• Anonym (Orolig mamma)

Hjärntumör? Vilka symtom?

Om ni känner något barn eller vuxen som fått hjärntumör, vad var den första symtomen? Min 6:åring ska röntgas för detta men måste vänta till efter sommaren

• Svar på tråden Hjärntumör? Vilka symtom?
  • Anonym (Orolig mamma)

Hej! Tack vi har det bra! Vi är på semester och ligger på camping. Hon har inte klagat mycket på huvudet, förutom bilresan hit som inte var någon höjdare.

Den 7/8 har vi fått tid till att operera bort polypen, sen ska den på analys och jag hoppas verkligen det går fort att få svar och att svaren är positiva!

• Mayen

TS - hur har det gått???
    Hoppas allt är bra med flickan.

kram

• kenopeno

Skickar alla värmande tankar och kramar jag har till er...och hoppas innerligt att op gick bra Hjärta

• Anonym (Orolig mamma)

I onsdags gjordes operationen. De tog två bitar av polypen och har skickat iväg dem på två olika slags analyser. Provsvaren skulle komma efter ca 2-3 veckor. Nu är väntan lång men läkarnas att han inte kände sig orolig så det var lugnande.

Hon var så duktig. Vaknade upp efter operationen och sa:"får jag glass nu"

Sommaren har varit bra, nästan ingen huvudvärk vilket kan mig att fortsätta misstänka migrän. Sommar lika med ingen stress. Men det känns ändå bra att de kollar upp det som de hittat.

• Anonym (Åk till akuten!)

stort lycka till även från mig! vad bra att hon fick vård

• Anonym (Orolig mamma)

Ja vi fick svar igår!! Det var en körtel och ingen tumör! Så himla skönt! Nu väntar vi bara på en MR som en sista kontroll. Men som det verkar i dagsläget kan de konstatera migrän

• mamma40plius

Åh, vad skönt att få höra hur det gått!!  Hoppsa din flicka kan få bra hjälp mot migränen!

• SpanskaFlugan

Vilken tur ni haft. En vän i samma område som er har en liten 3-åring. Hon hade också ont i huvudet varje dag i ca två månader. Gick igenom samma steg som er. Men med bekräftad aggressiv hjärntumör. I midsommarveckan opererades hon och de plockade ut tumören. Nu har det varit behandlingar hela sommaren. Lilltjejen är tuff och har till och med börjat lite på dagis igen. Men rädslan finns kvar. Fuck cancer.

Svar på tråden Hjärntumör? Vilka symtom?