• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • IdaMaria85
    mikaelah skrev 2013-08-29 20:58:33 följande:
    Jag måste få fråga; är det någon här som har hund? Jag oroar mig otroligt varje dag om scenariot att lillmolly skulle vara allergisk. Jag skulle aldrig någonsin kunna lämna bort vår älskade vovve.

Hej vi hade en hund:( efter att vår son blivit 2 år gjorde jag ett allergitest på honom han var dessvärre både allergisk mot hunden samt hade utvecklat astma. Tyvärr inte mycket att bråka om. Sålde vår fina hund (yoshi) direkt då prioriteringen inte är så svår i det läget. Saknar självklart yoshi men vi gjorde det som var bäst dels för hunden dels för noel.
  • Prinsessan på ärten
    Polarlantis skrev 2013-08-30 08:08:57 följande:
    Hett tips till nyfödd: kompostgaller ovanpå sängen så slipper man katter I sängen :) FUnkade tills plutt började sparka i gallret, då höjde vi upp detlite och sedan tog vi bort det. Inga missar där inte!
    Vi har hund också och var så klart också fundersamma på allergi men det har gått fint. Om dom blir utsatta som små brukar det ju också byggas massor med antikrioppar så dom klarar av det.
    Vilket bra tips!!!

Älskar detta forumet! Förhoppningsvis lär sig katterna efter ett tag. De två äldre är lugnare men sover gärna hos oss ( killen vill helst dela kudde med mig och smyger dit när jag somnat... Kryper upp och lägger tassen på min hand och somnar :)

Sen har vi en liten ettårig odåga. Den enda som jagar, klättrar i gardiner ( vi kör gardinfritt nu) och kryper in under täcket och snittar en i foten för att man ska vakna. Hoppas han hinner mogna lite tills mars...
  • yeenie

God morgon allihop! Äntligen fredag!

Hur är det med era magar? Jag tycker att jag har gått från en ganska tydlig gravidmage till att bara se fet ut! Hahaha. Jättejobbigt! Hoppas att det "rättar till sig" om ett par veckor. Går snart in i v 13! Håller med om att tiden bara svischar iväg...

• 3längtan

Vi har katt men har inte haft några problem med katten i relation till våra barn. Hon har inte visat ngt intresse för barnens vagnar/sängar förens nu när yngsta är 2.5. Nu tycker hon det är ok att gosa en stund med barnen och kan ligga i flickornas sängars fotända men när tjejerna kommer för att lägga sig så smiter hon iväg. Inga tecken på allergi heller.

• Novalie2013

Nej jag jobbar ju inte för jag är hemma å är mammaledig , min dotter blir 7 mån nästa söndag har varit hemma från jobbet sen i nov/dec förra året ... Så därför saknar jag mitt jobb.. Blir ju tokig av att gå hemma.. Men det var varit skönt nu när man mått som man gjort !!

Hade en plan för våran hund redan innan dottern kom utfall hon skulle vara allergisk.. Så jag har en bekant som har samma ras som kan ta honom å då får jag träffa honom ganska ofta ändå å jag vet att han skulle få det bra ..

Min mage ... Ja den slutade växa å ser nog likadan ut som på bilden jag la ut.. Känns lite så iaf men däremot känner jag bebbarna så lite lugn är jag

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-30 10:00:27 följande:
    Nej jag jobbar ju inte för jag är hemma å är mammaledig , min dotter blir 7 mån nästa söndag har varit hemma från jobbet sen i nov/dec förra året ... Så därför saknar jag mitt jobb.. Blir ju tokig av att gå hemma.. Men det var varit skönt nu när man mått som man gjort !!

Hade en plan för våran hund redan innan dottern kom utfall hon skulle vara allergisk.. Så jag har en bekant som har samma ras som kan ta honom å då får jag träffa honom ganska ofta ändå å jag vet att han skulle få det bra ..

Min mage ... Ja den slutade växa å ser nog likadan ut som på bilden jag la ut.. Känns lite så iaf men däremot känner jag bebbarna så lite lugn är jag
    Men herregud va dum jag äääär Klart du är mammaledig! haha
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Afla

Min mage syns rätt tydligt (tycker jag själv), men än så länge är det bara en som vågat fråga om jag är gravid. Har ni andra fått frågan än?

• Emmlala
    yeenie skrev 2013-08-30 09:36:31 följande:
    God morgon allihop! Äntligen fredag!

Hur är det med era magar? Jag tycker att jag har gått från en ganska tydlig gravidmage till att bara se fet ut! Hahaha. Jättejobbigt! Hoppas att det "rättar till sig" om ett par veckor. Går snart in i v 13! Håller med om att tiden bara svischar iväg...
    Min mage är som en ballong! Helt uppsvälld och gasig, så det lilla av gravidmagen som syntes innan är helt bort och jag ser bara tjock ut...! Är dock bara i v 10/11 nu 
  • Malin8803
    mikaelah skrev 2013-08-29 20:58:33 följande:
    Jag måste få fråga; är det någon här som har hund? Jag oroar mig otroligt varje dag om scenariot att lillmolly skulle vara allergisk. Jag skulle aldrig någonsin kunna lämna bort vår älskade vovve.
    Vi har en hund o två katter.
    Vi har ingen allergi på nån av sidorna hos oss.
    Har inte tänkt så mycket på de. återstår o se helt enkelt.