• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • 3längtan

Går in i v 12 idag. Inskrivning nästa vecka. Vår familj har vetat sedan v 7 då vi var på semester med många av dom. Gick inte att hålla hemligt. Och på jobbet frågade första personen i v 10. Nu är det mer eller mindre allmänt känt. Går det illa så är det som det är med att många vet. Både på gott och ont.

• 3längtan

Går in i v 12 idag. Inskrivning nästa vecka. Vår familj har vetat sedan v 7 då vi var på semester med många av dom. Gick inte att hålla hemligt. Och på jobbet frågade första personen i v 10. Nu är det mer eller mindre allmänt känt. Går det illa så är det som det är med att många vet. Både på gott och ont.

• yeenie

Här är det bara min mamma och närmsta kompisarna som vet. Ingen på jobbet har frågat än, vilket är väääldigt konstigt för jag tycker att det syns tydligt. Iofs är jag inte smal innan, men ändå :-P Ska bli kul att se när första personen frågar, är i v 10 nu. Ska ju på ultraljud om en vecka, om allt ser bra ut då ska jag berätta för lite fler människor som jag tycker bör veta :) Övriga får fråga. Det vore så skoj att jäklas lite om någon frågar "Nä, men, är du gravid?" "Nä, jag är bara fet, åt så mycket glass i sommar"

• EbbaH01

Får man joina här? Jag är beräknad till den 25e mars v.8+4 ungefär, har inte sån dunderkoll. Nybörjare på familjeliv men vi ska flytta till uppsala och vi känner inte många. Så vår tvååring ska alltså bli storebror, han menar bestämt på att han vill ha en kille-bebis och har tjatat i många månader. Hoppas att det blir som han önskar :)

• sandratjejen
    EbbaH01 skrev 2013-08-16 10:14:28 följande:

Får man joina här? Jag är beräknad till den 25e mars v.8+4 ungefär, har inte sån dunderkoll. Nybörjare på familjeliv men vi ska flytta till uppsala och vi känner inte många. Så vår tvååring ska alltså bli storebror, han menar bestämt på att han vill ha en kille-bebis och har tjatat i många månader. Hoppas att det blir som han önskar :)

Grattis!

Ja e beräknad den 26/3 :)

Jag är v9 (8+1)

Så är du 25 borde de vara 8+2 för dig va? :)
  • himla

Välkommen Ebba

Idag var vi till jobbet skulle berätta för chefen .. men typiskt nog så var de inte där så jag ringde upp dem å de första hon sa var grattis ... suck haha jo den jag berättat för tidigare hade skvallrat så hela jobbet visste ! å här har jag gått och oroat mig för hur jag skulle berätta nyheten ... hehe... jaja passade på att prova babyskydd i bilen , kollade lite vagnar å spjälsäng så nu har maken å jag lite att klura på framöver.  

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140312
  • Novalie2013

Hmm, skönt att du slapp "ta" de själv med chefen , å samtidigt inte .. Men nu är de gjort iaf

Min man berättade för våran chef idag (har samma chef) att vi väntade tvillingar .. Han sa grattis å att han uppskattade att vi sa de så tidigt, med tanke på att han hade börjat planera för min återkomst till jobbet ... Och att han fick mer tid på sig att hitta ersättare för mannen min... Skönt kan jag säga att jag slapp ta de, å skönt att åtminstånde chefen vet bland dom första ( då risken är väldigt stor att jag springer på dom ute i butiker m.m ) skönt å inte träffa dom med STOR mage å försöka säga hej jag är gravid, jag kommer tillbaka till jobbet 2015 haha ja den hade iofs kunnat blivi skoj den med men som sagt , skönt att han vet !

• yeenie
    EbbaH01 skrev 2013-08-16 10:14:28 följande:

Grattis och välkommen!