• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Novalie2013

Har oxå saltgurka (hela) som en craving... Gröna äpplen hade jag ett par veckor men inte nu., men däremot hela grav med dottern ... Jordgubbar trycker jag i mig då jag har för lågt järnvärde ...

• frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-16 09:38:28 följande:
    Här är det bara min mamma och närmsta kompisarna som vet. Ingen på jobbet har frågat än, vilket är väääldigt konstigt för jag tycker att det syns tydligt. Iofs är jag inte smal innan, men ändå :-P Ska bli kul att se när första personen frågar, är i v 10 nu. Ska ju på ultraljud om en vecka, om allt ser bra ut då ska jag berätta för lite fler människor som jag tycker bör veta :) Övriga får fråga. Det vore så skoj att jäklas lite om någon frågar "Nä, men, är du gravid?" "Nä, jag är bara fet, åt så mycket glass i sommar"
    Eller så säger du att du bar svalt en badboll
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Pixlar skrev 2013-08-16 18:18:12 följande:
    Nu har jag äntligen semester! Var på mvc idag och lämnade prover och allt såg bra ut :) fick lämna infektionsprov för det hade uppenbarligen någon inte tagit på mig första grav (?!), så nu ska man oroa sig för HIV också? Suck.

Har uppenbarligen fått mitt livs första svampinfektion också så jag ska köpa salva för det nu. Någon annan här som har fått det i samband med grav?

Jag har alltd vart helt skonad fr svamp under mina graviditeter men nu idag blossade det upp rejält! Får köra canesten nu...
  • Novalie2013

Vad har man för "symtom" på svamp? Anledningen att jag undrar är för att jag tog dom där vaginala tabletterna 3 dagar. Å de sägs att man kan få svamp av de, skulle va skönt å veta lite mer om svampsymtomena eftersom jag aldrig haft de?

• Anka77
    Novalie2013 skrev 2013-08-16 22:15:29 följande:

Vad har man för "symtom" på svamp? Anledningen att jag undrar är för att jag tog dom där vaginala tabletterna 3 dagar. Å de sägs att man kan få svamp av de, skulle va skönt å veta lite mer om svampsymtomena eftersom jag aldrig haft de?

Klåda!!!! som inte blir bättre av att tvätta eller smörja sig.

Även flytningar (vilket man har iaf när man är gravid fast vid svamp blir det klumpar och vitare)

Vet inte om det kan va flera symtom, så har jag haft. Hjälper något i förebyggande syfte att använda bomullstrosor, ej trosskydd och tvätta med intimtvål/olja med rätt ph - men kanske inte har nån betydelse om du kan få det av medicin
  • Novalie2013

Okej, nej det kändes ju lite fel å ta medicin som kan ge mig en annan "sjukdom"... Men jag har väl inte de där symtomena riktigt, utan flytningar har jag ju ändå, men klia behöver jag inte göra, bara går på toa som en galning men de är ju två som trycker på så... Men de blir väl en kul överraskning om man får de med då...

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-16 22:15:29 följande:
    Symptomen kan vara olika. Det kan bara räcka med att man får lite klumpiga flytningar, jag märker direkt om jag har svamp fast det inte kliar. Sedan kan det bli som nu, det kliar ngt så djävulusiskt! Vill bara köra svinto där nere Tyst Har börjat smörja in mig nu med canesten, efter många om och men fck jag veta att man får ta canesten, både creme och vagitorier men man får inte använda applikatorn. Vet inte på vilket sätt enbart applikatorn är skadlig men så är det iaf Jag har ju haft en del problem med svamp innan men det har berott p att jag rakat mig där nere för mkt, eller ätit för mkt socker. Det är ngt man kan göra iaf för att förebygga. Unvik socker, helraka dig inte, använd parfymfri sköljmedel... och det me trosor och speciell tvål som skrevs innan och inte överdriva hygienen där nere då vatten inte är så bra.
  • juliaannaeva

Jag har carvings på salta patroner, filidutter och lättfil med start.

Hade köttfärssås o spagehtti i början men de börjar försvinna... Kan bli riktigt sugen ibland!