• kaffeamanda

Varför inte potträna tidigt?

Ni som börjar potträna era barn sent (efter 1 år), varför gör/gjorde ni det? Är det av lathet eller finns det nån annan anledning?

• Svar på tråden Varför inte potträna tidigt?
  • Natulcien
    kaffeamanda skrev 2013-06-26 10:09:20 följande:
    Jamen precis. Jag moraliserar inte över hur andra ska göra, men så många tar ju åt sig så fruktansvärt mycket! Ville bara veta hur andra resonerar om saken, sen gör ju alla själva som de vill. {#emotions_dlg.flower}
    Fast att yra om "lathet" och att "inte idas" är ju att moralisera. Eller är det bara så att du är osäker på ordets betydelse?
  • chrissandra
    Natulcien skrev 2013-06-26 10:53:07 följande:
    Fast att yra om "lathet" och att "inte idas" är ju att moralisera. Eller är det bara så att du är osäker på ordets betydelse?
    Det kom från skogsvitter, inte från kaffeamanda.
  • chrissandra
    chrissandra skrev 2013-06-26 10:58:44 följande:
    Sorry! "Lathet" kom från kaffeamanda.
  • Natulcien
    chrissandra skrev 2013-06-26 10:58:44 följande:
    Lathet står ju redan i trådstarten, samt att ett inlägg om att "inte idas" applåderades...
  • Annsiss

Chrissandra, bra för dig att du har hittat en metod som du är nöjd med! Är glad att vi slapp blöjor tidigare med vårt val av metod som passade oss men kanske inte dig. Dottern var helt blöjfri på tvåårsdagen bajsfri på ettårsdagen. Hade stödblöja mellan ett och två skedde väl nån olycka i veckan så blöjsläpandet slapp vi till stor del. Tror att hon hade blivit helt torr snabbare om det inte vore för att vår förskolan inte sätter barnen på toa då dem behöver utan efter ett schema som inte helt funkade för henne . EC vet jag inget om förklara gärna .

• Natulcien
    Annsiss skrev 2013-06-26 12:10:22 följande:
    Chrissandra, bra för dig att du har hittat en metod som du är nöjd med! Är glad att vi slapp blöjor tidigare med vårt val av metod som passade oss men kanske inte dig. Dottern var helt blöjfri på tvåårsdagen bajsfri på ettårsdagen. Hade stödblöja mellan ett och två skedde väl nån olycka i veckan så blöjsläpandet slapp vi till stor del. Tror att hon hade blivit helt torr snabbare om det inte vore för att vår förskolan inte sätter barnen på toa då dem behöver utan efter ett schema som inte helt funkade för henne . EC vet jag inget om förklara gärna .
    Hade ni stödblöja för att ni hade sett "gulliga ungar som tultar runt"?
  • Miaed

Mina barn har blivit torra när de varit fysiskt mogna för det, när morgonblöjan varit tom när dom kommit upp har blöjan åkt av dygnet runt och det har gått utan olycka. Båda runt 3 år.

• skogsvitter
    Natulcien skrev 2013-06-26 10:49:59 följande:
    Vad får dig att tro att "folk inte ids"? Hur tänkte du nu?
    Det har ju angetts som argument i tråden.
  • molly50
    sextiotalist skrev 2013-06-26 09:10:35 följande:
    Mitt barn var också unikt, när han var två år så kunde han kissa under lek (ja vi provade utan blöjor då, men gav upp eftersom han inte kände signalerna)

Precis! Vi gjorde också lite så med sonen när han var i den åldern,men han glömde då ofta bort att visa eller tala om att han var kissnödig och olyckan var ett faktum. Men inte långt efter det så började han själv visa intresse för toaletten. Pottan varade inte speciellt länge för honom då han föredrog toaletten på en gång.
    Nu har vi börjat lite smått med dottern som nu är 1 år och 9 månader,men hittills har det bara varit en kissning i pottan och det var nog mer en lyckträff än något annat. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • chrissandra
    Annsiss skrev 2013-06-26 12:10:22 följande:
    Vill du veta mer om EC - googla.
Svar på tråden Varför inte potträna tidigt?