Frumu skrev 2013-06-04 21:08:34 följande:
Är det någon av er som haft otroligt ömma bröst och som upplevt att de vissa dagar varit mycket mindre ömma? För några veckor sedan upplevde jag det första gången och fick smått panik och trodde det var kört. Nu idag är det andra gången då ömheten "gått över" plötsligt :/ Hoppas det är normalt och inget annat!
Här är en till! v6+4 idag och mår lite som vanligt mest. Har dock börjar bli väldigt trött, de första veckorn var jag som en duracellkanin, men nu vill jag helst sova direkt efter lunch.
Tycker att tiden liksom maskar sig fram just nu! En kompis sa att de första 20 veckorna känns som en halv evighet och att sista delen går snabbare, hitills håller jag med. Vi har känt till graviditeten i 3 veckor, men det känns som ungefär 3 år...
Ang att berätta på jobb och sånt. Har man ingen koppling till arbetet sen innan, redan anställd eller liknande, skulle jag inte heller berätta. Även fast arbetsgivaren inte får väga in det så kan det vara svårt att bevisa.
Jag har varit på intervju, fast inom samma organisation som jag redan arbetar och berättade faktiskt. Kände att det i det läget var bäst att köra med öppna kort, men hade det varit ett jobb på annat ställe hade jag också varit tyst tills jag fick ett erbjudande om anställning. Är ju egentligen så jäkla skit att man ska känna att man behöver mörka!