Jag säger oxå alltid .. Om de går som det ska.... Det gjorde jag inte första gången men däremot fick jag 4 mf innan jag fick dottern... Så nu säger jag alltid som du... Å sen är jag väldigt nervös inför förlossning å komplikationer pga av de är två.. Tror inte jag tänkt på samma sätt om de va en, då min fl gick hyfsat bra... Men jag gick å fundera förra gången om de skulle hända något å samma nu... Klart man vill ha ett friskt barn i första hand, trots att alla är lika värda .. Min låtsaspappa har en handikappad dotter så man vet ju vad som "kan" hända... Men de jag nog kände va jobbigast va att när dottern kom ut så skrek hon inte utan de tog sin tid å (värma/skaka) igång henne.. Tog inte så lång tid igentligen men tillräckligt för att jag skulle fråga vad som hände ... Men sen kom hon igång å då blev jag lugnare ... Finns ju såååå mycket som kan hända å igentligen ju mer man vet är ju bra, men dock tror jag att man måste försöka "släppa" lite på tankarna å försöka njuta oxå... Men.. De är ju inte de enklaste om man säger så.. Klart man är orolig, ( man är ju faktiskt mamma/på väg å bli förälder)