Varför inte potträna tidigt?
Ni som börjar potträna era barn sent (efter 1 år), varför gör/gjorde ni det? Är det av lathet eller finns det nån annan anledning?
Ni som börjar potträna era barn sent (efter 1 år), varför gör/gjorde ni det? Är det av lathet eller finns det nån annan anledning?
För att vi prioriterat annat och inte direkt tyckt/tycker tidig potträning eller EC är viktigt för just oss. Barn slutar med blöjor ändå. Så ja, lite lathet då, men det är en lathet jag är okej med ![]()
Tycker inte heller det är okej att gå omkring och mys kissa som endel småpojkar verkar uppfostrade att göra typ kissa ute på gården fast det är 20 m hem men många lekplatser saknar toalett och ibland har nöden ingen lag utan att man för den sakens skull uträttar sina behov i sandlådan.
Ja både jag och dottern kissar såklart på toalett om det finns någon men vi låser oss inte till att alltid besöka parken hemma för att ha nära till toa är man borta en halv dag så behöver i varje fall jag kissa någon gång under tiden.
E ja såklart, är knappast ensam om detta såklart inte i nån Stadspark men då får man kanske muta mån restaurangägare men absolut i de parker som ligger i grön områden eller invid badplatser och liknande hur gör andra? Sätter på sig en blöja?