Novalie2013 skrev 2013-08-16 22:15:29 följande:
Vad har man för "symtom" på svamp? Anledningen att jag undrar är för att jag tog dom där vaginala tabletterna 3 dagar. Å de sägs att man kan få svamp av de, skulle va skönt å veta lite mer om svampsymtomena eftersom jag aldrig haft de?
Symptomen kan vara olika. Det kan bara räcka med att man får lite klumpiga flytningar, jag märker direkt om jag har svamp fast det inte kliar. Sedan kan det bli som nu, det kliar ngt så djävulusiskt! Vill bara köra svinto där nere

Har börjat smörja in mig nu med canesten, efter många om och men fck jag veta att man får ta canesten, både creme och vagitorier men man får inte använda applikatorn. Vet inte på vilket sätt enbart applikatorn är skadlig men så är det iaf

Jag har ju haft en del problem med svamp innan men det har berott p att jag rakat mig där nere för mkt, eller ätit för mkt socker. Det är ngt man kan göra iaf för att förebygga. Unvik socker, helraka dig inte, använd parfymfri sköljmedel... och det me trosor och speciell tvål som skrevs innan och inte överdriva hygienen där nere då vatten inte är så bra.