Hjärntumör? Vilka symtom?
Om ni känner något barn eller vuxen som fått hjärntumör, vad var den första symtomen? Min 6:åring ska röntgas för detta men måste vänta till efter sommaren
Om ni känner något barn eller vuxen som fått hjärntumör, vad var den första symtomen? Min 6:åring ska röntgas för detta men måste vänta till efter sommaren
Ts... Fundera på om ct-skanningen verkligen ska göras. Strålningen är 100 ggr starkare än vanlig röntgen och riktas direkt mot hjärnan. Man har nyligen fastställt nya riktlinjer att man endast i undantagsfall ska göra ct på barn eftersom stråldosen är aå hög. Kanske bättre vänta till mr ändå?
Åh vad fint att det gick bra, luspudel!
Inte utbildad men erfarenhet av strålning och hjärntumör på barn. Det är bara att ta reda på fakta om strålningsdosen vid ct.
Ingen här är ju direkt insatt i ts fall, men jag tycker det har verkat lite som att folk tycker att man ska skynda på utredningen för att lugna föräldrarna. Ts har ju skrivit att man inte egentligen misstänker tumör och att det inte sågs som brådskande. De har nu när ts kontaktat dem bestämt att ct ska göras innan mr. Då hoppas jag verkligen att man inte gör det enbart för att lugna föräldrarna utan för att man anser att det verkligen behövs.