c89 skrev 2013-06-16 13:02:46 följande:
Hur mår ni andras nu? Jag är i v.8 och mår riktigt illa, men kräks inte. Sist hade jag hyperemesis och kräktes från 5+5 till v 23 varje dag, som mest 14ggr en dag. Njuter av att jag verkar slippa det nu! Trött också, men annars känner jag mig inte alls gravid, nån som känner igen sig?
Jag känner precis som du! Jag hade också hyperemesis mina två föregående graviditeter, första till v 20, andra till v 25. Jag är också i v 8 nu och i helgen låg jag på soffan i nästan 48 timmar, kändes som jag skulle dö. Igår kväll tog jag på mig sea-band i ett desperat försök att må bättre. På 2 minuter släppte det! Har aldrig funkat tidigare.
Idag har jag inte mått illa alls, utan sea-band. Kändes bara som att graviditeten var borta. Ett tag var jag så övertygad att det var missfall att jag övervägde att ringa BM och ställa in inskrivningssamtalet imorgon...
Jag kan nästan inte glädja mig åt graviditeten alls, jag har ju haft fler missfall än förlossningar så det är nog en försvarsmekanism att vara inställd på mf. Jag vill inte tänka så, men jag kan inte ändra på det.
Dessutom är min man sjukt irriterad på att jag mår så illa och är så trött, för då måste han göra så mycket mer. Han var dessutom inte helt 100 på att han ville ha ett tredje barn. Jag vet att om vi tar oss fram till KUB-testet och vi får se en frisk liten bebis, så kommer han kunna relatera och se fram emot även detta barn, men just nu är det nästan bara jobbigt. Han sörjer nog dessutom att hela sommaren kommer att präglas av mitt illamående.
Behövde verkligen skriva av mig lite. Min man orkar inte riktigt förstå, och min syster som också vet skulle bara bli orolig för mig. Hon närmar sig själv förlossning inom några dagar, jag vill inte sänka henne.