• Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • MrsPenn
    Vanilla ice queen skrev 2013-05-21 09:54:39 följande:

Riesling är väll ärkenamnet på äckligt vin! Haha enligt mig är det dålig smak för att det är så äckligt, sen om det skulle anses som "tjusigt" vet jag inte. Vitt vin ska vara torrt och iskallt Annars kan man ju lika gärna drick saft liksom.
    I sak håller jag med dig, men det anses vara av ganska god smak att dricka halvtorra till söta vita viner eller vinlikörer som t ex portvin till dessert.
    Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
  • Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2013-05-21 09:54:39 följande:

Riesling är väll ärkenamnet på äckligt vin! Haha enligt mig är det dålig smak för att det är så äckligt, sen om det skulle anses som "tjusigt" vet jag inte. Vitt vin ska vara torrt och iskallt Annars kan man ju lika gärna drick saft liksom.
    Nja, nu kanske du tycker Riesling är äääckligt men jag vågar nog säga att det inte är dålig smak Skrattande

En Kicki Danielsson-Festis med random druvor i en go blandning och tappkran och ett namn typ ChiddiWiddiChill det är dålig smak    
  • hallontroll

Ibland lyssnar jag på Modern Talking.

• Vanilla ice queen
    oOOo oOOo skrev 2013-05-21 09:59:04 följande:
    Yes, jag gillar söt Riesling Skönt att veta att jag inte har allt igenom god smak. Hur vacker hade Cindy Crawford varit utan sin håriga finne på överläppen? 

Åh det är ju sant ju! Som en Vanilla utan sina fågeltalrikar Solig
  • Flaminia
    MrsPenn skrev 2013-05-21 09:59:12 följande:
    I sak håller jag med dig, men det anses vara av ganska god smak att dricka halvtorra till söta vita viner eller vinlikörer som t ex portvin till dessert.
    Portvin kan dessutom serveras tillsammans med melon eller fikon som dessert och det betraktas knappast som dålig smak.
  • Vanilla ice queen
    Jo jag vet, men lik förbannat äckligt Så summa summarum är att det är jag som har "low class" smak på vin
  • Ernst Hugo

Nu vaknar min Messerschmidt

Likör är icke att förväxla med portvin eller Madeira. Likör tillverkas av sprit som spädes och sedan tillsätter man socker och smakämnen.

Portvin är vin där jäsningsprocessen avbryts genom att man tillsätter druvsprit vilket också gör att port håller ca 20-22%. Det finns dessutom port både i vitt och rött. Porten klassas i typ 6-7 nivåer där mellannivån tawny måste lagras minst 7 år för att få bära det namnet.
  • hallontroll

Jag dricker rödvin till fisk och skaldjur också trots att vitt vin anses passa bättre. Vissa tycker det är dålig smak. Jag hatar vitt vin så jag bryr mig inte om detta. Givetvis tar jag inte vilken rödvin som helst. Vissa sorter passar till fisk.

• Ernst Hugo

Jag gillar Jenka tuggummi

Svar på tråden Vår dåliga smak