• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • SophiaA01

Hej !

Jag såg att några av er har skapat en  grupp på FB och undrar om jag kan hänga på där ? =)

Efter 3 långa och jobbiga år av kämpande med att bli gravida både spontant och med IVF fick vi vårt efterlängtande plus och är nu i v. 15 (14+0). Har fått se vår knodd för 2 veckor sedan då vi gjorde KUB-testet och den lilla krabaten sprattlade och rörde på sig för fullt men trots det så sitter rädslan i för att något ska gå fel (men den börjar avta lite :) )

Hoppas att ni mår bra allihopa!! 

• ossie79

åh idag har vi varit och kollat på den lilla krabaten i magenSkrattande och den sprattlade en massa och så vinkade den till ossSolig det värmer i hela hjärtat....

• c89
    SophiaA01 skrev 2013-07-11 11:46:19 följande:
    Hej ! Jag såg att några av er har skapat en  grupp på FB och undrar om jag kan hänga på där ? =) Efter 3 långa och jobbiga år av kämpande med att bli gravida både spontant och med IVF fick vi vårt efterlängtande plus och är nu i v. 15 (14+0). Har fått se vår knodd för 2 veckor sedan då vi gjorde KUB-testet och den lilla krabaten sprattlade och rörde på sig för fullt men trots det så sitter rädslan i för att något ska gå fel (men den börjar avta lite :) )   Hoppas att ni mår bra allihopa!! 

Absolut! Adda mig eller Solveig så kan vi lägga till i gruppen :) skriv gärna mail också bara så vi vet att det gäller gruppen :) Måste ha varit tufft! Så underbart att det äntligen verkar få gå vägen! Största risken är ju trots allt över så det är ju med största sannolikhet er tur nu! IVF är verkligen ett fantastiskt "påhitt"!
  • fffbb

Hej tjejer. 
    Jag tänkte hoppa in här om det går bra?

Jag har BF januari 2014 någon gång runt tioende - elfte.

Detta är min första graviditet och är 19år. Bor tillsammans med min sambo och vi bara väntar på att få se lilla knodden jag har i magen, då vi ska på ultraljud den 14 augusti. 

• sodervallj

Hej alla blivande mammor/mammor! Grattis allihopa till era kommande knyten!

Är i v. 14  (13+2). Var på KUB test den 18/7 o fick se den lille, sååå fiiin! Fick värdet 1:20.000, som betyder mkt låg risk. Så det känns jätte bra! Har rul 27/8, bara längtar! Har en son sen innan som fyller 11 mån den 2 aug.

Min grav har varit väldigt okomplicerad, känns nästan inte att jag är gravid, utom lite trötthet och andfåddhet. Men det kan man ju stå ut med. Magen har dock växt och syns =)

Önskar alla lycka till!

Mvh

Jenny         

• fffbb
    sodervallj skrev 2013-07-25 14:23:12 följande:
    Hej alla blivande mammor/mammor! Grattis allihopa till era kommande knyten! Är i v. 14  (13+2). Var på KUB test den 18/7 o fick se den lille, sååå fiiin! Fick värdet 1:20.000, som betyder mkt låg risk. Så det känns jätte bra! Har rul 27/8, bara längtar! Har en son sen innan som fyller 11 mån den 2 aug. Min grav har varit väldigt okomplicerad, känns nästan inte att jag är gravid, utom lite trötthet och andfåddhet. Men det kan man ju stå ut med. Magen har dock växt och syns =) Önskar alla lycka till! Mvh Jenny         

Då har du och jag nästan lika graviditet. Har också bara varit trött och andfådd! Jag är i vecka 17(16+1) och ska på ultraljud 14 augusti. Två veckor. Lycka till! :)
  • Tokis

Vad är det för fb grupp ni pratar om??

• c89
    Tokis skrev 2013-07-29 16:52:54 följande:
    Vad är det för fb grupp ni pratar om??
    En hemlig som inte går att söka på, eller se medlemmar i :) För alla oss blivande januarimammor :)
  • svalan

Hej!

Jag är i v. 17, BF 11/1, får jag också vara med i facebookgruppen? :)

• geira

Jag är i vecka 16 (15+0) och skulle jättegärna vara med i Facebookgruppen ni pratar om. Hur går man tillväga? :)

Svar på tråden Januarimammor 2014