• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • Syltan

Åh vad kul Zaza, jag håller tummarna!

• MrsCD

Förstår att oron för missfall finns där. Jag är orolig för att det skall vara något fel på bebben och för hur det skall gå med två barn. Nog mer orolig för det än för missfall, konstigt nog. Förra grav var det tvärtom.

Jag har fortfarande inte spytt, men mår illa som katten. Trött och yr också. 

Zaza: Grattis! Håller också tummarna. 

• Matilda120908
    xjoelsmamma skrev 2013-06-03 10:14:09 följande:
    Hur mår alla? Jag mår hur bra som helst, inga symtom eller nått!

Är det bara jag som är livrädd för missfall? :( Första och andra graviditeten har jag inte vart rädd för de alls, inte tänkt på de nånting. Nu är det de enda jag gör, hela dagarna! :( Är så jäkla rädd. Men det är la för de gått så bra dom 2 andra gångerna, man undrar om man ska ha sån tur igen? Och man är medveten om nu vad man kan gå miste om! :( Usch så jobbigt det är. Snälla låt dessa 12 veckor gå snabbt som tusan nu. Är i vecka 6 nu!  
    Efter 2 tidigare missfall är det et enda jag tänker på. Ännu mer efter jag fick Matilda för då fick jag tyst moderkaksavlossning v.34 och det var bara några minuter från att jag förlorade henne. Mina två missfall var ma inte mf vilket jag tyckte var så jobbigt gå och tro att man är gravid men bebisen har redan dött. Jag kommer aldrig kunna njuta vilket jag tycker är jättesynd. 
  • smurfmamman2014
    zaza81 skrev 2013-06-03 16:40:06 följande:
    Jag hoppar gärna in i denna gruppen också!
    Plussade för en vecka sedan, har  en beräknad BF den 29.e Jan.

Är super nojjig och nervös för allt, första gången jag är gravid efter 3 års försök och misslyckade IVF.

// zaza
    Vad roligt, Grattis och välkommen
  • Frumu

Är det någon av er som haft otroligt ömma bröst och som upplevt att de vissa dagar varit mycket mindre ömma? För några veckor sedan upplevde jag det första gången och fick smått panik och trodde det var kört. Nu idag är det andra gången då ömheten "gått över" plötsligt :/ Hoppas det är normalt och inget annat!

• molly02
    Frumu skrev 2013-06-04 21:08:34 följande:
    Är det någon av er som haft otroligt ömma bröst och som upplevt att de vissa dagar varit mycket mindre ömma? För några veckor sedan upplevde jag det första gången och fick smått panik och trodde det var kört. Nu idag är det andra gången då ömheten "gått över" plötsligt :/ Hoppas det är normalt och inget annat!
    Håller med dig. De är mer el mindre ömma. I helgen var jag såpass nojig att jag gjorde ett test till. Tänkte att det var bättre att testa mig, istället för att oroa mig..:) det var fortfarande plus...:) 

• LillFrö
    Frumu skrev 2013-06-04 21:08:34 följande:

Jag känner av precis samma sak! Det är nog inget konstigt :)
  • Frumu

Jag testade oxå men så tänker jag att hcg-halten sjunker väl otroligt långsamt så det är kanske inget bra sätt att stilla oron? ;)

• Syltan

Alla sätt att stilla oron är bra sätt, även om de inte är "säkra". Ingen mår bra av att vi går och oroar oss för minsta lilla sak.

• FrökenBlå

Jag är i v. 10 (9+5) och mår bättre och bättre för varje dag. Man blir klart lite orolig över detta, men försöker att inte nojja för mycket. Har kvar vissa symtom som ömma bröst, svagt illamående och förstoppning (blä) men molvärken har avtagit väldigt mycket. Logiskt känns det rätt att det är så, men känns ändå som om det hade varit skönare om symtomen varit desamma en stund till, i alla fall till första ultraljudet Flört

En helt annan fråga, min sambo ska på jobbintervju om några dagar - vad tycker ni, ska han berätta att han, om allt går som det ska, ska bli pappa i början på nästa år?  

Svar på tråden Januarimammor 2014