• Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • Hamingja
    poirot skrev 2013-06-13 19:26:32 följande:
    Alltså, jag har inte läst jättemånga harlequinböcker men utifrån de få jag har läst så skulle jag göra en jämförelse och säga att den stira skillnaden är att de där romanerna är ett bätte hantverk. De kan liksom innehålla samma ingredienser (t.ex. romans över klasshinder, brittiska högreståndsmiljörer, märkliga händelser som hjältinnan försöker reda ut etc. ) men åtminstone jag känner inte att min intelligens blir jätteförolämpad av dem på samma sätt.

Jomen precis så. Man vet att de ska följa samma mall som en Harlequinroman eller Mysrysare - Lorden gifter sig med guvernanten på slutet! Men det är mer välskrivet - större ordförråd och korrekt och nyanserat språk.

Slottets arkitektur är korrekt beskriven för perioden det ska vara ifrån. De sömnadstekiska finesserna på damernas undersköna klänningar, är beskrivna i detalj och med rätt termer. Om det försiggår en arkeologisk utgrävning på slottets mark, så har författarinnan brytt sig om att ta reda på vilken kultur man kan hitta fynd från på den platsen, och beskrivningen av hur arkeologer arbetar är korrekt. Ibland förekommer det citat ur berömda litterära verk, associationer till historiska händelser, och så vidare. Man känner sig som sagt inte så ointelligent när man läser dem!
  • Hamingja
    fucktard skrev 2013-06-13 19:28:34 följande:
    (Eller nej förresten, ville Clintan ligga skulle jag inte tveka ens idag. Vem fan försöker jag lura? Det är Clint för tusan!)

Nja. Jag minns hur hans rygg såg ut redan i "Broarna i Madison County"... men jo, DÅ hade jag fortfarande kunnat tänka mig att... ja, det där som ni pratar om!
  • Ernst Hugo
    Hamingja skrev 2013-06-14 15:52:12 följande:

Nja. Jag minns hur hans rygg såg ut redan i "Broarna i Madison County"... men jo, DÅ hade jag fortfarande kunnat tänka mig att... ja, det där som ni pratar om!

Är det knulla du tänker på? ;-D Man måste vara öppen och tydlig med sin dåliga smak
  • Hamingja
    Ernst Hugo skrev 2013-06-14 17:25:39 följande:

Är det knulla du tänker på? ;-D Man måste vara öppen och tydlig med sin dåliga smak

Min uppfostran förbjuder mig att yppa det ordet..!
  • Apekatten

Okej, jag erkänner... Jag har ett väggcitat... Världskartan vi har på uppritad på väggen är dock sambon skyldig till. Den ritade han dit på eget bevåg när jag inte var hemma.

• Ernst Hugo
    Pancacan skrev 2013-06-14 18:03:05 följande:
    Foppatofflor. Två par. Räknas troligen som dålig smak

Ohh, du modiga. Jag har köpt till dottern men vågar inte till mig själv
  • Apekatten

Just det, jag låter barnen gå runt i foppatofflor... *gömmer mig bakom soffan och väntar på att soc ska knacka på*

• oOOo  oOOo
    Ernst Hugo skrev 2013-06-14 18:04:53 följande:

Do it Hugo. De är guds gåva till mänskligheten. Med tanke på att de är dålig smak så är de väl resultatet av någon källarstädning i himlen.
  • Pancacan
    Ernst Hugo skrev 2013-06-14 18:04:53 följande:

Ett par blå och ett par svarta
    Breathe. Let go.
Svar på tråden Vår dåliga smak