Hjärntumör? Vilka symtom?
Om ni känner något barn eller vuxen som fått hjärntumör, vad var den första symtomen? Min 6:åring ska röntgas för detta men måste vänta till efter sommaren
Om ni känner något barn eller vuxen som fått hjärntumör, vad var den första symtomen? Min 6:åring ska röntgas för detta men måste vänta till efter sommaren
Fast det känns inte som någon undersökt henne ordentligt eller lyssnat på oss. Känns inte som någon fått en hel bild av henne förutom vår husläkare som inte kan göra så mycket mer i nuläget. Han har ju skickat vidare ärendet. Ingen är ansvarig. Det skulle vara den läkaren som tog emot henne på akuten. Men han gjorde inga fler undersökningar än frågade några frågor, kollade pulsen och skickade hem oss. Sen att hon fått fler symtom efter, ligger bara som en fil på datorn efter vad vår läkare skickat in.
Har hon glasögon? Min dotter har ibland huvudvärk och det kommer oftast då hon inte använt sina glasögon.
Problemet med att söka till akuten är att man oftast träffar oengagerade och stressade läkare som knappt gör nåt alls.
Men har någon läkare nämnt ordet hjärntumör? Huvudvärk kan ha så många andra orsaker.
Har ni gjort synundersökningen eller är det lång väntetid dit också? Jag tror dock knappast att problem med synen kan ge så hemska smärtor som din flicka verkar ha.
Barnläkaren som skrev remiss till röntgen måste väl vara den ansvarige läkaren. Har han verkligen förstått hur kraftiga smärtor hon har, eftersom hon blivit bättre när ni kom dit? Kan du inte få träffa den läkaren på nytt och försäkra dig om att han verkligen förstår flickan lider, och att ni inte kan vänta så länge.
Saken är den att det absolut kan och till och med troligt att det är migrän, spänningshuvudvärk eller liknande men det är väl just det att symtomen skulle kunna vara en hjärntumör som gör att vi och dem vill kolla upp det. Det är så det är sagt.
Synen är kollad när hon började klaga på huvudet när hon var 4 år. De trodde den var ok men lite svårt att avgöra i den åldern därför ska de göra om den. Inte fått någon tid dit ännu.
Diabetes är hon kollad för oxå.
Min dotter är cytostatikabeh för hjärntumör. Hennes enda symtom är viss synnedsättning på ena ögat.
Upptäcktes med hjälp av MR när den utfördes för att ta bort ett födrksmärke på ögonlocket.
Ingen här på FL kan ställa diagnos på din dotter. Det kan enbart en läkare göra.
Själv hade jag ej tvekat att kräva undersökning för symtom gällande syn, yrsel och huvudvärk, om det gällt mitt barn,
Bor också i Borås! Men samarbetet där ska inte krångla, det är snarare lång kötid. Men att lämna er så över sommaren är inte okej! Ring antigen barnmott. Eller röntgen och hör varför ni får vänta, berätta om din oro så leder dem dig vidare!