Hjärntumör? Vilka symtom?
Om ni känner något barn eller vuxen som fått hjärntumör, vad var den första symtomen? Min 6:åring ska röntgas för detta men måste vänta till efter sommaren
Om ni känner något barn eller vuxen som fått hjärntumör, vad var den första symtomen? Min 6:åring ska röntgas för detta men måste vänta till efter sommaren
Ok jättebra!! Hoppas nu att det inte är någon tumör bara! Min lillasyster hade en väldigt elakartad i tio-årsåldern om du vill veta varför jag skriver i tråden, samt att min egen dotter utretts för huvudvärk. För hennes del ska det vara spänningshuvudvärk, men ct är inte gjort just av den anledningen att man helst inte gör det. Men flera ggr har jag funderat på om jag borde stå på mig för vidare undersökningar.
Visste faktiskt inte att man kan göra mr av huvudet eftersom jag aldrig hört om det. Du läkare i tråden, vad är i skillnaden i det man ser på ct resp mr av huvudet? Mr är ju naturligtvis att föredra eftersom det i te grr någon strålning (eller?)
Tack orolig mamma :) ok, då förstår jag. Söver gör man ju aldrig i första taget. Min syster är frisk från medullablastom sen många år och min dotter har haft sin huvudvärk så pass länge att det inte kan vara något alltför farligt i alla fall (ta i trä). Hon är mkt öm i nackmusklerna och har alltid blivit hjälpt av ipren samt aldrig spytt växer så det knakar, frisk i övrigt och tio år, så jag fortsätter avvakta... Jag har bestämt mig för att lita på vår husläkare avseende diagnos spänningshuvudvärk :)
Åk till akuten, jo vi har gjort en hel del, fått nackövningar, ordnat glasögon, ska massera med iprensalva istället för ta ex alvedon vid behov... Hon går på samtal etc...
Stackare!!! Hoppas verkligen att det löser sig, att ni får bra vård och det snart. Uppdatera gärna mera, tror många i tråden blivit engagerade i ditt öde.