inte gör något. :)
  • SB2011
    vilja89 skrev 2013-09-30 20:04:51 följande:
    Vad är "riktiga kläder" då, kontrar jag med ;)

Jag gillar färger och mönster för att jag vill att påverka mitt barns utveckling och fantasi. Det ligger lite bakom mitt tänk liksom. Inte bara vad jag tycker är snyggt eller så!

Är själv väldigt modeintresserad, läste

Textil och design på gymnasiet och har alltid varit trendkänslig.

Men med det sagt skulle jag inte dra på min bebis "vuxenkläder". Men längtar också till barnet blir 7-8 år när man kan köpa lite tuffare kläder, typ jeansleggings, stora halsdukar, converse, cardigans, chinos och skinnjacka typ. Om barnet är intresserat alltså :)

Men fram till dess vill jag som sagt påverka mitt barn att utveckla sin fantasi och få möjligheten att välja favoritfärg tex, utan att jag begränsar det. :)
    Ser inte att några fula moln eller svampar å grodor etc skulle hjälpa barnets fantasi å utveckling spec mycket! De gör man bättre med bus å lek! De e min åsikt!

Men ja vuxenkläder är riktiga kläder! Sonen går mest i skjorta, jeans, koftor, enfärgade tröjor! Väldigt gubbiga kläder typ!

Han vill gärna ha fluga/slips! Kommer själv å vill man tar på!

Pappa klär sig så( i jobb) och sonen gillar att ha lika
  • vilja89
    SB2011 skrev 2013-09-30 20:11:29 följande:
    Ser inte att några fula moln eller svampar å grodor etc skulle hjälpa barnets fantasi å utveckling spec mycket! De gör man bättre med bus å lek! De e min åsikt!

Men ja vuxenkläder är riktiga kläder! Sonen går mest i skjorta, jeans, koftor, enfärgade tröjor! Väldigt gubbiga kläder typ!

Han vill gärna ha fluga/slips! Kommer själv å vill man tar på!

Pappa klär sig så( i jobb) och sonen gillar att ha lika
    Men alla tycker kanske inte att moln är fult?

Det är svårt att beskriva ur pedagogiskt perspektiv hur det påverkar barnet med tex prinsessigt eller enfärgat osv. Det får man nog försöka läsa sig till kanske om man är intresserad. :)

Låter som din pojke klär sig fint. :)
  • SB2011

Se om de funkar att ladda upp bild från mobilen men så här e typ standard kläder för sonen

• SB2011
    vilja89 skrev 2013-09-30 20:15:10 följande:

Det är svårt att beskriva ur pedagogiskt perspektiv hur det påverkar barnet med tex prinsessigt eller enfärgat osv. Det får man nog försöka läsa sig till kanske om man är intresserad. :)

Nä de e många som tycker moln e fina annars hade de inte funnits över allt;) jag tycker dom e fula! Men som sagt de e jag de! Å jag e inte som andra! :)
  • popcornplaya

Tror det är en diskution vi inte ska ge oss in i. Det här med hur kläder påverkar alltså. Vi har olika åsikter om det här i tråden och det är nog bäst att enas om att oenas och att smaken är som baken ;)
  • Josefine02

Jag håller med om det där med att bebis sparkar i magen. Tycker det mest känns obehagligt och som att jag har en orm i magen. Haha :) Har verkligen inte fattat än att vi ska ha bebis snart! Älskar förövrigt Newbies kollektion!

• Wilmis07
    popcornplaya skrev 2013-09-30 20:23:20 följande:
    Tror det är en diskution vi inte ska ge oss in i. Det här med hur kläder påverkar alltså. Vi har olika åsikter om det här i tråden och det är nog bäst att enas om att oenas och att smaken är som baken ;)
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • englasmamma86

Jag Älskar moln och speciellt stjärnor på kläder..gillar det mesta tyger du syr med. Gick oxå textil design på gymnasiet..älskar oxå typiskt mode..converse ,skinnjacka ,sjalar osv vidare på killar/pojkar ..tur jag har hand om min mans klädstil och köper alla hans kläder Hi hi..
Svar på tråden BF januari 2014