• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • Syltan

Jag tycker inte att han ska det, dels är det tidigt och dels är det ju lite längre kvar tills han ska vara hemma.
    Jag ska troligtvis själv på arbetsintervju snart och har funderat på det där mycket, får jag jobbet kommer jag knappt hinna avsluta provanställningen innan jag ska gå på FÖL. Dock har jag beslutat att jag kommer att berätta det om de erbjuder mig tjänsten, känns fult att gå bakom ryggen och det känns som att risken att de inte vill ha kvar mig efter provanställningen ökar då. Är de så fräcka att de drar tillbaka erbjudandet då så får det vara så.
    Hade jag varit man hade jag däremot väntat med det.

• Hemmeline
    Frumu skrev 2013-06-04 21:08:34 följande:
    Är det någon av er som haft otroligt ömma bröst och som upplevt att de vissa dagar varit mycket mindre ömma? För några veckor sedan upplevde jag det första gången och fick smått panik och trodde det var kört. Nu idag är det andra gången då ömheten "gått över" plötsligt :/ Hoppas det är normalt och inget annat!

Här är en till! v6+4 idag och mår lite som vanligt mest. Har dock börjar bli väldigt trött, de första veckorn var jag som en duracellkanin, men nu vill jag helst sova direkt efter lunch.

Tycker att tiden liksom maskar sig fram just nu! En kompis sa att de första 20 veckorna känns som en halv evighet och att sista delen går snabbare, hitills håller jag med. Vi har känt till graviditeten i 3 veckor, men det känns som ungefär 3 år...

Ang att berätta på jobb och sånt. Har man ingen koppling till arbetet sen innan, redan anställd eller liknande, skulle jag inte heller berätta. Även fast arbetsgivaren inte får väga in det så kan det vara svårt att bevisa.

Jag har varit på intervju, fast inom samma organisation som jag redan arbetar och berättade faktiskt. Kände att det i det läget var bäst att köra med öppna kort, men hade det varit ett jobb på annat ställe hade jag också varit tyst tills jag fick ett erbjudande om anställning. Är ju egentligen så jäkla skit att man ska känna att man behöver mörka!
  • MrsCD

De där veckorna runt 10-12 tills att man känner sparkarna kallar endel för "spökveckorna" eftersom grav.symtomen kan avta men man har ingen mage och känner inga fosterrörelser. Förra gången slutade jag må illa under 24 timmar i vecka 10. Då trodde jag att det var kört. Men dagen efter kräktes jag på morgonen (första och enda gången). Har aldrig varit så glad över att må illa.

Nu är jag däremot väldigt trött på det. Och trött på tröttheten. Somnade kl 21 igår och vaknade inte förrän 07. Ändå känns det som att jag hade kunnat sova en bra stund till. Men man skall inte klaga  

• Frumu

Misstänker att det är lite spökveckor på g.. (kan de komma i v 9-10?) Kände knappt något illamående i morse och magen var inte lika svullen. Nu lite senare är jag möjligtvis liiiite illamående men det är ingenting jämfört med tidigare veckor. Usch, orkar inte vara orolig! :(

• MrsCD
    Frumu skrev 2013-06-05 09:32:50 följande:
    Misstänker att det är lite spökveckor på g.. (kan de komma i v 9-10?) Kände knappt något illamående i morse och magen var inte lika svullen. Nu lite senare är jag möjligtvis liiiite illamående men det är ingenting jämfört med tidigare veckor. Usch, orkar inte vara orolig! :(

Tror det är väldigt individuellt, så det kan de nog göra. Endel mår ju helt normalt under hela grav. Allt är normalt, liksom
  • Frumu
    MrsCD skrev 2013-06-05 09:37:22 följande:

Tror det är väldigt individuellt, så det kan de nog göra. Endel mår ju helt normalt under hela grav. Allt är normalt, liksom
    Det är det som gör det så lätt och svårt på samma gång ;)
  • feamin

Var på vul idag och såg ett litet knyte med bultande hjärta. Jisses vad häftigt!!! :) 2ben, 2armar och ett litet huvud kunde tydligt urskiljas. Fick beräknat att jag är i v.8+3. Fortfarande trött som tusan här. Måste lägga mig och vila 2h på soffan efter jag slutar jobba, och somnar vid 10på kvällen ändå. Brösten ömmar fortfarande, men känner inte av ngt illamående alla.

• MrsCD
    feamin skrev 2013-06-05 17:11:29 följande:
    Var på vul idag och såg ett litet knyte med bultande hjärta. Jisses vad häftigt!!! :) 2ben, 2armar och ett litet huvud kunde tydligt urskiljas. Fick beräknat att jag är i v.8+3. Fortfarande trött som tusan här. Måste lägga mig och vila 2h på soffan efter jag slutar jobba, och somnar vid 10på kvällen ändå. Brösten ömmar fortfarande, men känner inte av ngt illamående alla.

Coolt! Måste vara härligt att få se bebisen.

Var glad att du inte känner illamående. Mitt har ökat ännu ett snäpp. Köpte Seabands idag, men de hjälper inte alls. Vill inte ta postafen eftersom jag blev så trött av dem sist och jag redan är superdåsig.        
  • Serafine

Hej!
    Jag är i vecka 5+5, så om allt går som det ska så blir det en januaribebis. Det blir i så fall vårt tredje barn. Med tre missfall bakom mig (två mellan barn 1 och 2 och ett nu i julas) så tar jag inget för givet. Efter kampen för att få barn nr 2 så lovade jag mig själv att inte lägga ner hela min själ i att få fler barn, blir det så blir det. Men även med den inställningen så är de här veckorna fram till första sparken väldigt jobbiga. Dels ovissheten och dels att jag spyr som en gris flera gånger om dagen fram till v 20 minst.. Men så länge jag spyr är det ju ett gott tecken. Det har inte hunnit sätta igång riktigt än men jag mår illa både före och efter måltider.

Något som jag inte upplevt vad jag minns från mina tidigare graviditeter är att jag får ont i magen på eftermiddagen och kvällen. Det sammanfaller med att magen sväller, vilket den har gjort de andra gångerna också, men jag kan inte minnas att jag har fått ont. Det känns typ som att något i övre delen av buken trycks ihop. Är det någon som känt likadant?

Hoppas att jag får hänga kvar här denna gången. Missfall är väldigt vanligt, men bebisar är mycket vanligare

Svar på tråden Januarimammor 2014