• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Novalie2013

Ja de är superskönt å bara åka å handla själv ibland å sen har jag turen att jag har jobbet i samma by som jag bor ska bli skönt att åka iväg men lite tomt .. Men som sagt både mor å far behöver lite egen tid ibland ..(synd bara att egentiden inte är en kväll/dag med mannen) men det kommer . Även om man älskar sina barn så behövs det som sagt

• himla
    Novalie2013 skrev 2013-08-30 07:43:07 följande:
    Å lycka till på måndag kommer säkert gå super bra

tack.... ja jag har ju sett en enligt gyn. livfull liten bebis i magen redan ... men mycket pga min ålder så är jag livrädd för att få ett dåligt resultat å behöva ta ett beslut om man ska gå vidare eller lita på att allt blir bra... vill helst inte göra fvp med tanke på mf risken ... eller ja så jag känner nu ... antar att jag ändrar mig om det blir dåliga siffor... frågan är väl bara vart man ska dra gränsen ... usch ja mycket frågor nu ...
    Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140312
  • Novalie2013

Ja, de är aldrig en lugn stund som gravid tyvärr ... Men man ska väl känna lite både och , antingen blir man gladare av resultatet eller inte ... Kanske är de lättare att förbereda sig om man tänker som igentligen många av oss gör ... Men jag håller tummarna för dig så ska du se att alt ser fint ut

• yeenie
    juliaannaeva skrev 2013-08-29 17:30:16 följande:
    Idag så jag en vinkande liten knort i min mage :D allt såg fint ut!!

Åh, visst är det underbart Skönt att allt var bra!
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-30 07:42:37 följande:
    Ja de är superskönt å bara åka å handla själv ibland å sen har jag turen att jag har jobbet i samma by som jag bor ska bli skönt att åka iväg men lite tomt .. Men som sagt både mor å far behöver lite egen tid ibland ..(synd bara att egentiden inte är en kväll/dag med mannen) men det kommer . Även om man älskar sina barn så behövs det som sagt
    Haha jaa jag tycker faktiskt om att handla själv Och köra till och från jobbet, det är min lugna stund på dagen
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Polarlantis
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-29 23:22:29 följande:
    Vi har tre katter. Oroar mig lika mycket för dem. Plus att de är helt jädra omöjliga att dressera. Då vi bodde i en etta innan är de vana vid att sova i våra sängar ( vi har provat allt!!! Inkl sovit med vars en vattenspruta i sängen :) nu har vi dock vant oss och jag tycker det är lite mysigt att ha dem hos oss.

Måste dock hitta en lösning när barnet kommer. Inga katter i barnsängen! :)
    Hett tips till nyfödd: kompostgaller ovanpå sängen så slipper man katter I sängen :) FUnkade tills plutt började sparka i gallret, då höjde vi upp detlite och sedan tog vi bort det. Inga missar där inte!
    Vi har hund också och var så klart också fundersamma på allergi men det har gått fint. Om dom blir utsatta som små brukar det ju också byggas massor med antikrioppar så dom klarar av det.
  • Novalie2013

Åh ja längtar till mitt jobb :-/ är så avundsjuk på mannen men de är bara å vänta till 2015 hahaha tänk när mannen sa de till våran chef

• himla

vi hade katter hemma när första sonen föddes... När sonen var drygt halvåret fick vi med några månaders mellanrum avliva dem pga sjukdom på första å ålder på andra... men ivilketfall så blev sonen allergisk efter några år mot pollen å hund... läkaren var förundrar eftersom de flesta visar tecken på katt före hund... men han fick inga utslag då på katt... 
    Makens föräldrar har pudlar hemma å är han där för länge börjar det klia i hans ögon ... så mot dem är han allergisk fast pudlar ändå ska vara ganska milda så att säga ! 

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140312
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-30 08:28:17 följande:
    Åh ja längtar till mitt jobb :-/ är så avundsjuk på mannen men de är bara å vänta till 2015 hahaha tänk när mannen sa de till våran chef
    JObbar du inte nu? Ja jag kommer börja jobba tidigt denna gång. Trivs inte gå hemma länge. Dessa två barn har jag vart hemma med länge eftersom jag hade ett jobb vilket innebar att vara borta veckovis så jag drog ut på det in i det sista. Men nu har jag ett jobb bara 1.5 mil ifrån
    Olivia 090610 ~ Freja101020