Novalie2013 skrev 2013-08-29 10:24:41 följande:
Hur kommer det sig att du inte ska amma ? Är varken för eller emot utan bara nyfiken

Ingen fara ...
Gjorde en bröstreduktion när jag var yngre ... å har inte lyckats att amma de tre innan ... har pumpat å försökt men de kommer bara några droppar så jag har på eget initativ och förståss i samråd med bm gjort tidiga beslut att barnen ska få ersättning istället för att vi båda ska må dåligt av att "kämpa"...
Första förlossningen hade jag en bm som hjälpte mig mycket , jag låg då inne på BB i en vecka ... hon visade mig en massa olika tekniker ... å gissa vad hon heter... Tuttan .. hihi såå passande namn till henne...
Nu när jag låg inne flera dagar med yngsta sonen var hon där igen .. å jag berätta för henne allt vad vi gjort med första ( ja å mellandottern också förståss ) .. å hon tyckte precis som jag att vi båda mår bättre av ett beslut , men att hon inte får säga så officiellt då det är så bra att amma ... men när det inte går så går det inte å då mår man ju oftast bara dåligt av att kämpa istället för att se att det finns bra alternativ som faktiskt funkar lika bra...