• Anonym (Orolig mamma)

Hjärntumör? Vilka symtom?

Om ni känner något barn eller vuxen som fått hjärntumör, vad var den första symtomen? Min 6:åring ska röntgas för detta men måste vänta till efter sommaren

• Svar på tråden Hjärntumör? Vilka symtom?
  • Anonym (oj)

Har ni inte fått någon medicin mot migränen så att hon slipper må dåligt??

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (oj) skrev 2013-07-02 18:14:44 följande:
    Har ni inte fått någon medicin mot migränen så att hon slipper må dåligt??

Nej det finns ingen migränmedicin för barn under 12 år. Hon får ta en halv Alvedon och en halv pronaxen(liknande Ipren) det brukar hjälpa efter en stund.
  • IsDimma

Usch. Stackars liten hoppas att det inte är något värre än "bara" migrän.

• Anonym (oj)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2013-07-02 18:39:57 följande:

Nej det finns ingen migränmedicin för barn under 12 år. Hon får ta en halv Alvedon och en halv pronaxen(liknande Ipren) det brukar hjälpa efter en stund.

Men det låter ju galet lite :/ Min son har fått dubbel dos alvedon på sjukhuset vid kraftig smärta, han har även tagit citodon för barn som vi fick på recept. Kanske kan hjälpa din dotter i nödfall när det är som värst?

• Anonym (ssk)

TS, jag antar att ni har kollat barnets psykosociala miljö? Huvudvärk, magvärk utan diagnos, kan ibland vara extrem stress. Hur ser vardagen ut? Vänner? Skola?

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (ssk) skrev 2013-07-03 12:03:29 följande:
    TS, jag antar att ni har kollat barnets psykosociala miljö? Huvudvärk, magvärk utan diagnos, kan ibland vara extrem stress. Hur ser vardagen ut? Vänner? Skola?

Hon går på femårsverksamhet och har några vänner hon tycker om. Hon går normalt mellan 7-16.30 vilket måste väl anses rätt normalt, vissa dagar längre andra kortare. Hon har simskolan och ridskola en gång i veckan. Så inget som sticker ut men hon har ett jäkla humör. Grinig, otacksam, sur, krävande likaväl som hon kan vara charmig, snäll och hjälpande. Hennes personlighet antar jag. Men visar sig inget på detta eller på syn så får vi ju gräva vidare!
  • Anonym (Orolig mamma)

Idag ringde sjukhuset! På fredag ska hon komma in för ett CT!

• prezl

vad bra! att de ringde 

får hon huvudvärk även på helgerna och när ni tar det lugnt,
    eller är det  bara på veckorna? hon kanske bara är en känslig typ, vem vet
    mina barn är rätt gnälliga under veckorna, men lugna på helgerna när vi tar det lugnt

Svar på tråden Hjärntumör? Vilka symtom?