• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vartjagängår

Tycker det är svårt att hitta fina bebiskläder i Sverige. Hatar Kitty, Disney, Mumin etc. Eller ja, mönster överhuvudtaget. Enfärgat på sin höjd lite randigt. Blir mycket lite dyrare kläder från Uk/Usa här!

• LeaveMeAlone

Fan vad bra att det ändå finns så pass mycket att välja på både i butiker och på nätet osv att man verkligen KAN ha sin egen smak. Det är ju otroligt olika vad man vill ha till sina barn och man har valmöjligheten  att följa det. Vare sig det handlar om stil, kostnad eller annat. 

• Burberry

Sparkar.. Alltså tycker alla andra faktiskt det är mysigt när bebisen sparkar? För överallt läser man om hur mysigt det är.. Jag avskyr nämligen det, tycker det är otroligt irriterande, så fort man försöker ta det lugnt så börjar det. Får liksom myrkrypningar av det, ser inget mysigt alls med det..

• c4trin
    Burberry skrev 2013-09-30 18:58:32 följande:
    Sparkar.. Alltså tycker alla andra faktiskt det är mysigt när bebisen sparkar? För överallt läser man om hur mysigt det är.. Jag avskyr nämligen det, tycker det är otroligt irriterande, så fort man försöker ta det lugnt så börjar det. Får liksom myrkrypningar av det, ser inget mysigt alls med det..

Jag tycker att det är mysigt sålänge han inte sparkar ner på urinblåsan för då e de jobbigt. Jag tycker om att bli påmind om att de finns ett litet liv inne i magen o att han mår bra o rör sig. Så ja, jag tycker att det är mysigt när jag sitter o slappnar av o känner bebis sparka <3
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • popcornplaya
    Burberry skrev 2013-09-30 18:58:32 följande:

Tycker det är supermysigt! Sen på slutet kan det ju va lite jobbigt ibland om man försöker sova och det blir väldigt livat.
  • sunshine93
    englasmamma86 skrev 2013-09-30 12:52:07 följande:
    Vi kan välja 2 sjukhus men kommer välja hbg som vi hade med dottern,vi var nöjda och dels för vi lämnar dottern hos svärmor på vägen. Det som är synd är att dem tagit bort egenvården. Om min man inte får stanna kommer jag ta bebis och gå på stående fot ! Det är oacceptabelt för mig..är man 2 om att skaffa bebis och man är tillsammans osv ser jag det som en självklarhet att båda ska få vara kvar.
    Håller med helt och hållet!
    Jag tycker också att det är en självklarhet att pappan ska få stanna  
  • sunnydays

Tror det är många som inte tycker det är så mysigt.
    Sj tycker jag det är jättemysigt och blir glad av att känna min lilla bebis där inne. Känns overkligt att hon faktiskt ska komma ut sen och då kommer jag alltid ha henne :)

• vilja89
    Mymemlan skrev 2013-09-30 14:46:02 följande:

Vilja89, vad kostar det att beställa en body och matchande byxa samt kanske en matchande tröja till det för storebror? :) 

Mymemlan, en långärmad body med halsknäppning kostar 199:- , muddbyxor 199 från strl 50-92. Hur gammal är storebror? Långärmad tröja kostar 169:- strl 56-92 och 199:- upp till 122. :)

Får hem massor av mysig velour, förhoppningsvis denna vecka!

Sydde de här muddisarna till vår Ärta idag i strl 56. :)

• vilja89
    SB2011 skrev 2013-09-30 14:45:14 följande:
    Jag e nog trist för jag hatar de flesta bebis kläder för alla mönster! Tycker de e så fult me moln mönster å svampar å grejer! Tycker inte heller om en massa tryck med bilar eller hello Kitty etc!

Tycker man ska riktiga kläder inget putenutte!

Men jag e konstig jag vet!

Men nån måste ju va de;)
    Vad är "riktiga kläder" då, kontrar jag med ;)

Jag gillar färger och mönster för att jag vill att påverka mitt barns utveckling och fantasi. Det ligger lite bakom mitt tänk liksom. Inte bara vad jag tycker är snyggt eller så!

Är själv väldigt modeintresserad, läste

Textil och design på gymnasiet och har alltid varit trendkänslig.

Men med det sagt skulle jag inte dra på min bebis "vuxenkläder". Men längtar också till barnet blir 7-8 år när man kan köpa lite tuffare kläder, typ jeansleggings, stora halsdukar, converse, cardigans, chinos och skinnjacka typ. Om barnet är intresserat alltså :)

Men fram till dess vill jag som sagt påverka mitt barn att utveckla sin fantasi och få möjligheten att välja favoritfärg tex, utan att jag begränsar det. :)
  • vilja89
    SB2011 skrev 2013-09-30 14:45:14 följande:
    Jag e nog trist för jag hatar de flesta bebis kläder för alla mönster! Tycker de e så fult me moln mönster å svampar å grejer! Tycker inte heller om en massa tryck med bilar eller hello Kitty etc!

Tycker man ska riktiga kläder inget putenutte!

Men jag e konstig jag vet!

Men nån måste ju va de;)
    Menar inte att du har fel såklart! Men är nyfiken hur andra tänker :)

Tur som sagt att det finns tusen olika stilar så man kan följa sin egen. KappAhls Newbie är ju gulliga och rätt färglösa eller vad man ska säga. :)
Svar på tråden BF januari 2014