• Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • missan75

Du gillar inte solsemester med andra ord? inte jag heller, storstäder är min melodi. men inbland får jag ta en för laget, dvs barnen.;)

Dock åker jag sällan på charter, sist sommaren 2010, men nästa år när den yngsta platsar i Bamseklubben kanske det är dags igen. *mer soltid åt mamman*

• dennis02

Jag ser hellre på halvkassa svenska filmer än på amerikanska, t.ex. Sökarna, Svart Lucia, Jägarna, Ondskan, Jalla jalla, Yrrol, Tomten är far till alla barnen m.fl.

Tycker generellt att amerikanska filmer saknar själ och folklighet. Det är bara pang-pang och vilda biljakter, psykopatmördare m.m.

• Ernst Hugo
    missan75 skrev 2013-05-20 22:59:49 följande:
    Du gillar inte solsemester med andra ord? inte jag heller, storstäder är min melodi. men inbland får jag ta en för laget, dvs barnen.;)

Dock åker jag sällan på charter, sist sommaren 2010, men nästa år när den yngsta platsar i Bamseklubben kanske det är dags igen. *mer soltid åt mamman*

Nja, när det gäller semester så har jag motsatsen till dålig smak. Åker för tredje året till en kur/badort vid östersjön där vi har bott alldeles för dyrt hotell ett par år. Så i år blir det pensionat 300m från stranden.

Har dock inget emot storstäder eller lite uppiggande landsbygd typ Schwaben eller Franche-Comtè. oftast både billigare och mer välsmakande än charter.

Ursäkta OT.   
  • Tillie
    Feltryck01 skrev 2013-05-20 21:28:05 följande:
    Haha påtal om vin.. Tycker om tre apor och dricker oftast det när det är dags
    Tycker också om Tre apor, klart godaste vinet förutom DiamantGlad. Dessutom gillar jag att dricka vinet kallt.
  • Vanilla ice queen

Ja, sött eller halvtorrt vitt vin är nog höjden av kass smak enligt mig. Förmår mig inte att kunna svälja det *huuu*

• Tillie
    Vanilla ice queen skrev 2013-05-21 07:14:07 följande:
    Ja, sött eller halvtorrt vitt vin är nog höjden av kass smak enligt mig. Förmår mig inte att kunna svälja det *huuu*
    Snarare så att för mig har jag svårt för rödvin. 
  • Tillie

Och jag har INGEN dålig smak för att jag gillar sött vin. 

• Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2013-05-21 07:14:07 följande:

Men vänta menar du att en halvtorr Riesling med lite ost är dålig smak?
  • Vanilla ice queen
    Ernst Hugo skrev 2013-05-21 09:50:20 följande:

Men vänta menar du att en halvtorr Riesling med lite ost är dålig smak?

Riesling är väll ärkenamnet på äckligt vin! Haha enligt mig är det dålig smak för att det är så äckligt, sen om det skulle anses som "tjusigt" vet jag inte. Vitt vin ska vara torrt och iskallt Annars kan man ju lika gärna drick saft liksom.
  • oOOo  oOOo
    Vanilla ice queen skrev 2013-05-21 09:54:39 följande:

Riesling är väll ärkenamnet på äckligt vin! Haha enligt mig är det dålig smak för att det är så äckligt, sen om det skulle anses som "tjusigt" vet jag inte. Vitt vin ska vara torrt och iskallt Annars kan man ju lika gärna drick saft liksom.
    Yes, jag gillar söt Riesling Skönt att veta att jag inte har allt igenom god smak. Hur vacker hade Cindy Crawford varit utan sin håriga finne på överläppen? 
Svar på tråden Vår dåliga smak