• Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • Ernst Hugo
    Tjohalia03 skrev 2013-07-09 00:33:14 följande:

Vilka insikter du sitter och håller på, Ernst. När hade du planerat att tala om att du känner till Guds alter ego? ;)

Nu känner jag inte Paul Bracq, men han är både min absoluta husgud och efterkrigstidens främsta industridesigner alla kategorier i mina ögon. Googla så får du se allt vackert han ritat från han var typ 20.
    Choco skrev 2013-07-09 00:55:31 följande:
    Ha ha, trodde du menade han där uppe. Det är lugnt. Bilen är fin oavsett designer. Glad

Pöängen är att det är låååååångt ifrån dålig smak. Tror de flesta ser just 60-talet som själva sinnebilden för god smak.

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Choco
    Ernst Hugo skrev 2013-07-09 10:56:28 följande:

Pöängen är att det är låååååångt ifrån dålig smak. Tror de flesta ser just 60-talet som själva sinnebilden för god smak.

Så bra att du tycker det. Glad När jag hade såna kläder en gång i tiden blev jag kallad för "Rut" och man sa att det var 20xx... Rynkar på näsan
  • Queenie70

Jag gillar att doppa grillchips i coca cola och att sen dricka den oljiga och löksmakande colan.

• oOOo  oOOo
    Queenie70 skrev 2013-07-09 19:56:18 följande:
    Jag gillar att doppa grillchips i coca cola och att sen dricka den oljiga och löksmakande colan.
    Hur kommer man på idén att doppa chipsen i colan? Eller startar det med en olyckshändelse, typ tappar chipsen i colan varpå man undrar om de kanske smakar bra ändå?
  • Gotlänning
    oOOo oOOo skrev 2013-07-09 20:24:19 följande:
    Hur kommer man på idén att doppa chipsen i colan? Eller startar det med en olyckshändelse, typ tappar chipsen i colan varpå man undrar om de kanske smakar bra ändå?
    Funderade på det med men ditt svar plus snålhet besvarade den.

Ölkorv plus en näve jordnötter blir en himmelsk blandning  i helvetet kallat dålig smak.
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Queenie70
    oOOo oOOo skrev 2013-07-09 20:24:19 följande:

Har gjort det så länge jag kan minnas, men det kan nog ha gått till så som du spekulerar omkring.
  • oOOo  oOOo
    Gotlänning skrev 2013-07-09 20:29:26 följande:
    Funderade på det med men ditt svar plus snålhet besvarade den.
    Sådant kan man fundera på. Jag funderar ibland på hur olika maträtter skapas, tex majonnäs. Det måste ha börjat som ett misstag i många fall och seden "hey, det där klägget var ju gott"
    Gotlänning skrev 2013-07-09 20:29:26 följande:
    Ölkorv plus en näve jordnötter blir en himmelsk blandning  i helvetet kallat dålig smak.
    låter ganska gott

• Choco
    Stokke skrev 2013-07-09 20:35:07 följande:
    Hårt rostade mackor på gränsen till brända, I love it.
Svar på tråden Vår dåliga smak