• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • c89
    Serafine skrev 2013-06-17 18:39:43 följande:
    Jag känner precis som du! Jag hade också hyperemesis mina två föregående graviditeter, första till v 20, andra till v 25. Jag är också i v 8 nu och i helgen låg jag på soffan i nästan 48 timmar, kändes som jag skulle dö. Igår kväll tog jag på mig sea-band i ett desperat försök att må bättre. På 2 minuter släppte det! Har aldrig funkat tidigare.
    Idag har jag  inte mått illa alls, utan sea-band. Kändes bara som att graviditeten var borta. Ett tag var jag så övertygad att det var missfall att jag övervägde att ringa BM och ställa in inskrivningssamtalet imorgon...

Jag kan nästan inte glädja mig åt graviditeten alls, jag har ju haft fler missfall än förlossningar så det är nog en försvarsmekanism att vara inställd på mf. Jag vill inte tänka så, men jag kan inte ändra på det.
    Dessutom är min man sjukt irriterad på att jag mår så illa och är så trött, för då måste han göra så mycket mer. Han var dessutom inte helt 100 på att han ville ha ett tredje barn. Jag vet att om vi tar oss fram till KUB-testet och vi får se en frisk liten bebis, så kommer han kunna relatera och se fram emot även detta barn, men just nu är det nästan bara jobbigt. Han sörjer nog dessutom att hela sommaren kommer att präglas av mitt illamående.

Behövde verkligen skriva av mig lite. Min man orkar inte riktigt förstå, och min syster som också vet skulle bara bli orolig för mig. Hon närmar sig själv förlossning inom några dagar, jag vill inte sänka henne.
    Åh, jag förstår din ångest om du dessutom haft flera missfall, något som jag lyckligtvis varit förskonad från. Jag vet egentligen inte vad som är värst, att kräkas och sedan må bra i någon timme eller detta konstanta illamående. Ska till läkare imorgon för att se om jag kan få OK att ta primperan istället för lergigan comp som jag kört nu utan någon vidare effekt.
    Med en 8-månaders hemma så har jag inte tid att må illa, men nu har det fått bli bus i sängen då jag kunnat vara liggande när det varit som värst, sedan har ju sambon fått ta mycket... Men upplever ändå att det var värre sist.

Jag hoppas innerligt att allt ska gå vägen för er och att din man ska börja längta också. Här är det nog nästan tvärtom, sambon verkar se fram emot bebisen mer än jag, även om jag längtade otroligt mycket redan innan vi blev gravida, kanske inte helt planerat... men antar att det är för att jag inte känner mig gravid, utan bara mår illa Obestämd
  • Serafine

c89: shit, en 8 månaders! Jag har en på 6,5 år och en på 3 år, de är relativt självgående i jämförelse. Men å andra sidan så kommer din 8 månaders inte att komma ihåg hur förbaskat tråkig du är nu den närmsta tiden

• c89
    Serafine skrev 2013-06-17 19:30:30 följande:
    c89: shit, en 8 månaders! Jag har en på 6,5 år och en på 3 år, de är relativt självgående i jämförelse. Men å andra sidan så kommer din 8 månaders inte att komma ihåg hur förbaskat tråkig du är nu den närmsta tiden

Yes! Han är liten och kräver konstant tillsyn, både bra och jobbigt...
  • bulleen

Tänkte hoppa in här jag också, om det är ok?

Helt ny inom det här med graviditet & barn men plussade för någon vecka sen trots minipiller & var igår på ett VUL för att se så att allt stod rätt till men även för att kolla vecka.

Det visade sig att jag är så långt som i v10 (9+2 idag) & allt såg bra ut. Fick till och med se det lilla hjärtat slå.

Har under en 4 veckorsperiod mått illa på morgonen till eftermiddagen men idag har jag inte känt något alls. Blir såklart nojig och oroar mig för att något skulle ha hänt...

Ska bli kul att följa och kunna snacka med folk i samma situation :)

• geira

Jag är i  vecka 9 (8+5, första barnet) och lider något fruktansvärt att illamående.
    Såpass att jag varit tvungen sjukskriva mig två dagar förra veckan samt idag. Provat Postafen utan resultat, och äter nu sedan en vecka tillbaka Lergigan comp, och det hjälper föga. Värst har det varit på kvällstid, men nu har jag börjat vakna med det också... blä! Kräks

• Serafine

Välkomna bulleen och geira. Det här med illamående är skit, och ändå bkir man så förtvivlad när det försvinner.

Jag var på hälsosamtal idag och fick tid för ul nästa vecka. Samma bm som jag gick till i vintras. Hon var så glad att se mig igen. Det värmde

• Blårosa

Hej hej :) Vad roligt att det finns en tråd för BF januari då jag själv beräknad just nu den 11/1-14. Jag är rätt ny på familjeliv så har inte fått riktigt häng på det här haha :). Jag har haft ganska lindriga grav symtom men de har blivit lite värre nu med illamående. Hoppas att det försvinner snart haha :) sen undrar Jag om jag även får vara med i den hemliga gruppen januarimammor 2014?:) Riktigt kul att alla kan dela med sina upplevelser då vi alla är så olika :).

• c89
    Blårosa skrev 2013-06-26 08:15:50 följande:
    Hej hej :) Vad roligt att det finns en tråd för BF januari då jag själv beräknad just nu den 11/1-14. Jag är rätt ny på familjeliv så har inte fått riktigt häng på det här haha :). Jag har haft ganska lindriga grav symtom men de har blivit lite värre nu med illamående. Hoppas att det försvinner snart haha :) sen undrar Jag om jag även får vara med i den hemliga gruppen januarimammor 2014?:) Riktigt kul att alla kan dela med sina upplevelser då vi alla är så olika :).

Så skönt att slippa det värsta! Du får givetvis vara med! Rädda antingen mig, Carolina Wallenthin eller Solveig Arvill Finnpers så kan vi lägga till dig. Går bara bjuda in vänner nämligen :)
  • Blårosa
    c89 skrev 2013-06-26 13:24:56 följande:
    Så skönt att slippa det värsta! Du får givetvis vara med! Rädda antingen mig, Carolina Wallenthin eller Solveig Arvill Finnpers så kan vi lägga till dig. Går bara bjuda in vänner nämligen :)

Vad roligt :) jag har adlat dig nu Carolina W ;) Och tack :)
Svar på tråden Januarimammor 2014