Hjärntumör? Vilka symtom?
Om ni känner något barn eller vuxen som fått hjärntumör, vad var den första symtomen? Min 6:åring ska röntgas för detta men måste vänta till efter sommaren
Om ni känner något barn eller vuxen som fått hjärntumör, vad var den första symtomen? Min 6:åring ska röntgas för detta men måste vänta till efter sommaren
Huvudvärken har funnits då och då i två år men det är nu sen i vintras den blev mer påtaglig. Det är sen i april hon haft daglig huvudvärk
Hej, jag har en släkting vars barn fick h-tumör. De åkte t barnakuten, blev röntgad samma dag/mer uppkollad dan därpå. Det barnet hade inte alls så starka symtom som ditt barn, men de kollade ändå.
.Med sådana symtom som verkar kunna tyda på h-tumör MÅSTE de gå vidare asap. Åk in t akuten. Igen. Till de kollar upp det. Lycka till!
Kan du inte använda dig utav vårdgarantin?
Han var "bara" stel i nacken + hade balansrubbningar, åksjuka.
Vill inte skrämma upp dig, men är de h-tumör är det extremt viktigt att detta upptäcks i tid.
MIn släkting fick en blödning i hjärnan och hade de inte varit och kollat upp honom dagarna innan hade de inte vetat vad det varit och han hade dött.
Vill uppmana. ÅK IN AKUT. husläkare har ingen MR, och en MR måste göras.
Ofta börjar de med vanlig rönten på akuten, där ser man ofta ngt om det är ngt alltså. Men kanske är det ngt helt annat, spänningar eller migrän, som hon kan få hjälp för. Det hoppas vi på. Berätta gärna hur det gått, ska tänka på er nu.
PS
sedan gick allt MYCKET BRA för släktingen kan jag tillägga. Är det en tumör är vården tip-top. Men hoppas ni slipper det såklart, det kan ju lika gärna vara nåt annat, men bra att veta.
Tycker det låter väldigt märkligt om de ska vänta tills augusti/september....för det räknas väl som efter sommaren?
Tycker också det låter skitkonstigt att vänta med den typen av röntgen om det misstänks såpass allvarligt som hjärntumör.
Hade åkt till närmaste akut och KRÄVT MR. Jag jobbar administrativt i vården och kan emellanåt tycka att folk åker in för skitgrejer, typ "feber sedan en dag" men i ditt fall är det solklart att ni måste agera snabbt.
Ge dig inte!! Just tidig upptäckt är ju otroligt viktigt när det gäller cancer, oavsett var den sitter!