Varför inte potträna tidigt?
Ni som börjar potträna era barn sent (efter 1 år), varför gör/gjorde ni det? Är det av lathet eller finns det nån annan anledning?
Ni som börjar potträna era barn sent (efter 1 år), varför gör/gjorde ni det? Är det av lathet eller finns det nån annan anledning?
Här kissar vi fritt utomhus om det inte finns toaletter i närheten. Men så rör vi oss fritt i skogarna och inte mitt i tätbebyggelse eller stadsområden... som redan poängerats, även vi vuxna behöver kissa ibland. Hur gör man dådå? Tar på sig en blöja för att man ska vara ute en halvdag tex...? Även när vi är ute och badar behöver vi ibland kissa, och vi håller oss vid platser där det inte är turiststränder med tusentals människor som trängs utan till de mindre badställena i lugn och ro. Då går man bort till en buske eller ett träd och kissar. Inte mer med det
Om inte barnet råkat kissa i vattnet såklart (vilket händer det med). Men jag antar att det är svårt att sätta sig in i den sortens liv som storstadsbo!
Förövrigt har jag även bajsat ute i skogen massor av gånger som yngre också, det har även mina barn gjort! Måste vara en helt fruktansvärd familj
Jag bor i stan mina vänner med och ja vi kissar i buske om det krävs är inget som helst konstigt med det såklart inte mitt i Kungsträdgården för där finns toa men är vi ute på picknick på Djurgården går man ju inte några km för att hitta en toa utan beger sig till närmsta dunge.
Har för övrigt seglat en hel del med kompisar i små båtar, tror ni vi sitter med blöja då eller bara håller oss till hamnar med toalett?
Äh, så då ska vi fint packa ihop oss och gå hem om vi är ute i parken på en picknick? Tycker ärligt talat att det är trams. Finns det en dunge så går vi dit eller uppsöker den närmsta, där folk generellt inte rör sig, om de inte får lust att kissa vill säga
Är det långt till en toalett, eller så, då kissar både jag och dottern ute. Förstår ärligt talat inte vad problemet är. Och nä, kissar inte heller på någons tomt. Undrar hur de gjorde innan toaletten uppfanns
Förövrigt har jag väl gjort en fruktansvärd sak enligt dig, gått bakom hörnet och låtit dottern kissa i ett dike bakom en busshållplats när vi åkte väldigt långt. Skulle gjort det igen också. Varför plåga henne liksom, låter hellre henne göra så än att det blir jobbigt för henne och hon gnäller hela bussresan.
Men oavsett. Tycker vi går väldigt mycket OT, förstår ärligt talat inte vad det har med att få barn blöjfria tidigt...
Vad jag ville belysa är att flera här verkar påstå att man behåller blöjan eftersom de inte alltid är nära till toalett, det är det ju inte alltid för vuxna heller utom om man begränsar sitt liv nått fruktansvärt. Sen ska barnen såklart inte springa omkring och kissa runt för nöjes skull likväl som jag blir tokig på män som gör så ( har aldrig sett en kvinna göra det)