• Anonym (Orolig mamma)

Hjärntumör? Vilka symtom?

Om ni känner något barn eller vuxen som fått hjärntumör, vad var den första symtomen? Min 6:åring ska röntgas för detta men måste vänta till efter sommaren

• Svar på tråden Hjärntumör? Vilka symtom?
  • Anonym (Orolig mamma)

Idag gick vi till öron-näsa-hals. Jag var positivt inställt och tänkte att nu tittar de i näsan, konstaterar stora polyper och bestämmer tid för att ta bort dem. Men så blev det inte. Hon blev undersökt med kamera i näsan i två omgångar. Sen säger de att polyperna inte är särskilt stora och hon är ytterst tveksam till att det är de som har syns på scanningen. Så hon vill att min dotter kommer in och blir sövd. Får genomgå en MR för att få en klarare bild och att de ska operera bort en liten bit på en körtel och skicka den på analys. Nu rusar det ju tusen frågor hos oss igen. Jag hoppas vår läkare ringer redan imorgon och förklarar lite mer ingående vad det är de egentligen misstänker hon fick oxå lämna lite blodprover och fylla i en hälsodeklaration.

• mamma40plius

Neeej, nu blir det lite för mkt berg och dalbana i information/ antaganden/ frågeställningar från sjukvården. Ni är tillbaka på ruta ett och oviss väntan på MR. Hoppas den blir av snart nu och med lugnande besked. Kram!

• Anonym (fjäril)

Hej TS!
    När jag gick i 2an fick jag så sjukt ont i huvudet, det kom snabbt. Jag kunde gråta mig dagarna och nätterna igenom...

gjorde oxå röntgen av någon form utan resultat (vad jag fick veta iaf...)

MEN det hela visade sig vara brytningsfel!! Vilket är vanligt att kunna få i den åldern!

Nu har jag bara läst övre då jag är via mobilen.. Men kikar in i morgon och håller tummarna <3     

• Pärlband

usch vad jobbigt för er...våran son gick med huvudvärk i ett år och genomgick alla undersökningar men de hittade inte orsaken....nu är han bättre och klagar sällan på huvudvärk längre....vad det berodde på vet vi fortfarande inte men alla prover och alla undersökningar var bra....

hoppas det löser sig för er, vet hur jobbigt det är med ovissheten.... 

• prezl

Sa de vad de misstänker eller varför de tog prover?  Sånt måste de väl säga?

Svar på tråden Hjärntumör? Vilka symtom?